Jump to content

Photo

The Jungle Book (2016)


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 September 2015 - 17:28

Första Trailern till The Jungle Book!


 

 

-----

 

Redigering: Jag tycker att vi förärar den här filmen en egen tråd istället för att lägga den i en samlingstråd vars fokus i främsta hand är dom tecknade klassikerna. Så jag klippte och klistrade lite. Var inte rädda för att skapa nya trådar här på forumet, vi uppmuntrar er snarare till att göra det. :) /Garm.


Edited by Garm, 23 October 2015 - 17:16.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2015 - 12:00

Jag är kluven, visst ser det snyggt och prydligt ut (och verkar ha pensionerat Hannuman-intrigen) men jag är inte helt säker på om filmen känns nödvändig.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 September 2015 - 11:42

Nej, jag förstår inte* varför Disney ska envisas med att göra lajväckshönfilmer** baserade på sina tidigare animerade filmer som i sin tur är baserade på något annat. Jag tyckte i och för sig om Maleficent, men den berättade i alla fall historien ur ett annat perspektiv.

 

Hur länge har de hållt på med det här? Hm... Kanske sedan 1994, då de gav ut en film som hette... The Jungle Book.

 

Å andra sidan har det ju även förekommit att de gjort tvärtom.

 

*Jo, det gör jag ju egentligen visst. Vad jag försöker säga är kanske snarare att jag tycker att det är lite tråkigt och fantasilöst.

**Nu är väl just den här kanske dessutom i större grad animerad än lajväckshön.



#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 September 2015 - 16:17

Ja men, när får vi se djungelboken ur Shere Kans perspektiv?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 September 2015 - 14:01

På ett sätt är det kul att denna är "live action" enligt diverse promo-uttalanden från Disney. Det är ju trotts allt helt i CGI. Eller åtminstone alla djuren och miljöerna. Filmad framför Green screens i Los Angeles.

 

Ser helt ok ut, men jag vet inte om det är nödvändigt heller. Men jag antar att det är "mer av samma" som man gör i Hollywood. Ett etablrerat, känt och populärt koncept som man gör en remake av eftersom man ser att det är större chans att göra vinst och framförallt mindre risk ekenomiskt. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2015 - 16:59

Ja, det har diskuterats rätt mycket om den skulle verkligen kallas Live-Action när där bara är en riktig sak med.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif