Jump to content

Photo

Ny serietidning


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#26 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 June 2006 - 15:25

Jag vill bara ge ett tips till alla som vill teckna åt Svenska Superserier. Presentera idé och manus för oss först, innan ni börjar teckna. Det är trist att säga nej till en vältecknad serie för att manuset är svårt att förstå. Tyvärr händer det.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#27 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 01 July 2006 - 01:33

Att påbörja ett nytt stort serie-projekt precis vid sommarens början var nog den mest felplacerade idé jag fått hittils. Jag har haft riktigt svårt för att ta mig i kragen och börja teckna när det varit så fint väder ute. Nu är jag i varje fall ledig i några veckor fram över och har börjat teckna för fullt igen, så jag hoppas på att jag kommer få många sidor gjorda!

Är det någon som vet ett bra ställe där man kan lägga upp bilder och länka hit? Funkar det att länka bifogade bilder från hotmail, skickade mellan olika konton? Eller är det bara den inlogade som kan se bilderna?
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#28 A_R_Yngve

A_R_Yngve

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 04 July 2006 - 11:48

Jättesnygg bild, ser fram emot att läsa serien. :)

Problemet med superkrafter, som du påpekade, är att det mesta har gjorts förut. Vad är en "svensk" superkraft? Att vara super-lagom?

"Gudar! Doktor Barsebäck håller på att förvandla Vikingarna till ett radioaktivt zombie-deathmetalband! Inte en sekund att förlora. Jag måste bruka min superlagom-kraft och göra Vikingarna till ett vanligt, oförargligt dansband igen!"
:P

Ett förslag: måste alla superkrafterna ha att göra med fysisk styrka? Man kunde ju ha en superhjälte som kan göra folk glada, t.ex. med musik:
"Till vardags är han en helt vanlig gatumusikant... men när dysterhet och depression hotar folkhemmet, förvandlas han till RÅTTFÅNGAREN I BÅSTAD - super-trubaduren!"
;)
A.R.Yngves hemsida - med romaner, noveller och mera.
-------------------------------------------------------------
Se trailern för A.R.Yngves episka äventyrsroman DARC AGES

-------------------------------------------------------------

#29 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 04 July 2006 - 12:27

Vilken livlig fantasi! :)

Det är svårt som sagt. Från början ville jag göra varje superhjälte med karaktär och krafter typiska för sitt eget land, men det funkade inte. Jag har dock ändrat krafter och dräkter under tiden som jag tecknat. På den första presentations bilden ser hjältarna ut som flygande flaggor och deras krafter var ogenomtänkta och opersonliga (med undantag för finsken).

Edited by Nille, 04 July 2006 - 12:27.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#30 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 November 2007 - 18:27

Jaha, hur gick det nu med detta projekt Nille? Kom du nån vart? :)

Var rätt länge sen man såg dig på forumet..

#31 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 February 2008 - 19:22

Hmm... vet TFels eller nån annan vad som hände med Nille? Är han fortfarande aktiv som konstnär och online? Eller har han lagt av med allt sånt här, för att söka nya avenyer i livet?

#32 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 February 2008 - 23:05

Med tanke på hur duktig han var är, så betvivla jag att han har lagt av med ritandet helt och hållet.
Sen vet man ju tyvärr inte vad han håller på med, då det var över ett år sen han slutade besöka forumet :(

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#33 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 March 2008 - 18:15

Det verkar så ja... :( Men vet inte tex TFels nåt om vart han tagit vägen? Eller har han helt försvunnit från kartan? Flyttat utomlands?