Jump to content

Photo

Uwe Boll (Samlingstråd för hans filmer)


  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 January 2009 - 00:36

Måste säga att jag är förvånad över all possitivitet över filmen tillochmed från hatare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 January 2009 - 02:12

Kanske värt att spana in filmen då?

Dun dun duuuuuun

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#78 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 May 2010 - 19:01

Postal

Baserad på datorspelet med samma namn. Postal handlar om en ung man som är redo att göra nästan vad som helst för att komma bort ifrån hålan som han växte upp i, efter att han hittat sin fru i sängen med en annan man. Han söker hjälp ifrån sin morbror, Dave, som är ledare för en kult av storbröstade, lättklädda damer. Tillsammans planerar de en kupp för att få tag på ett stort parti med dyra dockor. Tillfälligtvis är Osama bin Laden ute efter samma sak men av helt andra anledningar.

För regi och manus står Uwe Boll(ocks). Det är en person vars filmer som jag har väldigt svårt att ta på allvar. Jag har dock sett flertalet av hans filmer tidigare.

Filmens handling är lite för pubertal för min smak. Även om den stundtals är underhållande. Man har lyckats bra med att blanda humor och action och det är väl en av filmens mer starka sidor. Skådespelarna lämnar inget större avtryck. Dom är varken bra eller dåliga. En bonus är att det inte återfinns så många kända skådespelare (inte för mig i alla fall) och det kan ibland vara till en fördel. Dessutom så bjuder herr Boll på sig själv då han dyker upp i en scen i filmen för att påpeka att det mycket riktigt är sant att alla hans filmer är finansierade av nazistguld. En kul scen, med tanke på vilket prat det tidigare har varit om hur finansieringen av hans filmer har gått till.

Det här är en film som man skulle kunna säga är en "bra" film. Fast det tar emot att säga att en film av herr Boll är bra. Faktum är att jag mer tycker att filmen är okej. Underhållande för stunden. Samt en film som kan vara kul att ha sett minst en gång i livet.

OKEJ

In The Name Of The King: A Dungeon Siege Tale

Farmer är en förnöjd bonde som är nöjd med sin lott i livet. Han och hans unge son drar upp sockerbetor som hans fru säljer på byns marknad. Hans bästa kompis Norick tycker dock att de borde ta värvning i kungens armé för att tjäna bättre pengar. En dag när Farmers fru åker till marknaden blir deras gård attackerad av kruger och Farmer får visa att han är grymt bra på att slåss och kasta bumerang. Efter ha stridit på ett högst icke-bonnigt manér sticker han till Noricks gård och de strider tillsammans mot ett gäng kruger. Sedan inser han att de måste till byn och marknaden eftersom Farmers familj kan vara i fara. Byn har givetvis även den blivit attackerad av kruger, som verkar vara styrda av en osynlig kraft, eftersom kruger egentligen är djur och inte borde springa omkring med rustning och svärd. Den osynliga kraft som kontrollerar krugerna är en ond trollkarl (Ray Liotta).

Farmer och Norrick kommer för sent till byn och Farmers fru har kidnappats och deras son har dödats. Farmer begraver sin son med hjälp av sin frus bror och Norrick. Kung Konreids armé kommer till byn och byborna undrar var de hållit hus. Kungens magiker Merrick känner att Farmer är speciell och viktig för kungen. Farmer vill dock inte ha med kungen och hans armé att göra, utan beger sig av för att finna sin fru tillsammans med sin frus bror och Norick. Klassiskt hämndmotivtema alltså.

Så har det alltså hänt igen. Jag har sett en film av Uwe Boll(ocks). Jag har sedan tidigare sett hans filmer "House of the Dead" samt "Alone in the Dark" och båda dess filmer har varit riktigt genomruttna. Efter det har jag (tyvärr?) dömt ut alla hans andra filmer utifrån dom tidigare upplevelserna. Så här i efterhand kan det tyckas vara rätt osmart eftersom den här filmen är allt annat än genomrutten. Det ska sägas direkt att den inte är ett mästerverk, utan den lider av en del brister. Dom flesta är ganska små och dom kan man ha överseende med. Värre är det med dom större bristerna. Dom stavas handling, manus samt längd. Men utöver det är den faktiskt sevärd.

Filmens manus borde ha bearbetats ytterligare några gånger innan det hade börjat användas. Det finns för mycket oklarheter i handling och dialog som drar ner filmen som helhet. Sedan är handlingen i sig lite ostrukturerad. Det finns oklarheter i handlingen som antingen kan bero på att dom uppkom redan på manusstadiet men det kan även bero på att klippningen i filmen inte är bra. Man hoppar helt enkelt ganska ologiskt fram och tillbaka, vilket skapar oklarheter och frustration efter ett tag. Sedan är speltiden på lite över 2 timmar på tok för lång. Filmen hade nog mått bättre av att vara runt 1 timme och 30 minuter istället. För det finns tillräckligt bra material för det, men inte för att fylla ut 2 timmar.

Filmen bjuder annars på en hyfsat bra handling när den väl fungerar. Det är en typisk fantasyfilm med mycket användande av magi, ett äventyr som utspelar sig i fina och passande miljöer, tillsammans med snygg rekvesita och tidsenliga kläder. Det förekommer gått om strider vilket ger ett visst flyt i filmens tempo och vissa scener är riktigt spektakulära.

Skådespelarnas insatser är något ojämna. Ser man till vilka stjärnor Uwe har fått till sin film är det riktigt synd att han inte utnyttjar dom bättre. Man kan tyvärr se ganska tydligt att en del av dom bara är där för pengarnas skull och det resulterar i att dom inte gör mer än nödvändigt. Men huvudkaraktärerna i filmen spelas i alla fall med inlevelse, vilket gör att man kan ha överseende till viss mån över att en del andra inte levererar.

Så en klart sevärd film trots sina brister. Efter det här kanske jag ska vara mer försiktig med att döma ut Uwe och hans filmer, då det uppenbarligen finns dom som är sevärda och helt okej. Något jag aldrig trodde att jag skulle skriva.

OKEJ

#79 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 May 2010 - 22:06

Efter det här kanske jag ska vara mer försiktig med att döma ut Uwe och hans filmer, då det uppenbarligen finns dom som är sevärda och helt okej. Något jag aldrig trodde att jag skulle skriva.

Vadan detta? Skrev du inte precis i en annan tråd att även denne man skulle beläggas med yrkesförbud eller hur du nu formulerade det ;) :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#80 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 May 2010 - 22:18

Låter mycket märkligt det här. Har Cartys användare blivit kapad? :P

Edited by Wylie Times, 03 May 2010 - 22:18.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#81 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 May 2010 - 23:27

Men det är så. Flera av hans filmer är typ OK, de är bara inte bra. De typ har en form av stank över sig som gör att man bara inte kan ge dem mer än OK. :P
Att alla hans filmer är extremt dåliga beror mycket på "House of the Dead" vilket är den ända filmen de flesta Uwe Boll-hatare har sett och sedan tar förgivet att resten är lika usla.
Frågar man folk som hatar Uwe Boll om vilka av hans filmer de har sett så får man oftast svaret "1" och oftast är det då "House of the Dead" som han för någon konstig orsak valde att med vilje göra så dålig som möjligt.

På tal om det så kan jag rekomendera "House of the Dead II". Gjord av samma folk som gjorde ettan men Uwe Boll hade inget med den att göra. Där märker man en klar skillnad på kvaliteten för den är faktiskt helt OK.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 May 2010 - 08:51

Låter mycket märkligt det här. Har Cartys användare blivit kapad? :P

Där har vi det! Puh, vilken lättnad. Blev lite orolig där ett tag. Tack, Wylie. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#83 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 May 2010 - 09:12

Klart Carty blev kapad - därför skrev att han Boll borde få yrkesförbud. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#84 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 May 2010 - 14:39

Herr Boll har varit ett populärt "villebråd" på ThatGuyWithTheGlasses.com sen en tid tillbaka, främst genom recensioner av hans filmer.

Nostalgia Critic, SpoonyOne och Linkara recenserar Alone in The Dark:
http://thatguywithth...tic/11343-alone

FilmBrain recenserar Farcry:
http://thatguywithth...be/12222-farcry


Plus att de ofta snackar om honom i olika vloggar, bl.a. i en spontan intervju Spoony och Linkara hade med Kristanna Loken:

http://thatguywithth...kristanna-loken
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#85 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2010 - 14:41

Vadan detta? Skrev du inte precis i en annan tråd att även denne man skulle beläggas med yrkesförbud eller hur du nu formulerade det ;) :D


Du tänker på det jag skrev om McG. Både han och Uwe Boll(ocks) borde beläggas med yrkesförbud. Men dom kan glädjas åt att det finns flera som kan göra dom sällskap där. Jag har en hel lista. Bara det att det inte är jag som får fatta dom besluten. Tyvärr. ;)

#86 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 May 2010 - 15:14

Nu har någon hackat Cartys konto. Igen. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#87 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 May 2010 - 19:16

Plus att de ofta snackar om honom i olika vloggar, bl.a. i en spontan intervju Spoony och Linkara hade med Kristanna Loken:

http://thatguywithth...kristanna-loken

Det var kul även om det tog tid för honom att komma till poängen. :P Kristanna Løken gillar jag men jag undrar vad som hände med att hon skulle vara med i BloodRayne 3 för det är hon ju inte.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#88 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 September 2010 - 20:16

Jag har sett min första Uwe Boll-film! :D

In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2008) #MovieZine.
Visuellt gillar jag den. Allt ifrån dekor och rekvirera till kläder och vapen; till och med cgi:n är fullt godkänd. Mycket av de visuella påminner mig lite om Xena, och det gillar vi. Skådespelarna är lite småsömniga här och där, men alla verkar iaf haft kul under inspelningen. De flesta tycks göra sitt bästa. Fightingscenerna känns aningen för långa på sina håll - men ändå så måste jag erkänna att det är en väldigt bra (på sina håll näst intill perfekt) balans mellan brutalt våld, snygg koreografi och dramatiska poser. Storyn funkar, lite klichéer både här och där kanske och trots att den aldrig riktigt når fram i engagemang så blir den aldrig tråkig. Dessutom innehåller den en helt fantastisk scen med Amazoner och sedan en tjej som ser snygg ut i rustning. (Det där sista är på väg att utveckla sig till en fetisch tror jag). Storyn ha varit lite tightare, då hade man kanske kunnat få till ett ordentligt slut, nu blev det visserligen en bra slutstrid, men sedan som om luften slutligen gick ur kliché-ballongen. OK musik, men som oftast ingen som sticker ut.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#89 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 September 2010 - 21:06

Uwe orsakade ju för övrigt lite moralpanik med trailern till hans nya film.

NSFW-länk till trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=NUB0QXscZAE
(jo, det är Boll själv som vilar sig i början av trailern)

Edited by Peak, 29 September 2010 - 21:07.
Glömmer ju hela tiden att en länk till en yt-video bäddar in den automagiskt nu för tiden

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#90 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 October 2013 - 00:55

Blubberella (2011)

 

+ Runt 37:18 (tror jag att det var) så gör Uwe Boll själv entré i rollen som Adolf Hitler. En lite småkul scen som går hand i hand med hans kortare inhopp i Postal (2007) som sig själv och där han påstår att alla hans filmer är finansierade av nazistguld.

 

+ Ett par ytterst tveksamma scener som trots allt fick mig att småle och småfnissa lite för mig själv.

 

- Ungefär precis hela filmen.

 

! Den här filmen fastnade i mitt minne sedan jag sprang på en trailer till filmen ungefär vid samma tid som den trailern släpptes lös. Jag minns dock inte om jag upptäckte den själv eller om jag fick ett tips om den. När jag sedan sprang på filmen i en svensk utgåva i en 10 kronors låda med nya filmer på SIBA för några dagar sedan så kunde jag inte låta bli. Kanske att jag borde ha gjort det eftersom det tveklöst är den sämsta Uwe Boll filmen som jag hittills har sett. Men hej, ibland så måste man chansa lite.



#91 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2013 - 08:20

Mmm. Minns också när trailern till Blubbarella släpptes, var inte särskilt positiv av vad jag såg då. Ditt omdöme bekräftar att jag lika gärna kan hoppa över den här.


Edited by XC, 28 October 2013 - 08:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#92 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 November 2013 - 00:11

Skippa den du. Fast samtidigt så längtar man ju lite efter ljudet av din röjsåg. Är rätt övertygad om att du skulle få damma av den om du såg Blubberella. ;)


Edited by Garm, 01 November 2013 - 00:11.


#93 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 March 2014 - 18:38

In the Name of the King 2: Two Worlds (2011) [DE/CA]
VAD? Ena sekunden tappar man upp ett bad och dricker en whiskey för sina fallna kamrater; andra sekunden jagas man av ninjor igenom en magisk portal. Visst avskyr vi alla när det händer?
VEM? Uwe Boll lyckas sälja in ett manus till Dolph Lundgren.
VAR? Det är inte helt klart hur mycket den här hör ihop med förra filmen... Men den börjar "här" iaf.
HUR? Slätstruken story, oengagerande dialog och obefintlig regi. Hyfsad musik och en härligt billig produktion. Filmen lider stort av bristen på regi, de flesta skådespelare får leverera repliker och scener efter eget tycker och det är väl bara Dolph:en som klarar sig på ren rutin.
NÄR? Dolph:ans comeback i fantasy-genren efter 1987 års He-Man - Universums härskare/Masters of the Universe.



*


In the Name of the King III: The Last Mission (2014) [CA/BU]
VAD? Ena sekunden tjänar man 2 mille på en busenkel kidnappning och andra sekunden sugs man in i en magisk portal. Visst avskyr vi alla när det händer?
VEM? Ralitsa Paskaleva känner vi givetvis igen från Apocalypse Pompeii.
VAR? Bulgarien och det medeltida Bulgarien.
HUR? Samma grundstory som i andra filmen; fast här är det tamare, fånigare och mer oengagerande. Trevligt soundtrack, även om en del spår känns malplacerade. Anonyma skådespelare och det känns som repliken "medeltida Bulgarien" är en manuskonstruktion för att ursäkta alla fåniga dialekter. Trist och billig och helt avsaknad av regi. När man trodde eftertexterna äntligen skulle börja rulla var det fortfarande 10minuter plott kvar att beta av. Kul dock att man vågar sig på att kasta in två kvinnliga krigare som sidekicks.
NÄR? Måtte Uwe Boll låta konceptet vila i frid nu.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#94 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 April 2014 - 00:10

Du har slagit på stort ser jag. Inte illa att klämma två filmer av Uwe i anslutning till varandra. ;)

 

Båda två är sådan som jag avser utforska eftersom jag har sett den första filmen och faktiskt tyckte att den var okej när jag såg den. Speciellt den andra känns ju lite som att man borde se bara för att Dolph är med.

 

Får väl se om jag kommer mig för att göra det. Filmerna är ju inga som man jagar reda på direkt. Men nästa gång jag vill se en film av Uwe så hoppas jag att jag har dess två filmer i åtanke.



#95 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2014 - 09:21

...Och jag klämde in en extra Dolph:are där emellan. :P

 

Jag vet inte om det framkom men 2an och 3an är inte i närheten av första filmen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#96 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 April 2014 - 14:05

Mmm, jag såg det. Den verkade också sevärd. Själv har jag inte sett så mycket nytt med honom så bara en sådan sak borde man ju åtgärda. Läste något om en ny film där han tydligen ska fajtas med zombies. Vet dock inte om den är klar eller ej, och även om man inte är speciellt sugen på zombies så vill man ju se Dolph spöa upp några sådana bara för sakens skull. ;)

 

Det framgick med all önskvärd tydlighet att film 2&3 inte är i närheten av den första filmen. :lol:



#97 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 October 2016 - 10:05

Har ni ingen flaggstång är det på tiden att installera en nu, för Uwe Boll säger att han tänker sluta göra film... Så det är dags att hissa flaggan till halv stång och inleda sorgeperioden...

  • »“The market is dead,” Boll told the paper, “you don’t make any money anymore on movies because the DVD and Blu Ray market worldwide has dropped 80 per cent in the last three years. That is the real reason; I just cannot afford to make movies.”
    Boll says that Rampage: President Down, the upcoming second sequel to 2009 “mass murder thriller” Rampage, will be his final film.«
    [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#98 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 October 2016 - 05:08

:w00t:  :cheer:  :thumbsup:  :hurrah:  :lol:  :evil:  :wub:


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#99 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 October 2016 - 20:26

Den hatkärlek som jag hyser för Uwes så kallade filmskapande har vid det här laget nått episka proportioner och det är inte annat än att man kan säga att man nog kommer att sakna honom framöver.

Nog skriver jag om det inte vore för att jag tror nämligen inte ett ord på det som Uwe säger. När han raljerade i en Youtube-video häromsistens så utlovade han visste också att han minsann skulle sluta att göra film och så var uppenbarligen inte fallet. Så nä, Uwe ligger kanske lite låg ett tag till och från, men att det här är det sista som han gör inom filmbranschen tror jag inte ett ögonblick på. Vi får nog dras med honom ett tag till, på gott och ont. :P

Edited by Garm, 28 October 2016 - 20:27.


#100 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 October 2016 - 11:55

Haha. Jo, det var lite därför jag använde en lätt sarkastisk ton i posten. Oftast innebär "pensionering" snarare "längre uppehåll" än "sluta helt".


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)