Jump to content

Photo

Who Wants to Be a Superhero?


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 July 2006 - 18:01

27 Juli startar Stan Lee (Skaparen till de flesta Marvel figurerna inklusive Spider-Man) och Bruce Nash ("Meet My Folks") nya realityserie på SciFi i USA.
Serien går ut på att vanliga människor visar upp sina egna superhjälte ideer och superkrafter iklädda hemmagjorda dräckter framför en jury bestående av folk som spelat superhjältar på TV/film ledda av dommaren Adam West ("Batman" från 1966).
Semifinalisterna genomgår en "superhero makeover" gjord av proffs och översedda av Stan Lee själv (Som även är seriens host). Sedan får de tävla i olika stunts och utmaningar som härmar händelser i serietidningar.
Vinnaren får hans/hennes idee utvecklad a Stan lee's team till en serietidning samt om den blir bra även en chans att få spin-off serier och tillochmed en TV-serie.

Trailer (Samt klipp) finns att se på whowantstobeasuperhero.com samt trailer på Marvel.com/ genom att klicka "Expand" på en banner som gör reklam för serien.





Så, vad tror ni? En hit eller ett magplask? Själv så tycker jag den verkar väldigt kul att titta på. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 20 July 2006 - 20:36

Det verkar ju helkul ju! :) Blir nog den första reality-serien jag kommer följa.

#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 20 July 2006 - 20:44

Låter ju väldigt floppigt, men samtidigt ganska kul...kommer det hit kommer jag nog kolla på det! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 July 2006 - 20:55

Heja Fat Momma!

"Saving the world, one doughnut at a time!"

Klass.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Posted 23 July 2006 - 11:18

Det låter ju grymt bra, hoppas man kan se den i Sverige också någon gång.
´´ Leve Stan Lee´´

#6 Ynkryggen

Ynkryggen

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 27 posts

Posted 03 August 2006 - 17:57

Yo!

Detta spektakel kommer som serietidning från Marvel också senare i höst! Blir säkerligen betydligt bättre än på TV?

#7 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 22 August 2006 - 17:29

Det här är det värsta men samtidigt bland det roligaste jag sett. Riktigt pinsamt! Kul att se Stan Lee in action.

EDIT: Hmm, under första avsnittet tänkte jag inte på det men efter några avsnitt stog det helt klart för mig att det knappast rörde sig om någon "reality show" utan snarare en såpa med riktiga b-skådisar. Eller är bara hälften efter manus kanske? Who knows.

Edited by Nille, 22 August 2006 - 23:20.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#8 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 23 August 2006 - 01:33

Yo!

Detta spektakel kommer som serietidning från Marvel också senare i höst! Blir säkerligen betydligt bättre än på TV?


Dark Horse kommer att göra serietidningen, inte Marvel.
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#9 Nicce Lemonsson

Nicce Lemonsson

    Ensign

  • Members
  • 47 posts

Posted 13 September 2006 - 19:48

Det här är det värsta men samtidigt bland det roligaste jag sett. Riktigt pinsamt! Kul att se Stan Lee in action.

EDIT: Hmm, under första avsnittet tänkte jag inte på det men efter några avsnitt stog det helt klart för mig att det knappast rörde sig om någon "reality show" utan snarare en såpa med riktiga b-skådisar. Eller är bara hälften efter manus kanske? Who knows.


Nu borde nog följande klassas som spoiler men då jag inte vet hur spoiler-tagen fungerar skriver jag istället:

SPOILER!!!

Redan i avsnitt två tyckte jag det började bli misstänksamt. Jag tänker då främst på Iron Enforcer's övergång till den mörka sidan (Dark Enforcer).


Edit Kermit: satte dit spoilertaggen.

Edited by Kermit, 13 September 2006 - 21:25.


#10 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 September 2006 - 21:13

[ spoiler ]text[ /spoiler ] utan mellanrummen inom taggarna då, givetvis

:)

Edited by Hofling, 13 September 2006 - 21:13.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<