Jump to content

Photo

Vanishing on 7th Street - Apokalyptisk skräck


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 April 2010 - 22:30

Hittade inget om denna film här någonstans och den verkar vara för bra för att inte uppmärksammas Posted Image

Det handlar om Brad Andersons nya film. Ni vet han som låg bakom smått fantastiska Session 9? Och även The Machinist som också den var bra. Status på filmen är att den är i läge post-production, efter att ha spelats in i Detroit. Den hade en annan titel förut, nämligen The Darkness.

Posted Image

"In the film a mysterious and seemingly global blackout causes countless populations to simply vanish, leaving only their clothes and possessions behind. A small handful of survivors band together in a dimly-lit tavern on 7th Street, struggling to combat the apocalyptic horror. Realizing they may in fact be the last people on earth, the darkness hones in on them alone."

Regissör: Brad Anderson
Manus: Anthony Jaswinski
Skådespelare: Hayden Christensen, John Leguizamo och Thandie Newton
Premiär: Februari 2011

imdb.com


Edit: lagt till premiärdatum.

Edited by Georgia, 22 September 2011 - 22:49.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 April 2010 - 23:50

Session 9? Vet inte om jag har sett den. *kollar* Oj, David Caruso, den kan ju inte vara dålig. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 April 2010 - 09:04

Inte sett den :o Se till att åtgärda det pronto!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 April 2010 - 13:33

En bra och mycket intressant regissör. Jag gillar det som han har gjort tidigare, men det är svårt att välja ut en favorit. Så den här filmen känns intressant den med, fast man blir ju liiiite skeptisk när man ser namn som Hayden Christensen i rollistan. Men det kanske är hans tur att göra en bra rollprestation som omväxling. ;)

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 April 2010 - 13:55

Apokalyptiska filmer är för det mesta intressanta.

Hmm... Session 9... Jag tror Carty eventuellt nämnt den för mig någonstans... Får kolla upp den.

Edited by XC, 19 April 2010 - 13:55.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 April 2010 - 14:03

Det kan jag mycket väl ha gjort. Jag tror att jag har nämnt hans film The Machinist också. Samt att jag har skrivit om hans senaste film Transsiberian i "Senast sedda film"-tråden. :)

#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 April 2010 - 14:25

Ja, Transsiberian behöver du inte springa benen av dig för... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 April 2010 - 14:39

Jag vet vad du tycker om den filmen, men jag håller inte med dig. ;) Fiskrens kallade filmen för något i stil med "tv-film" vill jag minnas. Vilket jag inte heller håller med om. :P

Fast det är klart. Ställer man Transsiberian mot Session 9 och The Machinist så står den sig inte så väl kanske.

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 April 2010 - 14:58

Nej, vi kan ju inte tycka lika jämnt :P Tv-film är ganska passande. Nej, de andra är mycket bättre. Framförallt Session 9 som jag blev helt bedårad av första gången jag såg den. Så kul när man ser en film som man inte vet så mycket om och så är den så bra! Yes, love it :)

Så den här filmen, Vanishing, kommer bli riktigt intressant att se: håller den eller blir den en ny Transsiberian ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 April 2010 - 19:02

The Machinist är ju riktigt bra däremot har jag inte kommit för mig att se Transsiberian än. Sen har han imponerande TV-regi meriter också. Två avsnitt av The Wire, ett avsnitt av The Shield och en rad avsnitt av Fringe.

Får väl kika på Session 9 vid tillfälle men David Caruso gör mig minst liks skeptisk som Hayden Christensen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 April 2010 - 17:00

Just David Caruso är väl det som får anses vara "sämst" med Session 9. Men det är fortfarande en bra film.

Jag har även sett hans avsnitt i Fringe, Surface, Masters of Horror och Fear Itself.

Är det någon som har sett hans tidigare filmer?

Next Stop Wonderland
Happy Accidents

#12 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 April 2010 - 23:32

Ok, jag ska kolla upp Session 9 få se om den är så bra som ni säger. :)

Jag har inte sett Next Stop Wonderland eller Happy Accidents men den första verkar intressant med tanke på skådisarna.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 April 2010 - 14:18

Gör så. Det ska bli trevligt att få veta vad du tycker om den filmen. :)

Jag har väl tänkt att se båda filmerna när jag kan lägga vantarna på dom. Brad har ju inte gjort så många långfilmer, så det är ju ganska enkelt att ge igenom dom alla då.

Edited by Cartman, 21 April 2010 - 14:19.


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 08:31

Posted Image

Första bilderna från filmen och jag måste säga att det ser lovande ut då bilderna är väldigt stämningsfulla.

Se bilderna på Collider


Carty: jag har inte heller sett filmerna du nämnde, men gör gärna det vid tillfälle.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 11:37

Som du säger, stämningsfulla bilder. Den första som finns att se via länken var även den intressant. Hoppas att det inte tar alltför lång tid innan man får se filmen. :)

Vi får försöka att se dom vid något tillfälle. :) Han är ju som sagt en intressant regissör och dom två filmerna ser ju ut att skilja sig en del från det vi har sett tidigare, så det kan vara trevligt att se honom ta sig an en annan genre.

#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 11:42

Ja, nu längtar jag verkligen efter att få se den här filmen. :popcorn: Och vad gäller de andra får du nog lov att påminna mig...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 13:08

Jag ska försöka. Nu behöver vi bara någon som påminner mig också. ;)

Jag blev påmind om att jag hade för avsikt att se om The Machinist och Transsiberian när jag nu såg om Session 9 för ett par veckor sedan. Kanske dags att ta tag i det framöver.

#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 13:20

Transsiberian? Men den har du ju sett hyfsat nyligen? Tolkade jag det som iaf med tanke på hyllningskören ;)

Edited by Synon, 19 May 2010 - 13:22.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 13:45

Nope, jag har bara sett den en gång och det var i början av 2009 då den släpptes för hemmamarknaden här hos oss. Jag vet att jag skrev om den här på SFN men exakt var i filmtråden det är vet jag inte. Jag kan dock erbjuda vad jag skrev om filmen på ett annat forum. :)

Däremot skulle det vara kul om du kunde se om filmen och utveckla lite vad det är som du inte gillar. Säg till om du vill ha sällskap så kan jag passa på att se om filmen då och se om jag fortfarande tycker om samma saker med filmen. :)

Spoiler


#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 14:08

Måste jag redan se om den? :( Såg väl den förra året vill jag minnas. Men ok, om vi gör en deal och ser den samtidigt? Nångång i sommar skulle funka då jag har en hög med annat som ska ses först. Låter det bra? Så kan du få en utförlig rapport om vad jag tycker om den. :)

Edited by Synon, 19 May 2010 - 14:08.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 14:21

Nope, det är ingen som helst brådska. Vore bara kul att få ett lite mer utförligare omdöme av dig och ska du se filmen så kan jag se om den i samma veva. Det var ju trots allt ett bra tag sedan. Så vi testar att komma ihåg det här så får vi se vart vi hamnar i slutänden. :)

#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 14:25

Annars kan jag ta mig en funderare och fräscha upp minnet gällande den om du är ivrig? Lite kan jag säkert komma med. :) Men låter ju trevligt med en gemensam titt så kan vi kivas om vem som har rätt. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 15:05

Du får göra hur du vill. Bäst kanske är att vänta, för när du ser om filmen så kanske du "skådar ljuset" och tycker som mig om filmen, det vill säga: att jag har rätt i hur bra den är. ;)

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 15:06

:lol2: Dagens bästa!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 May 2010 - 17:02

Jag skulle ha behövt se Transsiberian för första gången.

Plus då hans tidigare filmer som också verkar intressanta.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter