Jump to content

Photo

Uncanny eller Astonishing ?


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Posted 22 July 2006 - 15:25

Uncanny eller Astonishing X-Men ?
Själv tycker jag att Astonishing X-Men är bäst.
:thumbsup: :D :)

Tänkte ha det här som en poll, men det blev något fel.
Jag har nämligen aldrig gjort någon poll förut.

Edited by MARVEL COMICS, 22 July 2006 - 16:11.

´´ Leve Stan Lee´´

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2006 - 15:29

Gillar Astonishing mest också, men tycker ändå att Uncanny är trevlig läsning det också. :)
*Hockey och superhjältar*

#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 July 2006 - 15:32

Whedon.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2006 - 15:37

Att läsa Claremonts Uncanny känns lite som typ...Busiek på JLA eller Avengers. Härligt old school. Fast det behärskar i och för sig Whedon också väldigt, väldigt bra.
*Hockey och superhjältar*

#5 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 22 July 2006 - 15:43

Just nu när Brubaker tagit över Uncanny skulle jag säga båda. Men jag föredrar Astonishing.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#6 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 July 2006 - 16:36

Just nu gillar jag Astonishing bäst...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 22 July 2006 - 17:12

Gillar Astonishing mest också, men tycker ändå att Uncanny är trevlig läsning det också. :)


Och jag håller med den sjungande grodan (för det är väl en sjungande Kermit som du har som avatar?). :)

#8 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 22 July 2006 - 17:18

Jag säger Astonishing, Uncanny har inte imponerat på mig det senaste.
I love the smell of napalm in the morning

#9 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 24 July 2006 - 09:15

Just nu eller totalt genom alla tider? I så fall Uncanny!
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#10 Psylocke

Psylocke

    Lieutenant

  • Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 24 July 2006 - 23:47

Jag är Chris Claremont-fan, men Astonishing är såååå mycket bättre. Inte läst Uncanny på ett bra tag (köper tidniongarna å sen samlar dem på hög tills jag får lust att läsa dem *skäms*) men jag stod inte ut med att X-23 är med i Uncanny - USCH!!

Är det en ny författare på Uncanny? isch vad pinsamt att jag inte har nån aning om nånting längre... T_T

Edited by Psylocke, 24 July 2006 - 23:49.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#11 Dilly

Dilly

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 62 posts

Posted 28 July 2006 - 20:36

Jag har ganska stora förhoppningar över att Uncanny kommer bli bra nu i Brubakers ledning. Det vi har sett för tillfället verkar vara lovande iaf, för en gångs skull ser jag framemot ett rymdäventyr =) Men ja, det blir nog svårt att toppa Wheadon på Astonishing.

Jag är hursomhelst jättenöjd över att Marvel valt att ge varje X-Men titel ett eget syfte. Kändes ganska överflödigt innan, men nu kan jag acceptera varje titel, och dessutom få läsa helt olika äventyr och ändå känna att det är X-Men.

Vad som är ännu skönare att Marvel inte valde att starta om deras titlar under en "Reloaded"-fana, "Revolution" eller vad dom nu hittat på tidigare :) Finns inget mer som stör nystartade titlar än att dom görs i en crossover.

#12 Ynkryggen

Ynkryggen

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 27 posts

Posted 02 August 2006 - 19:39

Måste man välja? Usch... jag är besatt av båda .. men om jag verkligen MÅSTE så väljer jag i skrivande stund "Uncanny" ... Men fråga mig imorgon igen så kanske jag ändrat mig.

PS! Någon mer än jag som tyckte att X-Men #188 "Supernovas Part 1" var grymt bra? Jag blev nästan hänförd :) MIKE CAREY RULES!!!

#13 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 28 August 2006 - 15:51

WTF!! 0_0 Står ni och säger att både Uncanny och adjektivlösa X-men, precis som Astonishing blivit läsbara igen??

Förvisso har jag haft god förhoppningar om Brubaker, men hans nya omgång har ännu inte fått särskilt översvallande ros på nätet och av kritikerna, verkar ganska ljummet men halvt läsbart åtminstone?

( lite oroad över att Brubaker skriver 3 tidningar per månad just nu... Antingen kommer Cap eller DD att få lida av det. Just nu verkar det som Cap får lida.. :( )

Adjektivlösa X-men har jag inte hört ett skit om, på ren svenska. Verkade ganska avsomnad tyckte jag??

Kanske dags att nån reviderar alla tidningar och berättar vad som är värt några pengar alls?