Jump to content

Photo

Ja' änte bitter...


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2006 - 19:42

Gah. Satt och sökte efter en TV serie, gav tillslut upp och skrev en lång utförlig handlingsbeskrivning i hopp om att någon här skulle känna till serien. Efter sista genomläsningen och slutkollen med stavningskontrollen så kmmer jag på att det kanske inte var en 'Joshua' som serien handlade om utan en Josh.

Snabbsökning på IMDb (innan posten postas) och... japp "Josh Kirby" där ringde det en klocka. En titeljakt som piskat mig (till och från) i flera år löstes med en enkel sökning. Serien som jag sökte hette 'Time Warrior' (på TV4 iaf) och är tydligen en serie på 6 filmer.

Jag är upprörd. :upset: Hade jag inte kunnat få den där snilleblixten innan mitt 200 ord fyllda inlägg skrevs?

Referens Information:
Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 1, Planet of the Dino-Knights (1995) (V)
Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 2, the Human Pets (1995) (V)
Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 3, Trapped on Toyworld (1995) (V)
Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 4, Eggs from 70 Million B.C. (1995) (V)
Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 5, Journey to the Magic Cavern (1995) (V)
Josh Kirby... Time Warrior: Chapter 6, Last Battle for the Universe (1996) (V)


Edit: Tydligen så var Charisma Carpenter med i 3 av filmerna... Tänk vad världen är liten. :P

Edited by XC-SE, 03 July 2006 - 19:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 July 2006 - 19:55

Stackars XC :hug:

Men du kom på det själv till slut ialla fall :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2006 - 19:59

:P Jo. Serien/Filmerna tycks dock inte vara utgivna på DVD här omkring...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)