Jump to content

Photo

Fantastic Four 2 (spoilervarning)


  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#1 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts

Posted 03 February 2006 - 22:30


har det avslöjats vilka "skurkar" som kommer att vara med i Fantastic Four 2. Då de söker skådespelare till vissa roller i filmen (sista dagen för ansökan är 1 juni 2006 för ni som är intresserade) så avslöjar de också handlingen lite grann. Tydligen ska FF slåss mot Silver Surfer samt hans herre Galactus. Detta låter ju rätt naturligt med tanke på att Alicia Masters ska få en större roll. Hon har ju en stor betydelse med FF och Silver Surfer.

Men Galactus i en film. Jag tycker för min del att det låter lite väl otroligt. Kan detta bli bra??? Hade varit bättre med Mole Man eller kanske Molecule Man eller tom den där skurken från framtiden.


FF 2 har premiär 2007.

Tilläggas kan att Alba som spelade Sue har fått pris för rollen. Som sämsta rollprestation 2006 var det.

Edited by www.SerieAkuten.se, 03 February 2006 - 22:46.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2006 - 23:05

Tycker det var jävligt dålig stil att ge henne det. Kritiker var mot henne från början bara för att hon är hälften Mexikan och ansågs inte passa som Sue som ska vara den perfekta amerikanska kvinnan. Personligen tycker jag hon var fantastisk som Sue. Hon var som Sue ska vara.

När det gälle skådespelare så har alla 5 original skådespelarna kontrakt på 2 filmer så Dr DOOM kommer även vara med. Dessutom har det lovats att han kommer nu vara den Dr DOOM vi känner från serierna och inte som han var i första filmen.

Silver Surfer storyn med Galactus låter förvånande eftersom de ska göra en "Silver Surfer" film om honom och Galactus.

Det att Alicia Masters får en större roll kan ju också antyda the Pupetmaster. Vi får väl se när filmen sedan börjar spelas in i Augusti.

Iallafall, tror inte ett dugg på Silver Surfer storyn i FF 2. Tror det bara är rykte. låter sjukt om de båda ska ge honom en egen film och sedan ha honom i FF 2 med.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts

Posted 03 February 2006 - 23:42

Kan inte göra annat än att helt o hållet kålla med Crusader

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 February 2006 - 01:55

Kul med mera FF :) Jag älskade filmen! Det enda jag störde mig på var att den var så kort ;)

Winter is Coming


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 February 2006 - 02:40

Kul med mera FF :) Jag älskade filmen! Det enda jag störde mig på var att den var så kort ;)

Ja, den var en aning kort och tyvärr gjorde att det blev färre strider. Men det är vad FF är. Marvels "Lilla Huset på Prärien" där familjen är superhjältar. FF serierna är också de serierna som har minst strider. De preoriterade rätt med att sätta storyn och familje konflikterna först men som sagt, 15 min till och ett par strider till hade inte varit fel. Tyvärr så anser ju inte de som ser filmen men inte läst serierna samma sak. De ville ha X-Men eller Spider-Man. HULK hade ju samma problem (Jag är en av de som anser HULK nästan vara ett mästerverk) där folk ville ha action och inte drama.

Iallafall, FF 2 så behöver de inte bygga upp allt som de var tvugna att göra i första så den borde bli riktigt bra. Med tanke på att med alla Marvel filmerna som fått uppföljare så har uppföljarna varit bättre än första.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 04 February 2006 - 09:38

Iallafall, FF 2 så behöver de inte bygga upp allt som de var tvugna att göra i första så den borde bli riktigt bra. Med tanke på att med alla Marvel filmerna som fått uppföljare så har uppföljarna varit bättre än första.

Håller jag med om. Både X-Men och Spider-Mans uppföljare är bättre än sina original. Den första filmen för en "superhjälte" går i regel alltid ut på att ge honom/henne krafter och låte densamme testa sig fram med dem. Dock inte X-Men filmen.. men så är de mutanter också. Dessutom så får uppföljarna vars originalfilm spelat in mängder av dollars en större och vräkigare budget. Därför har det de senaste åren kommit förvånandsvärt många uppföljare som är just bättre än originalet, det var väldigt ovanligtg förr, imho!
I love the smell of napalm in the morning

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 February 2006 - 14:42

S
P
O
I
L
E
R




Tror inte själv än på det att Galactus och Silversurfer skulle vara skurkar, vill höra det från Fox eller Marvel.

Sen,det där med att ge Alba priset som sämsta skådespelare, mm visst dålig stil, men hela koncepetet med de "priserna" är ju att det är dålig stil, hur schysst är det att ge folk priser eftersom man tycker att var dåliga?

Själv tyckte jag att Alba var som filmen, medelmåttig. Tyckte inte att någon gav en "perfekt" tolkning av den karaktären man känner igen från serien.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 February 2006 - 18:15

Själv tyckte jag att Alba var som filmen, medelmåttig. Tyckte inte att någon gav en "perfekt" tolkning av den karaktären man känner igen från serien.


Personligen tyckte jag att de karaktärer som porträtterades bäst var Ioan Gruffuds Mr. Fantasic och Michael Chiklis´ Thing (hoppsan, det där lät lite fel :lol: ). Och så Dr. Doom, förstås. Då menar jag inte Julian McMahon, som visserligen var hyfsad som Victor von Doom, utan Doom med masken, huvan och den läskiga rösten. Honom ser jag fram emot att se igen.

Förresten, låter det inte lite knäppt att den ska heta Fantastic Four 2? Nåja, det är i alla fall bättre än om de valde att kalla den Fantastic Five. :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts

Posted 05 February 2006 - 18:50

Nu har filmbolaget dementerat och förklarat att Galactus och Silver Surfer inte ska vara med i nästa FF.

Då kan det ju kanske bli Doom igen då han har kontrakt på en film till. Vem vet...

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 February 2006 - 23:52

Nu har filmbolaget dementerat och förklarat att Galactus och Silver Surfer inte ska vara med i nästa FF.

Då kan det ju kanske bli Doom igen då han har kontrakt på en film till. Vem vet...

FOX skallen (The Head of FOX :D ) har redan sagt att DOOM kommer vara med. Men det kommer vara en till skurk. Min gissning är att de gör som med X-Men 2 där Magneto var en viktig faktor men inte filmens huvudskurk.

Tycker de gjorde DOOM bra i första filmen. Visst, det stämmer inte med serierna men att berätta den bakgrund han hade där hade varit för tids krävande.
I serierna så var han för hastig med ett expriment på det univeritet han gick på och det slutade met en explotion som brände hans ansikte. Sedan reste han runt i världen tills han träffade några magiska munkar som tränade honom och byggde honom en magisk rustning. Sedan återvände han till sitt hemland Latveria som han tog över som kung.
Ärligt talat föredrar jag filmversionen av storyn. Orsaken till krafterna (Som han inte har i serierna utan där har han inbyggda vapen i sin rustning) skulle jag gissa på är för att de skulle kunna ha en super strid i slutet.
Dessutom var det för mycket övernaturligt o originalet. Exprimentet som hans ansikte blev bränt gick ut på att försöka få kontakt med sin döda mamma som var fångad av en demon i ett Helvete. Hans magiska rustning och de små magiska förmåger han har. Tror inte folk hade köpt det.
Lika lite som de hade köpt Professor X vara gift med en rymdvarelse och Spider-Man få hjälp av en magisk spåtant som skickar honom till andra världar. :rolleyes:

Hoppas 2:an kommer ha roliga scener som när Reed förvandlar sig till en Wolverine kopia. :P

Edited by Crusader, 06 February 2006 - 05:21.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 06 February 2006 - 16:55

Enligt filmtidningen Stardust kommer Julian McMahon, killen som spelar Dr. Doom i förra rullen inte vara med i den nya pga andra åtaganden.
I love the smell of napalm in the morning

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 February 2006 - 22:08

Enligt filmtidningen Stardust kommer Julian McMahon, killen som spelar Dr. Doom i förra rullen inte vara med i den nya pga andra åtaganden.

I fall det stämmer så är det tråkiga nyheter :(

Winter is Coming


#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 February 2006 - 23:38

Story Confirms Doom for Fantastic 4 Sequel
Source: veronica
January 30, 2006


Fantastic Four director Tim Story told Latino Review this weekend that Doom will indeed be back for the sequel:

Before I hopped on my ride to the airport back to NYC I asked him when does shooting start, Story replies, "August 1st up in Vancouver" And finally I asked Story that towards the end of the film it left wide open that Doom will be back, so will he? "Yes that I can tell you. He will be back in full DOOM, not like we had him in the first film."

He also talked a bit more about Kerry Washington's character, Alicia Masters, which you can read at the link above.



http://www.superhero...ews.php?id=3804
*Hockey och superhjältar*

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 February 2006 - 17:56

Julian McMahon är en ok skådis,men jag tyckte Doom i filmen absolut sög. Visst visar slutscenen i F4 filmen att det finns en möjlighet för en mer trogen version av karaktären i uppföljare,men nu ska ha en annan skådis eller? eller ska McMahon spela rollen igen? antar att det inte gör så mycket om de byter eftersom man inte ser hans ansikte....
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 June 2006 - 03:35

McMahon ska spela DOOm igen. Och Silver Surfer kommer vara med och starta ett triangeldrama mellan Reed och Sue. Samt antagligen Galactus (Efter vad Alba råkade säga).
Sue kommer att på något sätt få alla de andras krafter. Sen ryktas det om att nån av FF kommer bli tillfällig skurk.

Alba är visst en totalt Marvel-tokig fan. Efter vad jag hört så är det hon som pressar på filmen så att den ska bli klar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 26 June 2006 - 07:30

Doom sabbade förra filmen tycker jag varför ha med samma sura grej en gång till?

#17 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 June 2006 - 10:45

Kanske det inte var den bästa porträtteringen av Doom, speciellt utan masken, men han var bäst när han väl tog på sig den. Om han kommer tillbaka skulle han förstås ha masken på sig hela tiden och förhoppningsvis skulle de göra den figuren lite mer rättvisa.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#18 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 28 June 2006 - 07:40

Fel röst med tycker jag, kändes inget Doom alls tycker jag.

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 June 2006 - 13:02

Lustigt, det var just rösten jag gillade mest med Doom, eller rättare sagt ljudtekniken de använde. Men de kan nog hitta en lite mörkare röst som matcher det bättre.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 June 2006 - 22:40

Jag gillade filmens DOOM. Tyckte han passade riktigt bra. Speciellt rösten.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 December 2006 - 12:44

Här följer den första bilden på Silver Surfer.

Posted Image

With computer-generated imagery techniques similar to those used to create Gollum in The Lord of the Rings, the slippery Surfer, voiced by Doug Jones, "will look somewhere between gun metal and fluid metallics so you can see the body motion, the breathing, the muscle tone, the mood," says Marvel Studios CEO Avi Arad.

The Surfer's mood is key to the story. After striking a deal with the evil Galactus to save his planet, the once-human Surfer wreaks havoc throughout the cosmos. "He is a highly emotional being, trapped inside fluid metal," Arad says.

The new teaser trailer for the 20th Century Fox sequel will be exclusively in theaters on Friday (12/22), attached to "Night at the Museum."


http://www.superhero...ews.php?id=5040

Tycker det ser väldigt bra ut och FF 2 har alla möjligheter att överträffa ettan med råge. :)
*Hockey och superhjältar*

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 December 2006 - 13:04

Sant. Fast att överträffa den skulle inte vara så förbannat svårt :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 13:11

Me like Silver Surfer.

Very much so.

VERY much. Måste fixa en bra bakgrund av det där på något vis. :)
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 December 2006 - 13:13

Sant. Fast att överträffa den skulle inte vara så förbannat svårt :) .


Näe, jag skrev så för att folk skulle kunna tolka det lite dubbelt. :)

Men jag tror att byggstenarna för att göra en mer scifi-artad film finns där. Det är mycket större chans att få se det FF vi är vana vid att se här... :)
*Hockey och superhjältar*

#25 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 13:28

Kermit, du har nog helt rätt. Sci-fi är FFs grej mer än superhjältande. Eller ja, det är ju klart en kombination. Men som första filmen mer var en klassisk utforska-superkrafter-rulle kändes det lite tamt. Fantastic Four ska ju vara Fantastic! Tänk Ultimate Fantastic när Mark Millar skrev, det var ju emellanåt UNDERBART!
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.