Jump to content

Photo

Superman försenad


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#51 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 19:17

Om vi bortser från alla duktiga engelska (eller för all del vissa amerikanska eller andra nationaliteter) skådisar som alltid för spela skurkroller såsom Gary Oldman, Christopher Walken etc. etc. etc. :)

Visst får de betalt för att spela olika roller. Fattar väl jag med. Frågan är väl mer om de klarar det. Och för mig ÄR Holmes ett litet frågetecken. Ett LITET frågetecken. Du tar verkligen minsta lilla grej som skulle kunna vara anti "Batman begins" nästan personligt ibland. ;) ;)
*Hockey och superhjältar*

#52 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 19:26

Skulle inte själv se Holmes som nån form av frågetecken. Det enda som säger emot något är att hon ser ung ut. Vilket inte är så svårt att fixa om hon nu måste se äldre ut av någon anledning. Har själv nämt Cilian Murphy som ett riktigt udda val. En ung (lika gammal som Bale) britt som Scarecrow?(inte för att det brittiska spelar någon roll) Det är ju han Batman stryper i den där bilden jag postade tidigare. Det är ett frågetecken i sig, inte för att Murphy är heller en dålig skådespelare, han var ju en av dem som testade för Batman och Nolan gillade honom såpass mycket att han gav honom en roll i filmen. Det är allmänt ett udda val, men Scarecrow är ju dock en annorlunda karaktär i filmen, med undataget alla de viktigaste detaljerna, masken, fear gasen,etc.

Edited by super85, 21 June 2004 - 19:28.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#53 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 19:32

Anledningen är väl att hon ska se iaf jämngammal ut med Bruce, inte som en 18-åring t. ex. Om de skapade ett nytt "love interest" i en Spindelmannen-film, en helt ny karaktär, som skulle vara i ungefär samma ålder, så vore det ju dumt att t. ex kasta in Geena Davies eller något annat dumt exempel. Eller någon som är lika gammal som Tobey MAguire (28-29), men inte ser ut att vara en tonåring som Peter ändå är i filmen.
Men jag nämnde också Cillian Murphy som ett litet frågetecken förut. Det har bara fokuserats mycket på Holmes på sistone. Om Murphy är en duktig skådis eller inte är svårt att uttala sig om, tycker jag. Har bara sett honom i "28 dagar senare", där han väl var...hmmm...okej.
*Hockey och superhjältar*

#54 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 19:44

Nu är jag inte riktigt säker på vart Murphy fått sin skolning, men skillnaderna med unga Hollywood skådisar , och unga Britter som är med i Hollywood filmer är att Britterna rätt ofta faktiskt har studerat skådespeleri. Holmes vet jag har gjort en hel del teater.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#55 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 19:49

Jo. Men samtidigt är det lätt att tro att *alla* britter har fått det, och har någon sett Murphy i någon annan film än "28 dagar senare"?
*Hockey och superhjältar*

#56 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 19:58

Jo, han hade en liten roll i Cold Mountain vilket jag tyckte han skötte bra, med amerikansk accent och allt. Det är nog det enda jag sett honom göra. Har inte sett "28 dagar senare" och tänker nog inte göra det heller . :)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#57 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 20:00

Näe, skulle inte rekommendera det. Den börjar lovande, men ballar ut mot slutet precis som "the Beach". Med skillnaden att "Beach" inte började särskilt lovande heller. :P
*Hockey och superhjältar*

#58 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 20:04

Could Mountain är en rätt sevärd film för att vara en "Nu havar vi en jävvla massa oscarnomineringar för i helvete, fö fan!"-film. Jude Law är riktigt bra där. en Anti-Krigs film om Amerikanska Innebördeskriget. Ruskigt våldsamt, brutalt, men sevärd.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#59 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 20:07

Gillar Jude Law, men har undvikit att se den mycket för sin "vi gör en film för att håva oscars"-mentalitet. Fast varken Law eller Murphy skulle kunna locka mig att se den. Däremot Jack White från White Stripes i en roll, det skulle kunna locka lite. :D
*Hockey och superhjältar*