Jump to content

Photo

Superman filmen.


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 August 2004 - 15:48

Tänkte att för att "Singer är ond" och "super85 vinklar copypastade saker från sitt Superman perspektiv" aktiga saker fyller Singer/Superman tråden så skulle jag ge den här filmen sin egen tråd. Jag hoppas att den här tråden är för att snacka om den kommande möjliga Superman filmen (det är ju WB after all) och bashingen har sin egen tråd också.


rykten har gått vilt om Superman projektet. Jim Caviezel soms spelade Jesus i "Passion of the Christ" (och skulle vara ett mycket bra val) har sagt att han är intresserad av rollen, sen har WB och Singer auditions nu under augusti. Sen senaste nyheten, där Tom Welling möjligtvis avslöjar att han har skrivit på för rollen , eller kanske för någon helt annan roll? döm själva,kopierat från superman-v.com


Tom Welling has fuelled rumours that he will be the next Man of Steel by confirming he has signed for a movie - but won't reveal which movie it is. Here is the report from MTV.com

"Smallville" star Tom Welling told reporters at Sunday's Teen Choice Awards that he's signed on for a movie but is not allowed to discuss it, fueling rumors that he will star in "X-Men" director Bryan Singer's new Superman movie. "I'm sworn to secrecy," Welling said with a smile. "It's too early." A spokesperson for Warner Bros. said the role has not yet been cast.


We can only speculate that he might be talking about Superman - is seems odd that he would be so secretive but that could be for many reasons. Any movie deal is very sensitive in it's early stages but if it isn't Superman and Welling didn't want to cause mass hysteria surely, being aware of the reports, he would have added that "it isn't Superman".

With the latest casting call major doubt has been cast as to whether Welling would be..umm..cast. But could this be a ploy to get Welling to put pen to paper on being Supes? After the news of the offer hit we did receive conflicting reports some saying he turned it down and others claiming he had accepted. Another theory could be Welling has passed on Superman but could have taken Logan's Run which Singer is developing - but those aren't the only two films looking for young male leads! You can count on us to be digging away and we shall keep you up to date.

Edited by super85, 18 October 2004 - 00:34.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 August 2004 - 22:25

*kort inhopp i den här tråden, sen lovar jag att ni ska slippa se mig i den här*

Ingen har sagt att Singer är "ond". Många är nog besvikna bara.
*Hockey och superhjältar*

#3 Danne

Danne

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 117 posts

Posted 13 August 2004 - 22:31

OM det får er att känna er bättre, så kan jag skriva att Singer är ond ;)

Edited by Danne, 13 August 2004 - 22:32.


#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 August 2004 - 20:22

Kanske han är det, kanske inte, men nu var det faktiskt inte anledningen till att super85 satte upp den här tråden, utan det var för att diskutera filmen, och hör sen!

Iaf, jag tror nog att Welling kan göra bra ifrån sig som Stålmannen. Han har visserligen varit osäker på sin duglighet för rollen ifråga, men jag har sett hur han utvecklats genom sitt arbete i Smallville, och får han tillräckligt mycket tid på sig så tror jag att han kan bli en utomordenltig Superman, bara han anstränger sig.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 August 2004 - 23:26

*Litet inhopp igen* Håller med SSSH. Super85 startade den här tråden för att diskutera den nya filmen om Superman, och med respekt för alla de som ser fram emot den så hoppas jag alla kan lämna sitt fördömande av Singer utanför den här tråden.
Det är kul för alla fans av Superman att han får en potentiellt bra film nu när sällsynt många filmatiseringar av superhjältar når bioduken. Under andra omständigheter hade jag kanske sett den, men jag missunnar inte fansen på något sätt en bra film.

Vi får iaf försöka ha ömsesidig respekt här.
*Hockey och superhjältar*

#6 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 15 August 2004 - 09:30

Det enda som kan göra filmen bra är om Welling spelar Clark Kent/Supes och har på sig tönt glasögon. Singers regi struntar jag i.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 August 2004 - 09:58

Det enda som kan göra filmen bra är om Welling spelar Clark Kent/Supes och har på sig tönt glasögon.



Tror nog att skådespelaren kommer ha glajer på sig, men tvivlar på att det är det enda som bidrar till filmens kvalite :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 15 August 2004 - 10:12

Men Welling är bra, det var det jag menade
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 August 2004 - 10:43

Welling gör ok ifrån sig i Smallville men inget jag sett där säger till mig att han kommer att vara en värdig ersättare till Christopher Reeve. Och där kommer just Bryan Singers regi in, Welling behöver en bra regissör för att klara jobbet. Nu är ju Welling fortfarande bara ett rykte för rollen. Men det är kul att spekulera.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 August 2004 - 23:50

http://www.superman-...ws/04_08_19.php

hmmm.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 20 August 2004 - 09:15

Då hoppas jag på Welling. Hällre han än Jesus (Jim Cavasiel :) )
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 August 2004 - 09:24

En kille som först får spela Jesus och sedan eventuellt Superman löper nog en stor risk att råka ut för storhetsvansinne. :P
*Hockey och superhjältar*

#13 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 20 August 2004 - 09:31

Hehe, håller med grodan
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 August 2004 - 11:46

Jag skulle mycket hellre se Jim Caviezel eller Eion Bailey i rollen, båda som bevisat att de kan göra superba insatser i långfilmer. Speciellt Caviezel då. Men jag skulle acceptera Welling utan större protester också. Det som rent logiskt säger ifrån är att Smallville skulle då filma samtidigt som Superman, och Superman filmar i Australien medan Smallville filmar i Kanada, och Welling är med i stortsätt 80% av scenerna i varje avsnitt av Smallville, så "Han kan ju få lite ledigt" grejen känns väldigt "hhm njae" Och det finns inga planer på att Smallville ska läggas ner efter säsong 4.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 20 August 2004 - 13:06

Hällre Welling än Jesus. Säger som Kermit.

Han måste fan ha storhetsvansinne om han ska spela Jesus och sen Stålmannen.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 August 2004 - 13:30

Jag säger egentligen inte att Caviezel vore ett dåligt var, tycker bara att större risk att få storhetsvansinne som skådis finns knappt. :)

Vad jag säger är saker som "ge tillbaka vår regissör!" osv. Men det hör inte hit.
*Hockey och superhjältar*

#17 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 August 2004 - 15:25

Han måste fan ha storhetsvansinne om han ska spela Jesus och sen Stålmannen.



Sen är det så att Caviezel är djupt kristen och ett stort fan av Superman.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#18 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 20 August 2004 - 16:00

Jo han är en bra skådespelare men ifall han skulle få rollen så blir det lite väl storhetvansinne tycker du inte:

I rollen som Superman - Jim "Jesus Christ" Cavasiel
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 August 2004 - 16:02

Min poäng var annars att det skulle ske efter båda filmerna. Man går oftast in i en roll, nästan så att man tror att man är personen i fråga. Så på några år har du Jesus "trott" att han vart både Jesus och Stålmannen. Hur påverkar det ens ego? :P
*Hockey och superhjältar*

#20 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 August 2004 - 16:49

Tror knappast att JC "trodde" att han var Jesus när han spelade in Passion of the Christ...han är skådespelare och spelade en roll. Om alla skådesplere tror att de är den karaktären de spelar så är det djupt oroväckande..speciellt om flera personer har spelat samma roll..som James Bond:P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#21 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 August 2004 - 17:14

Nej tror inte det heller. Sen finns de skådespelare som är "Methond actors" som går in i rollen väldigt mycket. Christian Bale t ex. alla hans dörrar , t ex hans husvagn etc runt om inspelningsplatserna för Batman Begins har haft skylten "Bruce Wayne" , vilket även om detl låter som ett roligt skämt, mycket är just för att Bale går in i rollen. Undrar om det smittar på privatlivet, han och hans fru har ett argument om något och Bale försvinner mystiskt för att slippa gnäll :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 August 2004 - 17:28

Okej, okej, det var ett dåligt skämt, det var det, men behövde ni verkligen massakrera det sådär? ;)
*Hockey och superhjältar*

#23 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 August 2004 - 18:05

Hehe..givetvis Kermit.. :lol:
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#24 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 August 2004 - 12:47

From Professor X to Jor-El?
Patrick Stewart rumored to be SUPERMAN director's first choice for Kal-El's Poppa

--------------------------------------------------------------------------------
Dateline: Wednesday, August 25, 2004

By: PATRICK SAURIOL
By: News Editor
Source: IESB.net



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------


IESB.net is reporting the story that, according to a source that they spoke with, one of Bryan Singer's cast member from the X-MEN films is his first choice for the part of Superman's father in the new SUPERMAN film. Referring to a contact that they know works in a public relations firm in Hollywood, the site claims that Singer wants Patrick Stewart to play Jor-El, the doomed Kryptonian scientist and father of baby Kal-El, the child that he would send to Earth and be raised as Clark Kent. "I think what the deal is is that they want to surround an unknown with slightly more marketable names," explained the contact, referring to Singer's alleged desire to cast an unknown actor in the role of the new Superman.

Whether <>i>IESB's source is on the up and up isn't for ourselves to say, but they did also repeat the scoop we published yesterday that John Saxon had gone in to test for the part of Superman's Earth Dad, Jonathan Kent. Their insider also drops the names of other prospective pops that auditioned for the part, namely Gary Cole, Robert John Burke and Keith David.


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 August 2004 - 19:05

Rykten om rollbesättningen går vilt till. Här är de senaste, enligt Chicago Sun Times så är de här killarna på Singers/WBs short list.


Ryan McPartlin ung såpa skådis, Jake Gyllenhaal duktig ung skådespelare, velat spela både Spider-Man och Batman förut,, Tom Welling som vi alla vet vem han är och WB klassikern Brendan Fraser som verkar fanimej alltid vara en "kandidat". är det här helt sant då?. I don't know.


Rykten, rykten...

Edited by super85, 27 August 2004 - 19:06.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight