Jump to content

Photo

Jodorowsky's Dune


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2011 - 15:36

En ny dokumentär utannsonserades under filmfestivalen i Cannes och jag måste säga att jag gärna skulle vilja se slutresultatet sedan. Alejandro Jodorowsky är en intressant man med många strängar på sin lyra. Dels har han gjort flertalet bra surrealistiska filmer, men han har även skrivit manus till flertalet bra seriealbum. Dokumentären är kallad "Jodorowsky's Dune" och kommer att behandla hans försök att göra film av Frank Herberts bok innan David Lynch gjorde sin film. THR har lite mer utförlig information.

Frank Herbert’s Dune has long bewitched filmmakers and despite many attempts, David Lynch’s unsatisfying 1984 adaptation is the only one that made it to the screen.

Ten years earlier, however, Chilean-born filmmaker Alejandro Jodorowsky tried to tackle the novel and it’s that attempt that is the centre of a documentary by Frank Pavich.

Titled Jodorowsky’s Dune, the movie is chronicling the two year effort by Jodorowsky and his team of relative unknown artists, artists then went on to become influencers in the sci-fi genre. Among the team were H.R. Giger, who designed the alien in Alien, Dan O’Bannon, who wrote Alien and Total Recall, French artist Jean “Moebius” Giraud, who worked on The Empire Strikes Back, Tron and The Fifth Element, and Chris Foss, who worked on Alien and Superman.

The pic has completed interviews with Jodorowsky, Giger and other surviving members of the original team, shooting in France, Switzerland and the UK, and moves this summer to the U.S. more the second half of its production.

The title is being introduced at Cannes.



#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 May 2011 - 15:42

Som svar på mitt förra inlägg så har en teaser till "Jodorowsky's Dune" släppts. Verkar onekligen kunna bli en intressant dokumentär.


Edited by Garm, 18 February 2014 - 00:01.


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 August 2011 - 14:22

En liten uppdatering via facebook direkt från Dan O'Bannons änka Diane.

"I had a wonderful taped interview yesterday with Frank Pavich who is making the documentary about Jodorowsky's Dune. Frank is going all out to make this an amazingly complete history of The Dune That Never Was. Hopefully, the docu will start on the film festival circuit in the spring."


Även lite "raw footage" med Chris Foss.

"Frank Pavich, interviewing Chris in his studio, England February 2011. In this short excerpt from Franks Dune documentary Chris recounts creating visuals of Pirate Ship. The documentary includes interviews with Jodorowsky in Paris and other key Dune people. Its a fascinating exploration of the story behind the famous for not being made original 1970′s Dune."



Edited by Garm, 11 July 2013 - 22:58.


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 July 2013 - 23:05

Sony Pictures Classics har plockat upp rättigheterna för dokumentären i USA. Hoppas att den släpps även på våra breddgrader med. Annars får man väl fånga in den som import från UK/USA eller via Internetkanalen.

 

Ett gäng lyckliga själar fick se dokumentären vid årets filfestival i Cannes.

 

Cannes 2013 Review: JODOROWSKY'S DUNE Delightfully Journeys Into The Brilliance That Might Have Been.

 

Cannes Film Review: ‘Jodorowsky’s Dune’.

 

Jodorowsky's Dune: Cannes Review



#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2014 - 00:00

Här är en första trailer. Hoppas att man får chansen att se den här dokumentären snart.
 



#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 February 2014 - 12:16

Wow... Jodorowsky's Dune verkar verkligen ha varit något i hästväg. Fast det borde jag ju fattat, läser hans Metabaronerna nu, och den är ju en omskrivning av hans Dune, tydligen - och den är ju rent fantastisk.



#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2014 - 16:01

Verkligen. Synd att man aldrig fick se den som en färdig film. Men den här dokumentären får ses som ett försök att stilla vår nyfikenhet.

 

Jodorowsky har gjort mycket bra i serieväg. Jag håller nog Metabaronerna, Inkalen samt Bouncer som hans främsta verk. Men samtidigt är det lite synd att begränsa det till dessa tre då det mesta av honom som jag har tagit del av är bra.



#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2014 - 19:04

En dokumentär som man avgjort blir nyfiken på. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2014 - 22:21

Du med? Yay! :xena:



#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2014 - 23:03

Dune är ju en intressant story och ajg skulle inte ha något emot att läsa boken/böckerna någon dag. (Min enda erfarenhet hittills är tyvärr bara Lynch film).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)