Jump to content

Photo

The Dark Knight


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 August 2008 - 19:27

Dom små saker som han berättade för folk innan han mördade dom. Ingen komplett back story eller så och inte heller säkert att det är sant men jag tyckte iaf det var bra.

Ja, de var bra men jag tvivlar på att det låg mycket sanning bakom dem eftersom han berättade olika historier varända gång. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 August 2008 - 20:09

Men han berättade ju inte olika versioner av samma historia utan olika delar av den. Och inget som vad jag vet var motsägelsefullt.

Edited by Wylie Times, 16 August 2008 - 22:09.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#28 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 August 2008 - 20:17

Man vet aldrig, han kanske tog olika händelser från sitt liv och förvrängde dem en aning? Fast jag antar att vi aldrig kommer få reda på det. Och det är väl det som är meningen... :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 August 2008 - 23:15

Alltså de skillde ju sig rätt mycket, en var att hans alkis farsa hade gjort dem på honom när han var liten, och en annan att han gjorde dem själv för att göra sin fru som hade blivit märkt av maffian "gladare". Var ju tre olika ursprung som han berättade och det var klart inspirerat från Batman: The Killing Joke där Jokern säger att han inte är säker ens vad som hände honom "but I prefer it being multiple choice". Så som Jokern visas i filmen så skulle det inte ens vara förvånande om han gjorde ärren själv. Gillar att det inte sas vad som är ett offcielt ursprung, och jag gillar hur Batman totalt sk*ter i vad hans ursprung är när Jokern frågar honom om det på slutet.

Edited by super85, 17 August 2008 - 01:59.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 August 2008 - 01:43

Ah, jag missuppfattade storyn om hans fru märker jag. Jag trodde inte det hade med ärren att göra.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter