Jump to content

Photo

X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 01 June 2006 - 02:24

X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont dök upp hos mig idag. :)

Här är fram- och baksidan:

Posted Image Posted Image

Innehållet är alltså:

* X-Men (vol. 1) nr 141 (januari 1981): "Days of Future Past"
* Uncanny X-Men nr 142 (februari 1981): "Mind Out of Time"
* Uncanny X-Men nr 174 (oktober 1983): "Romances"
* Uncanny X-Men nr 175 (november 1983): "Phoenix"
* New Mutants Special Edition nr 1 (december 1985): "Home Is Where the Heart Is"
* X-Men Annual nr 9 (december 1985): "There Is No Place Like Home"
* Uncanny X-Men nr 205 (maj 1986): "Wounded Wolf"

Tecknar gör John Byrne, Paul Smith, John Romita Jr, Arthur Adams och Barry Windsor-Smith.
Tuschar gör Terry Austin, Bob Wiacek och Mike Mignola.

Boken är tryckt av Narayana Press i Danmark och har alltså samma fina format som förra årets Batman- och Supermanböcker (inte det kantiga formatet med hyperglansiga sidor som FF-boken råkade ut för).

Antalet sidor är 240.
ISBN: 91-7269-733-4
Marvelklubbsnummer: 610 ;)
Posted Image

#2 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 01 June 2006 - 07:34

Mmmmmmmmmmmm, vilka tecknare, vilka serier, vilken författare.... det blir en beställning så fort jag hinner!

Det enda att kritisera var den nya loggan på de klassiska serierna... men, nya fans skall väl känna igen sina seriehjältar snabbt och kvickt också...
I love the smell of napalm in the morning

#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 June 2006 - 08:41

Trevligt värre!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 01 June 2006 - 10:43

De här böckerna bygger på klassiska serier som släppt här i landet va?
Jag har Claremont Visionaries och den har ett litet annat utbud och lite fler sidor, inte alltid så klassisk heller utan spänner över allt han gjort till idag.

#5 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 01 June 2006 - 11:32

Den här blir en bra julklapp till min nästyngsta syster. :)

#6 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 June 2006 - 09:31

Nu har både "X-Men: Klassiska serier av Chris Claremont" och "Batman - serier av Neal Adams del 2" kommit ut i bokhandeln, redo att beställas.

Både Bokus och Adlibris har böckerna till salu,
Adlibris tar 170 kr för var och en av dem. Båda är beställda av mig B)
I love the smell of napalm in the morning

#7 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 23 June 2006 - 16:04

Inga Miller Dardevil böcker på gång eller nåt?

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 June 2006 - 16:32

Man kanske skulle ta och passa på att beställa dom här. :)

#9 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 23 June 2006 - 16:37

Batman vol 2 är given, jag köpte ettan och det ångrarqa jag inte ett dugg, kanonbok.

Claremonts X-men har jag så mycket av redan så det struntar jag i.

Edited by Agentum, 23 June 2006 - 16:37.


#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2006 - 18:03

Druckit en 0.7 liter vodka. Neal Adams är kung. Midsommar :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 June 2006 - 20:00

Själv sitter jag bara ensam hemma och degar. :( Funderar på om man har råd med båda böckerna just nu, då man annars bara lever på grundbeloppet i studiestöd, och inte fått nåt sommarjobb.

#12 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 June 2006 - 20:32

Druckit en 0.7 liter vodka. Neal Adams är kung. Midsommar :) .


Hehe...Årets off-topic? ;)

Predabot: Jag ska börja plugga i höst om allt blir som jag har tänkt mig, och har en liten fråga angående det här...om man inte får nåt sommarjobb kan man få nåt ekonomsikt stöd då så man inte är helt utfattig? Det verkar råda en del olika åsikter om det där...hur är det egentligen? Man får väl inte studiebidrag och studielånet på sommaren men kan man få andra bidrag? Det är ju onekligen lite oroväckande...Det är ju verkligen dåligt med antalet sommarjobb...det här blev också off-topic, men jag var tvungen att fråga... Trevlig midsommar i alla fall! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 June 2006 - 20:53

Man kan stämpla om man har akasse-dagar att ta ut. Annars är det nog rätt så kärvt att få tag på pengar över sommaren om man inte sommarjobbar...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 Johan Åberg

Johan Åberg

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 68 posts

Posted 25 June 2006 - 09:21

Om inte annat kan du ju boka tid hos socialstyrelsens ekonomienhet och söka försörjningsstöd.

#15 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 25 June 2006 - 11:57

Kul med en svensk X-Men samling med glimtar från storhets tiden med Byrne-Claremont. Lite märklig samling bara. Bra serier men inte Claremonts allra bästa och alldeles för stora hopp i X-Men historien.

Personligen rekommenderar jag att istället köpa nya samlingen "X-Men Omnibus" från 2006, en tjock bok med hela 40 serier av Chris Claremont (X-Men #94-131 + Giant-Size X-Men #1). Mer omfattande X-Men samling finns inte. Kanske Marvel Masterworks serien men då måste man köpa en hel del böcker med 10 serier/bok. Det enda tråkiga med Omnibus är att Dark Phoenix sagan är utesluten men den TPBn är lätt att få tag på och annars kommer den förmodligen i X-Men Omnibus Vol. 2.

Inga Miller Dardevil böcker på gång eller nåt?


På svenska vet jag inte. Men kolla upp Daredevil Visionaries Vol. 1-3. Den samlar Millers allra tidigaste och bästa Daredevil serier, bland annat Elektra sagan.

Edited by Nille, 25 June 2006 - 12:14.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#16 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 25 June 2006 - 16:27

Kul med en svensk X-Men samling med glimtar från storhets tiden med Byrne-Claremont. Lite märklig samling bara. Bra serier men inte Claremonts allra bästa och alldeles för stora hopp i X-Men historien.

Personligen rekommenderar jag att istället köpa nya samlingen "X-Men Omnibus" från 2006, en tjock bok med hela 40 serier av Chris Claremont (X-Men #94-131 + Giant-Size X-Men #1). Mer omfattande X-Men samling finns inte. Kanske Marvel Masterworks serien men då måste man köpa en hel del böcker med 10 serier/bok. Det enda tråkiga med Omnibus är att Dark Phoenix sagan är utesluten men den TPBn är lätt att få tag på och annars kommer den förmodligen i X-Men Omnibus Vol. 2.


Inga Miller Dardevil böcker på gång eller nåt?


På svenska vet jag inte. Men kolla upp Daredevil Visionaries Vol. 1-3. Den samlar Millers allra tidigaste och bästa Daredevil serier, bland annat Elektra sagan.

Jo angående Miller Visionaries, klart jag har dem redan, men på svenska asså, hårdinbundna fina böcker.
Jag har den Omnibus du snackar om med, lite ohanterbar med nästan 900 sidor men väldigt snygg, den är lite oversized i format med så den är inte dum alls, den täcker de 40 första numerna tror jag.
Jag har även x-men vol5 masterworks(den som följer på omnibusens volym) men de är mindre i formatet och jag skulle helst se att en omnibus X-men Vol 2 släpptes i framtiden.

Den svenska boken är ju ett bra urval för den som inte riktigt känner att han vet vad Claremonts x-men är och ifall det är något att läsa (jo, lustigt nog finns foilk som aldrig läst de serierna).

Tror ni jag kan få försörjningsstöd för serieinköp jag med på nåt sätt? :D

Edited by Agentum, 25 June 2006 - 16:28.


#17 Johan Åberg

Johan Åberg

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 68 posts

Posted 26 June 2006 - 13:55

Den här blir en bra julklapp till min nästyngsta syster. :)


Helt off-topic, men det ser ut som att din avatar råkat ut för en stroke.

#18 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 26 June 2006 - 18:15


Den här blir en bra julklapp till min nästyngsta syster. :)


Helt off-topic, men det ser ut som att din avatar råkat ut för en stroke.


Jag ser inget konstigt med min avatar, men den kanske har blivit "konstig" för andra? :wacko:

Någon annan som har märkt något konstigt med min avatar?

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2006 - 18:47

Tycker inte din avatar ser konstig ut iaf. Ser ut som att han blinkar med ena ögat, bara. :)
*Hockey och superhjältar*

#20 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 27 June 2006 - 01:49

Jo angående Miller Visionaries, klart jag har dem redan, men på svenska asså, hårdinbundna fina böcker.
Jag har den Omnibus du snackar om med, lite ohanterbar med nästan 900 sidor men väldigt snygg, den är lite oversized i format med så den är inte dum alls, den täcker de 40 första numerna tror jag.
Jag har även x-men vol5 masterworks(den som följer på omnibusens volym) men de är mindre i formatet och jag skulle helst se att en omnibus X-men Vol 2 släpptes i framtiden.


Visste inte ens att Visionaries fanns på svenska. Men jag har rätt dålig koll på svensköversatta superhjälteserier, särskilt när det gäller samlingsböcker. Finns även Omnibus på svenska? Jag köpte den nyligen från Ebay. Gillar Masterworks böckerna, tycker bara det är trist att dom inte klämt in fler serier per bok. Visionaries är ju också ganska tunna.

Edited by Nille, 27 June 2006 - 01:50.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#21 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 27 June 2006 - 07:21

Fel formulerat av mig, de är engelska, men jag undrade om de inte kan ge ut nån eller några sånna hårdinbundna på svenska, mina engelska är softcovers.

#22 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 28 June 2006 - 20:38

Bläddrade i boken idag. Visst är det väldigt bra serier men jag tycker att de kunde bjudit på något som inte publicerats redan. Jag har läst alla de serier som finns i boken och jag tror att de finns någonstans i källaren så man blir inte så sugen på att läsa den även om den enbart kostar cirka 200:- på nätet (på akademibokhandeln tog de 309:-!, vilket givetvis är värre än ett rån).

Batman boken däremot är jag mer sugen på, jag köpte den förste och ska troligen köpa denna också.