Jump to content

Photo

Blood Ties - Säsong 1


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 March 2007 - 03:13

Airs Next: Lifetime at Sunday 10:00 PM (60 min.)
Status: New Series Premieres: March 11, 2007
Show Categories: Action/Adventure, Science-Fiction

Based on the novels by Tanya Huff, this show revolves around PI Vicki Nelson - formerly a detective with the Metropolitan Toronto Police. She was losing her sight, but quit the force rather than accept a desk job. However, her last case turns out to be a doozy, involving vampires and the supernatural. She decides to team up with a vampire named Henry and ex-lover Mike Celluci to battle the forces of evil both normal and paranormal.

TV.com

Den här serien verkar intressant som startar i dag i USA.

Edited by Georgia, 20 July 2007 - 19:25.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 March 2007 - 10:27

Christina Cox :wub:

Jag vill se den här serien! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 March 2007 - 10:38

Jag har läst boken och efterfölgende bok , så jag vill också se denna serie :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 March 2007 - 23:00

1x01-02 - 'Blood Price'

Faktiskt rätt bra serie :)

Lite annorlunda stuk på vampyren än i Angel :rolleyes: Man kan se Henry (vampyren) i spegeln, han bär på ett kors och får inte det där vampyransiktet.

Vicki räddar Henry med att ge blod, så nu är dom sammankopplade med varandra. Henry verkar svartsjuk på Mike, Vickis ex som är hennes gamla partner, och Mike undrar väl vem Henry är. Drama! ;)

Kommer fortsätta se i alla fall.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 March 2007 - 23:11

Premissen låter faktiskt inte så tokig. Ska kanske kolla in den här på internetkanalen. Vampyrer som inte är som teddybjörnar är ett stort plus i min bok. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 March 2007 - 23:47

Jag vill se serien! :upset:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 March 2007 - 00:08

Jag har laddat ner piloten och ska kolla på den snart. Är det vampyrer med måste man ju kolla upp det. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 14 March 2007 - 14:37

Extremt dåligt och tråkigt pilotavsnitt, vi får se om jag över huvudtaget kommer fortsätta följa den här serien...

Synd för den kunde ha gjorts riktigt bra.

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 March 2007 - 23:39

Ett mycket starkt och bra pilotavsnitt!

Först till det dåliga dock.

I grunden är det budgeten som gör serien lite sämre. Det märks att det är producerat i Canada och inte av ett stort bolag. Det gör att vissa saker ser lite illa ut. T.ex. specialeffekterna. Tänker då främst på demonen, men de lyckas i alla fall undvika att använda massa masker och så som ser hemskt overkliga ut, utan håller sig till mänskliga personer. Det är ett smart val.

Ljus- och färgsättning kändes lite svagt gjort på sina ställen. Inte så att det är jättestörande, men det står ut ibland. En del klipp var lite konstiga - på vissa ställen såg det ut som ett medvetet val, på andra mest som "lack of footage".

Sedan var väl den mänskliga skurken ganska lam och hans latin sööö-ööög.

Så över till det bra.

Christina Cox är så pass bra som jag minns henne. Hon lyckas skapa en person som är både stark, rolig och bräcklig - helt klart lyckas hon bygga en stark huvudrollsinnehavare som kan bära serien på sina axlar. De andra skådisarna lyckas också hålla upp sin del av skådespelet, vilket definitivt är där den främsta kemin finns. Triangeldramat mellan Vicky-vampyren-polisen är definitivt en sak som kommer genomsyra serien känns det som. Läste lite feedback om avsnittet och en del tyckte det liknande Buffy-Angel-Xander triangeln, men jag tycker inte likheten är särskilt stor.

Storyn är helt okej - och det måste jag säga. Jag skrev den här för flera år sedan nämligen (tänker då på pentagrammordet). :P

ÖVerlag, jag vill se mer. Mer nu!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 March 2007 - 01:44

Helt ok pilot. Den blev bättre efter en lite svagare inledning. Christina Cox är riktigt bra i huvudrollen och Kyle Schmid är iaf betydligt bättre än i The Covenant som var det senaste jag såg honom i. Själva fallet var väl lite sådär halvintressant men i överlag tyckte jag att det mesta presenterades på ett bra sätt. Jag är dock fundersam över hur det hela kommer att utveckla sig, mest set till själva utformningen av serien. Hur myket arc eller CotW det kommer att bli? Jag kommer iaf att fortsätta titta för att se hur det utvecklar sig. :)

Ljus- och färgsättning kändes lite svagt gjort på sina ställen. Inte så att det är jättestörande, men det står ut ibland. En del klipp var lite konstiga - på vissa ställen såg det ut som ett medvetet val, på andra mest som "lack of footage".


Jag upplevde det mer som en dåligt rippad fil än dåligt producerat.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 March 2007 - 01:54

Ljus- och färgsättningen kanske beror på det, du har en poäng där.

Klippen däremot kändes inte som det.

Yay, förresten! Wylie gillade CC! :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 March 2007 - 02:08

Nä jag borde inte ha tagit med om klippen i quoten. För det var mer färgerna, ljuset och dom till synes ryckiga kamerarörelserna som jag reagerade över.

Är det nåt speciellt som CC varit med i tidigare som gör att du gillar henne Cappy? Jag tror bara jag har sett henne i små gästroller i några serier och filmen Better Than Chocolate.

Edited by Wylie Times, 19 March 2007 - 02:10.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 March 2007 - 02:17

FX - the Series. Jag gillade henne under hela serien, hela rollens attityd - för det var det som jag fastnade mest för då. Ända fram tills sista avsnittet, Red Storm, där Christina Cox levererar en av de mest gripande karaktärsporträtten jag någonsin sett på TV.

(Ironiskt nog älskade författaren till just Blood Ties henne i den serien och tänkte sig Christina Cox som Vicky redan för 20 år sedan. Spooky. ;) )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 March 2007 - 02:07

Intervju med Tanya Huff på Geekmonthly.com

Vad som fick mig hoppfull om seriens fortsättning:

GEEKMONTHLY.COM: Are the novels similar to the series in that Henry and Vicki find themselves investigating different supernatural threats?

TANYA HUFF: Yes. It’s funny you should say that. Episode one and two, the pilot, is a direct adaptation of Blood Price. Peter did an amazing job adapting it. I only did five adventures and you need 22 for the season, and a lot of what you can do in the books you simply can’t afford to do on anything other than a major motion picture. So they gone off on a full season story arc with the typical Big Bad, and then they’ve hung smaller story arcs in that and there are the monster of the week episodes. It’s set up like other television shows, so that every week Vicki and company solve another supernaturalish mystery.


Det finns även en intervju med seriens skapare Peter Mohan. Men den är mer spoilrig, speciellt om böckerna och det är oklart hur mycket serien kommer att följa böckerna. Han påpekade iaf också att serien inte kommer att bli en ren MotW serie. Intervju: Del 1, del 2

GEEKMONTHLY.COM: Truthfully, if you don’t keep the show in evolution, you’re dead in the water anyway. It’s not like the old days where you can press the reset button at the end of the hour.

PETER MOHAN: The stakes are so upped by the current shows. The old style episodic series play to a certain extent, but serialized shows connect much more strongly. I showed the pilot to a friend of my daughter’s and she said, “Well, who’s the Big Bad?” I said, “You like shows with the Big Bad? Do you like serialized shows as opposed to episodic?” And she said, “I’ll watch the episodic shows because I like them, but the serialized shows I’ll watch because I have to.” Not that the show is overly serialized, it’s just the emotional aspect of it. I think if there isn’t that core that moves along and changes, it’s just the monster of the week and that kind of gets old fast.


Word på det sista. Sen hade det förstås gärna fått vara mindre än 22 avsnitt men förhoppningsvis blir det bra ändå.

Edited by Wylie Times, 20 March 2007 - 02:12.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 March 2007 - 02:33

Jag vill ha mer än 22 avsnitt, så jag tycker det låter bra med åtminstone 22. ;)

Övrigt låter det mycket bra med att det inte blir en ren MOTW-serie, för jag föredrar arc-avsnitt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 March 2007 - 03:22

Jag vill ha mer än 22 avsnitt, så jag tycker det låter bra med åtminstone 22. ;)

Det är imo väldigt sällan om ens någonsin som en serie lyckas hålla genomgående bra kvalitet i 22 avsnitt. Det blir nästan alltid ett par dåliga avsnitt då. 16-18 avsnitt tror jag är idealet för en säsong.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 March 2007 - 10:45

Men du är mer kräsen än mig också ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 March 2007 - 11:59

Kanske det.. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 March 2007 - 18:45

Jag instämmer med Sentinel här :D

Underbar serie , jag bara älskar den redan .

Henry Fitzroy :wub:

Och jag tyckar faktisk special effekterna var bra.Jag gillade hur de har gjort Henrys i alla fall .

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 March 2007 - 19:09

Just det där med mörka ögon och annorlunda rösterna köper jag helt klart. Tänkte mer frammanandet av demonen och demonen själv (den stora elaka dvs., inte hantlangaren) inte var så där jättemaffig gjord direkt. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 March 2007 - 19:56

Henry Fitzroy Posted Image Posted Image Posted Image

Jo demonen kanske var lite töntig , men det kan jag leva med :) jag vill ha mera.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 March 2007 - 20:00

:lol:
Kan någon ge FX en handduk? Hon blöter ner hela forumet. :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 March 2007 - 21:31

Det är redan för fuktigt och blött här sen jag drägglat över Christina Cox ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#24 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 March 2007 - 21:33

:lol:

Äntligen kan vi drägla tillsammans ;)

Men det är faktisk skönt med en ny vampyrserie. jag har saknat mina vampyrer :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 March 2007 - 23:39

Jag har inte saknat vampyrerna, jag har saknat CC ;)

Vampyrerna är bara en bonus. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«