Jump to content

Photo

Narnia: Silvertronen / The Silver Chair


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 October 2013 - 20:44

Tänka sig, det känns som bara här om dagen som jag började gräva i eventuella uppföljare på 2010 års "Kung Caspian och Skeppet Gryningen"...

 

Idag meddelar /Film att C.S. Lewis Company tillsammans med The Mark Gordon Company officiellt uppgraderat "kanske" till "under produktion" för den 4e boken i serien: Silvertronen. Nu börjar jobbet med att ta fram manus och leta folk, det är inte något sagt än om återvändande skådespelare (cameos) m.m.

 

Men det verkar som om Walden Media är borta ur bild? Det ärlite oroande att ingen ny Narnia-film kan släppas före 2018 utan Walden, och dem nämns inte i pressmeddelandet. Kan kanske lösas på något sätt...

 

Inte mycket, men avgjort bättre nyheter än när jag grävde i saken här om dagen efter mitt och Garms lilla Narnia-marathon.

 

*

Mer länkar:


Edited by XC, 01 October 2013 - 20:54.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 00:38

Som en blixt från en klarblå himmel kom det här beskedet. För bara några dagar sedan så visste man ingenting om ingenting. Antingen en välplanerad skruvboll till oss fans, eller så går det att förhandla fram ett sådant här beslut på så pass kort tid. Oavsett vilket så är det givetvis mer än välkommet. Frågetecknet är ju givetvis om Walden fortfarande kan sätta käppar i hjulen för det här framåtskridande projektet, eller om man 1) har förhandlat med dom och att man är enade om allt, 2) håller på att förhandla, 3) snart kommer att få bakläxa. Något säger mig att det borde ligga i egenintresset att räta ut frågetecken innan man gör ett officiellt uttalande likt det här, för annars så blir det nog liv i luckan om allt med rättigheter inte är avklarat. Så jag väljer att tro att man har allt under kontroll. Valet att göra film av Silvertronen känns bra eftersom man tidigare verkade vara inne på att filmatisera Min morbror trollkarlen först, vilket hade känts fel.

 

Nu är det bara att sitta ner och andas lugnt i väntan på att vi ska få mer info. Men det känns riktigt lovande, det måste man säga.



#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2013 - 08:12

Håller med, Min Morbror Trollkarlen hade varit väldigt fel att ta före Silvertronen. Dock så tycker jag man kan ta den boken före Sista Striden.

 

Det sjuka är att bara den 28e september så sade Graham följande i en intervju:

  • »DG: We just don’t have any information. We’re doing what the people in Hollywood like to say “considering our options.” But let me tell you: As soon as anything concrete does happen, as soon as we have anything concrete to report, we will make an announcement and the world will know exactly what’s going on. But until we have something, there’s no point in trying to say something.« — [Källa]

I augusti meddelades det att Walkden genomgick en rekonstruktion och att man skulle sluta utveckla "original content" men att man skulle fortfsätta co-finansiera påbörjade projekt.

  • »The company will remain a co-financier of film projects originating with studio partners or independent production companies. Walden will continue its mission to seek out projects that tell uplifting and inspiring stories for the whole family.« — [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 15:20

Mmm, jag läste infon när du skrev om den i dom andra trådarna. Man blir ju lite fundersam med tanke på det som har sagts tidigare kring en eventuell kommande film. Men man får väl anta att dom har löst allt innan man går ut med ett sådant här uttalanda. Annars är dom ju bara knäppa. Narnia är lite för känt och omtyckt för att man ska utannonsera en film för att sedan dra tillbaka den för att allt med rättighetern och liknande inte är löst. Så jag bara utgår från att allt är fixat.  Jag instämmer för övrigt helt i att man gott kan ta Min morbror trollkarlen före Den sista striden.