Jump to content

Agentum's Content

There have been 567 items by Agentum (Search limited from 29-April 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#73383 Vilken film köpte du senast?

Posted by Agentum on 08 March 2006 - 12:40 in Filmer

10th kingdom för 99 kr eller nåt sånt, men det var ett bra tag sen.

Jag har fasen aldrig ro och tid at se på hela serier, tex 24 är en mardröm i tristess, hur fasen kan man få göra nåt så segt egentligen, det är ju för tusan realtid :D



#80258 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 30 May 2006 - 12:43 in Serietidningar: Spoilers

Var på en marknad i helgen och sprang på en snubbe som langade ut en massa serier i lådor, han skulle ha en spänn styck, jag köpte så mycket jag orkade bära omkring på (c:a 110 tidningar), det var svenska X-men, Mega Marvel och Fantomen, Daredevil osv, mycket från slutet av 90-tal till förra året ungefär.

Så nu har jag en fruktansvärt massa o läsa igen, som om jag inet hade nog förr.

Ändå ångrar man sig efteråt att man inte tog fler tidningar, för en spänn styck kan man ju prova på sånt man inte läst förr liksom, fanns en massa manga och sådant tex som jag ratade helt.



#80264 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 30 May 2006 - 15:50 in Serietidningar: Spoilers

De ger inte tidningen nån chans att ta sig heller, och jag antar att deras förväntningar på antalet ex. sålda är för höga mot vad man kan förvänta sig idag.
För min del är Mega Marvel den bättre tidningen(ja innan Ult. SM iaf), X-men tidningarna är verkligen av varierande kvalitet.

Folk begriper inte sitt eget bästa :D

Busiek/Perez Avengers assemble är ju skaplig iaf, finns den i dessa mega marvels tro?


En anna sak ni ska läsa om ni gillar Claremont är Star-Lord från marvel prewievs #11 1976, eller på nåt annat sätt.
Svart-vit space opera som verkligen visar att snubben kunde det här före X-men, han använder många grepp som man känner igen från hans långa tid som författare av x-men.
Imponerande historia tycker jag, det är flera tidningar utom denna bla. av Moench om denna Star-Lord men just det nummret är så förbaskat bra så man inte vil veta nåt mer, sagan slutar så bra.

Jag köpte orginaltidningen tom(och flera andra sånna med figuren och även en Moon Knight), de är av magazin format och runt 70-80 sidor, vet inte riktigt varför egentligen, anatagligen ville Marvel slå sig in på en annan marknad för lite äldre läsare som inte gärna köpte serietidningar.
LÄS



#79974 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 26 May 2006 - 13:36 in Serietidningar: Spoilers

Du har gjort ett mycket bra köp kan jag säga. :) Death of A Universe är en mikro-variant på Crisis och nog nästan på samma nivå som miniserien. Ett värdigt avslut på Gruenwalds Squadron.

Jo nu har jag läst den, klart läsvärd, denna innehöll även den hyllning som gjordes efter hans död (slutet av 90-tal) så man får se vad som hände dem efter krisen, och de rundar av med att det bildas ett nytt Squadron som ska bekämpa deras jords nya härskare THE END!

Kändes som ett bra slut får jag säga, de levde vidare i sin lilla värld nånstans.



#79677 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 24 May 2006 - 19:34 in Serietidningar: Spoilers

Diskutabelt, men givetvis på sin tid var de väldigt bra de här eftersom knappast DC vågade skriva JLA på det sättet.

Jag är väl ingen JLA fantast direkt, jag har tyckt JSA varit bättre på senare år, men den komiska eran är jag väldigt fäst vid.

Nåja, jag ska läsa den här o se vad jag tycker, miniserien från mitten av 80-talet är oförglömlig.



#79259 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 20 May 2006 - 19:04 in Serietidningar: Spoilers

Har läst en del mysiga serier de senaste dagarna :D

Bl.a. de senaste numren av Ultimate X-Men och Runaways. Bra bägge två, men Runaways är verkligen i särklass. En underbar serie på alla sätt och vis...Undrar hur länge de ska hålla på bara...tror de kan tjäna på att avsluta serien nån gång inom en inte all för snar framtid...men några år till kan de nog hålla på :D

Dessutom läste jag de två första numren av Ultimate Wolverine VS Hulk...OK serie, men inte mycket mer...ingen direkt handling tycker...ska nog fortsätta att läsa den titeln, men ingen höjdare direkt...

De tjänar absolut på att avsluta serien medans nån bryr sig, det är svårt att i längden få det här konceptet intressant.
Jag tycker den första volymen var lite långdragen och att plotten inte var nåt nytt egentligen, helt ok men inget jag yvas över faktiskt, jag kommer inte köpa nästa volym.



#80710 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 07 June 2006 - 07:21 in Serietidningar: Spoilers

Personligen tycker jag det kan bli lite väl långa mellanrum spec. med hollywood författare och sånna.
Det är väl ok med de här specialserierna men det blir larvigt när mainstreamserier drabbas, förr slängde de visserligen in filler nummer och det gör de ju inte längre.

Jag tror inte det är bra att låta teamen försöka göra varje serie perfekt, de kommer förmodligen aldrig ge sig utan använda all möjlig tid till att göra om saker, så fruktansvärt detaljerade teckningar behöver iaf inte jag i vanliga serier.

Fast jag förstår att det är hård konkurrens mellan företagen med, jag menar vill inte Marvel låta dem få håla på så finn ju DC runt hörnet som kanske låter dem.
Men lite tråkigt är det tat det blivit så här eftersom serier ju alltid varit bra även utan detta.



#80820 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 09 June 2006 - 14:16 in Serietidningar: Spoilers

Spirou och Gaston kan var helt ok tycker jag, det beror lite på vilka album det är, Franquin eller vad han heter är kanske intressantast.

Jag gillade Gaston väldigt när jag gick i plugget minns jag, då fanns ju alla album att få tag på med så jag har nog alla utom möjligen en och annan som kommit ut på 90-talet förstås.

Andra europeiska serier då? Lucky Luke tyckte man ju var cool i skolan men jag märker att jag inte orkar med så mycket av den varan idag längre.

Starke staffan hmm de har jag nog med nånstans, minns inte så mycket av dem, men visst blev han klen när han var förkyld va?

Smurferna är inget jag gillat nåt vidare däremot, några äldre album är bra men en del är rent värdelösa som jag sett, förmodligen är detta modernare varianter när det bara skulle cashas in på figurerna som ju var våldsamt populära ett tag.

Det finns ju egentligen en massa andra med men man har liksom inte hört talas om dem så man vet inget om dem, ser ofta sånna album på marknader, men man fattrar ju inte ens vad de är om.

Föresten Alverfolket då?jag minns att min kusin hade de första 4-5 svenska albumen och jag blev otroligt impad så jag köpte dem själv då, jag sålde dock de 2 första för nåt år sen eftersom de plötsligt blivit så dyra och jag har ju de på engelska ändå.
De andra har jag dock kvar synd att den svenska utgivaren är så liten så det har tagit 15 år att ge ut 17 album eller vad det är, serien är ju nu med fantasyvågen hetare än på länge.



#82262 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 28 June 2006 - 14:23 in Serietidningar: Spoilers

The Goddamn Batman menar du? :D
Jag vet inte vad jag ska tycka om den serien riktigt, jag chockas inte så svårt som en del gör av den men orkar heller inte följa den mer än de första nummerna, är den så illa att det stör alltså tycker ni?



#82161 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 27 June 2006 - 07:32 in Serietidningar: Spoilers

Morrison gör inte allt bra, han tycks ha fått ett uppsving nu ett tag men alltså han kan vara väldigt skum och obegriplig, figurerna agerar helt utanför sina personligheter och i en drömvärld eller något, men så länge han inte används på för stora mainstreamserier så funkar han nog.
Jag gillar hans Animal man väldit mycket men där kunde han göra vad han ville utan att det störde någon liksom, många upptäckte ju inte Morrison föränn han skrev New X-men men som sagt han var underlig redan före hehe :lol:
Men tycker man Seaguy är en bra serie så klarar man nog det mesta i den vägen, jag begrep just ingenting av det.

Har hört att hans Superman är back to basic på nåt sätt och populär, jag har inte läst det pga att jag som Kermit helt förlorat intresset för Superman och egentligen bara tyckt elseworld storys med honom varit bra de senaste 10 åren eller nåt.

Ska ge mig på Ostranders Grimjack nu, äventyr i en stad som består av en massa dimensioner, gudar, robotar, monster (lite steampunk så att säga)allt finns där och huvudrollsinehavaren är en gammal ärrad slags hyrsvärd eller liknade, mycket roande 80-talsserie.

Har ett par tpb av Grells Jon Sable Freelancer med som handlar om en snubbe som är barnboksförfattare på dagen men legoknekt om natten, mycket hårdkokt ganska typiskt Grell som har både skrivit och tecknat serien.

Finns så förbaskat mycket bra serier även utanför de big two, jag hinner inte med att läsa.

Angående Sable, gillade denna
Posted Image



#81714 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 21 June 2006 - 11:35 in Serietidningar: Spoilers

Läser nu Earth X som är en skildring av Marvels universum helt enkelt och figurerna i det, lite skumma teckningar men annars är det bra, käns som en av Marvels få klassiska verk faktiskt.

Kallar man sig Marvel fan men inte läst detta så vet i fasen om man verkligen är ett sånt fan.

Det är visserligen en alternativ Marvel värld och inte 616 men de gör det hela mycket trovärdigt, fast det är ganska mycket förklarande text mellan kapitlen så det är inte alltid så lätt att förstå allt.
Smart skrivet är det iaf.

Finns 2 uppföljare Universe X som ska vara si så där och Paradise X som ska var nästan katastrof i jämförelse.

Har även läst första Sleeper tpbn(Wildstorm) som handlar om en dubbelagent som arbetar för men försöker avslöja en manipulativ kriminell organisation.
Hans chef och den enda som vet(de övriga i hans oranisation tror att han har har gått över till den kriminella sidan) att han spionerar på dessa har hamnat i koma så han är riktigt illa ute.

Väldigt löst kopplat till superhjältar och är mer en spionhistoria även om superkrafter förekommer.



#81430 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 16 June 2006 - 22:13 in Serietidningar: Spoilers

Urk sånt skräp du tvingar dig genom.

Vad läser jag då, tja Bendis Alias som faktiskt är riktigt bra och några JSA trades ligger på lur att läsas efteråt.
Fick tillbaka på skatten och vad hände tror ni? jo jag blåste flera tusen på serier, fasen att man aldrig kan låta bli att handla mer än man tänkt sig.



#79018 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 17 May 2006 - 10:35 in Serietidningar: Spoilers

Jaha nu har det varit dött här några dar.
Men jag läser just nu Marvel Knights Spider-man 1-12, har bara läst några nummer men jag tycker det här verkar riktigt bra.

Har mängder som står på tur, men det har varit fint väder så man har gjort annat.

edit: nu har jag läst dem, riktigt bra egentligen totalt sett, lite annat än de spider-man jag läst förr fast samma gamla fiender.
En sak gillade jag mindre, att Peter lyckas övertyga Jameson att det är hans son som är Spider-man, det skulle ta bort så mycket om inte Jameson var så nitiskt anti-SM.
Men den här serien är utanför den vanliga kontinuiteten va?



#78579 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 10 May 2006 - 20:19 in Serietidningar: Spoilers

Tja MK verkar vara körd i botten just nu, men han ska väl arbeta sig upp antar jag, en bra introduktion var #1 iaf för folk som inte vet vad han är (så många värdelösa varianter som har funnits).
Drömmen vore om Moench skrev MK igen, men det kan man glömma så man får väl hoppas på den här författaren och att de inte blandar in Avengers och en massa andra hjältar, en scitzofren manisk Spector med sina andra personligheter är vad MK är för mig allt annat är bara tramserier.



#76158 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 10 April 2006 - 13:26 in Serietidningar: Spoilers

Jo det är sant, fast när det gäller BB så förstår jag att detta inte har något samband alls.
Det är samma scarabé det vet jag men den hade inte dessa egenheter när BB1 använde den utan gav honom krafter som åminner om Supermans ungefär.

Dock så hade en Superman-Blue Beetle varit ganska ointressant, men alltså jag hoppas de får till en bra förklaring varför beetle scarabén plötsligt bildar en slags inneslutande rustning med vapen runt bäraren.

Föresten din kommentar om Captain America är lite sann, men det beror ju på att han är en 40 tals karraktär skapad långt innan Marvel var påtänkt.

Jag vet inte riktigt om jag gillar att man ska köpa en tidning som förklarra vad som händer i de andra tidningarna :D

Nä det här med stora event med millioner crossovers är nog inget för mig, men det lugnar ju ner sig snart igen antar jag.

Jag är ganska säker på att medelåldern på läsarna är högre nu än typ 1992, de som inte blev avskräckta helt av 90-talets första hälft läser väl ännu, nu 15 år äldre.



#76125 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 10 April 2006 - 07:59 in Serietidningar: Spoilers

.
Då Marvel använder mycket som Ditko designat (tål inte hans stil) så känns det lite barnsligare.


Nu kommer DC satsa på en mer internationelt kryddad atmosfär i sina tidningar, Blue Beetle (halv latino), Atom, kines) och en hel grupp från Kina som introduceras snart i 52. Det kommer nog vara ett smart drag.

Jo, fast jag håller som sagt inte med om Ditko, de använder hans designer ja men inte hans övriga ideér med figurerna, som Spiderman som är nåt helt fullständigt 100% omvänt annat idag mot på Ditkos tid.

Sen är väl designen en smaksak, hade Kirby designat Spiderman hade han sett helt annorlunda ut, jämför mot Thor tex, han hade förmodligen varit en jättemuskulös pompös snubbe med mantlar och stora mojänger, inget fel i det men Ditko gjorde nåt som är evigt på nåt sätt :D

Sen angående att få in lite olika etniska grupper bland hjältarna är nog aldrig fel alls, men jag önskar att de hade förankrat lite mer i de hjältar de ersätter BB är tex nåt helt annat än förr, inget är likadant eller begripligt.
Tror den nya The Spectre är en afroamerikan med föresten.

Vi får se var det leder, själv vill jag mest få den här krisen överstökad så folk kan förlja sina egna ideér ett tag och skapa bra serier.
Men det är väl lite tanken med OYL antar jag, har inte läst så mycket ännu.



#75835 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 05 April 2006 - 21:59 in Serietidningar: Spoilers

lycka till, Giffens och dematteis JL är verkligen roliga imho, mycket lyckad variant som står sig ännu.
Trist att så många av karraktärerna dödats på senare år, som Ice, Crimson Fox, Max Lord, Blue Beetle mfl undrar vem som står på tur, fattas bara Booster Gold:(

Jag minns när jag läste dem på svenska på 80-talet, först var jag avig som fan, vad fasen var det här för skämt, sen kom jag över det och blev en anhängare för evig tid.

Jag gillar Byrnes klenare Superman med fast idag är det inne att vara anti-Byrne.



#69799 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 27 January 2006 - 08:46 in Serietidningar: Spoilers

Det temat börjar bli uttjatat rent allmänt.



#76163 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 10 April 2006 - 14:22 in Serietidningar: Spoilers

Oj, det var att ta i måste jag säga.

Fasen för att vara "känd" seriemänniska egentligen när en del är helt rabiata, de få gånger jag bytt några ord med ett proffs på ett forum så brukar jag inte hålla på och smöra eller försöka få dem att avslöja sina idéer direkt :)
Jag antar att de flesta av dem bar vill vara vanliga medlemar som snackar serier och svara på lite frågor om sina egna verk.

Sen har vi undantag som Byrne som har ett eget forum där det nästan är pinsamt att läsa hur folk kryper för honom, hur han avskyr när folk kallar Superman för Supes och Batman för Bats :D

Tur att man kan skilja på folks arbete och privatliv iaf, jag menar visst han är en legend och har skapat saker inom seriebranchen som har varit jäkligt betydande (och en del skräp förstås), han är både tecknare och berättare, MEN inte fasen skulle jag sitta o kyssa han i arslet på ett forum för den delen, det finns gränser :D

Man kan tro att vi här är extrema, men det är ingenting mot vad man kan få se, folk som fysiskt vill skada en person som ändrat nåt i deras favoritserier tex, som verkligen har en personlig vendetta mot nåt bolag för att de lagt ner en serie eller höjt nåt pris, rent vansinniga grejor ibland.

Alltså det vi snackar om här är inget jag sen går och när hat mot er efteråt, kan man inte diskutera utan att bli personligt förolämpad så ska man nog lägga ner.


Angående 52 tidningen, det hela är lite svårt för mig att förstå, men sammtidigt förstår jag de som inte har råd/möjlighet att köpa presis alla andra tidningar men ändå vill ha huvudstoryn.
Egentligen så var ju förra Crisis huvudserie också en sammanafattning egentligen, visserligen smart utformad men ändå sammanfattande om vad som hände i stort.



#76486 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 13 April 2006 - 19:51 in Serietidningar: Spoilers

Jo, läsa på skärmen är ju lite jobbigare det håller jag med om.
Och jag var inte heller så rik när jag gick i plugget.



#78531 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 10 May 2006 - 07:27 in Serietidningar: Spoilers

Jag har inte läst TT på länge, de som fanns bara för nåt år sen var en blek skugga av vad de än gång var, DC bäst säljande serie.
Invincible har jag läst första året eller nåt av, jag kommer skaffa nästa HC av den också, men Runaways tror jag får vara för min del.

Walking Dead var jättebra i början men segade ner nu när de är/var i det här fängelset allt för länge så jag har inte läst de 3 senaste nummren eller nåt.

Jag har inte läst en enda OYL ännu, mest för att jag inte följer nån av de tidningarna alls, som GA som är min favoritfigur har jag ledsnat ur på helt, jäkla dravvel bara, ut med han på bakgatorna och jaga bovarna där.
Allt som var dåligt med figuren, trickpilarna, löjliga sidekicks osv har de tagit tillbaka, nä tacka vet jag Grells GA det var grejor det.

Batman OYL låter dock intressant, en något mer sansad Batman käns rätt, den här mordiske tokskallen som varit ett bra tag är jag lite trött på.
Inte för att jag menar att han ska vara som på 60-talet, ett skämt, men lite lättsammare kan han allt vara.

Jag ligger ofta så där en 10 år efter i mycket och läser mest sånt som har fått goda vitsord därför är jag ofta helt borta på det senaste.



#77038 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 20 April 2006 - 18:58 in Serietidningar: Spoilers

hahahaha, det var en bra beskrivning av Miracleman, även om det är en fantastisk berätelse, speciellt för sin tid så är den ju av den motsatta "allt du vet om XXXXX är fel" och allt måste liksom byggas om i en mer vuxen stil.
Supreme är ju i stället att han tar gammla tokiga idéer som man ofta tycker är fåniga i serierna från den tiden och gör dem acceptabla och möjliga på nåt sätt, han river ju inte ner allt o börjar om.

Moore lär ha sagt att Superman idag är en kopia på äldre Superman när det kom upp frågor angående Supreme, och det har han rätt i.

Liefelds Supreme som fanns före Moores variant är en 90tals Superman (där musklerna har muskler) i princip rakt av, men så länge han inte hittat på storyn själv så kanske det inte blir så dumt.



#77012 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 20 April 2006 - 14:13 in Serietidningar: Spoilers

Nu läser jag Alan Moores Supreme, fick tag i 2 trades billigt, skumt låg kvalitet i dem men de säger att Leifeld hade tappat bort orginalfilmerna till serien (ofattbar klantighet isf) så den är typ inscannad från tidningarna.

Det är en slags finurlig variant på silver age Superman egentligen, kul att läsa och inte så gravallvarlig som äldre grejor med Moore, egentligen likt Tom Strong fast med Superman i huvudrollen (ja eller Supreme då).

Synd att denna serie aldrig blev slutförd, tydligen rök Moore och Leifeld ihop, bla om pengar då Leifeld typ aldrig betalade när han skulle.

Det finns dock manus för mer än som gavs ut men det sket Leifeld i som den sopprot han är :D



#76635 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 15 April 2006 - 19:17 in Serietidningar: Spoilers

Jo det är en udda grej, men alltså jag tycker ändå inte att det är det bästa som hänt som många anser.
Men annorlunda det är det iaf, och zombies är ju inne igen verkar det som.



#67544 Vad läser du just nu?

Posted by Agentum on 04 January 2006 - 17:59 in Serietidningar: Spoilers

hehe, GLA är kul, hopplösa.