Jump to content

Photo

X-men spoil


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#26 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 July 2004 - 20:04

Tycker att Ramos ger figurerna lite korkade uttryck emellanåt.

Jag tycker att Morrison verkligen lyckades väva samman berättelsens ingredienser på ett överraskande vis. Dessutom var ingredienserna överraskande i sig. Nanosentinels. Nova, att ha en tvilling i sitt eget huvud. Osv. Och sist men inte minst blev karaktärerna tydliga (Emma Frost blev mångbottnad (fick tom en egen tidning)) och känsloupplevelsen emellanåt intensiv.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 20:12

Gillade ju också Morrison. Det var framåtsträvande samtidigt som han visade mycket respekt för t. ex Claremont/Byrnes era. Det bästa med X-Men på mycket länge. Synd att det var så ojämnt med bilderna bara. Gillade Quitely, men han klarade tydligen inte av att hålla sina deadlines. Kordey är duktig och har en personlig stil, men här var det stressat. Jimenez började stelt men blev riktigt bra eftersom, och Van Sciver kändes....jo, han var duktig, men det var inget särskilt. Ett gott hantverke, typ.

Funderar mycket på det där med Cassandra. Har/hade Xavier verkligen en ond tvilling eller låg Sublime bakom det hela på något sätt? Och exakt vad VAR Sublime? En intelligent bakterie? Hur mycket insyltad var han i allt som skedde?

Cuckoo-tvillingarna Weapon 15? Fantomex? Sen när blev han kopplad till U-Men? Vem sköt egentligen Emma Frost? Magneto/Xorn? Varför?

Lite små frågor som jag klurar lite på. :)
*Hockey och superhjältar*

#28 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 July 2004 - 20:21

Jo, jäklar vad mycket det finns att fundera på där. Hade glömt femlingarna. De var ju ascoola. Särskilt det sätt på vilket de efterapade Emma vid vissa tillfällen. Och Xorn var ju en toppensnubbe också. Kul att ha en stjärna i sitt huvud. Nån dag måste man ju läsa igenom allt på en gång och bara njuta!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 20:24

Fast menade Morrison att Xorn skulle vara något annat än just en täckmantel för Magneto? Vi borde ta och diskutera våra teorier i t. ex den här tråden. :)
*Hockey och superhjältar*

#30 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 02 July 2004 - 20:27

Om du syftade på att Weapon X skulle vara Weapon 10 gillade jag inte riktigt den utvecklingen. Att Fantomex och Wolverine ska båda vara resultatet av samma projekt är lite långsökt.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 20:45

Har inget emot det faktiskt. Hur är det långsökt?

Det bästa med hela Weapon X-grejen var nog när Logan *äntligen* fick reda på vem han var före Weapon X...och vi fick inget veta! Det var underbart. Hela den grejen har annars blivit enormt söndertjatad. :)
*Hockey och superhjältar*

#32 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 July 2004 - 20:45

Fantomex har ju en helt annan känsla över sig än Wolverine. Weapon X har jag aldrig läst. Är det nåt att ha?

Jag tror att Morrison egentligen avsåg att Xorn = Magneto. Men det vore ju coolt om det inte var så. Undrar hur mycket info den första författaren lämnar över till nästa om sina tankar om seriens olösta ingredienser.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 20:49

Tror också det. Magneto kommenterade ju t. om det. "A star för brain? Get real, Charles." :)

Fast nu verkar ju Xorn dyka upp i Austens X-Men, och Magneto i Claremonts Excalibur.
Hur mycket information som lämnas till de som tar över...alltså, ibland undrar jag om de som tar över ens bryr sig. Nu har ju Whedon sagt att han älskade Morrisons X-Men, men i de titlarna jag nämnde ovan har ju redan steg tagits för att nästan strunta i vad Morrison skrev.
Sen var Grants avhopp väldigt oväntat för Marvel, hörde jag.
*Hockey och superhjältar*

#34 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 July 2004 - 20:56

Jaså? Varför hoppade han av då? Han knöt ju i alla fall ihop säcken snyggt i sitt sista nummer!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 20:59

Han skrev på ett kontrakt med DC. Sånt där "DC exclusive".
Han gjorde klart sin stora första story, som verkade väldigt planerad, men sen stack han. Varför vet jag inte riktigt.
*Hockey och superhjältar*

#36 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 02 July 2004 - 21:32

Jag menade att jag föredrar att Weapon X är just X som i bokstaven, inte siffran. Att det skulle ha funnit nio stycken före Wolverine är svårt att tro. Var är dom nu? Kommer dom någonsin tillbaka? Är Garrison Kane Weapon 11 i så fall?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 21:44

Verkar ha funnits flera Weapon X. Men enligt Morrison var Captain America Weapon I, Nuke från "Born again" II (tror jag), osv. Sen har vi ju Maverick, Deadpool, osv. osv.
*Hockey och superhjältar*

#38 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 02 July 2004 - 22:32

Men det är exakt det jag menar. Captain America klassades väl aldrig som "Weapon"? Maverick och Deadpool var med i Weapon X projektet, men dom klassades heller aldrig som olika "Weapons". Och vad jag vet kom dom dit först efter Wolverine och om han är 10, Kane är 11 då kan dom andra två inte platsa eftersom #12 måste vara den tredje Weapon X (någon sorts robot, om jag minns rätt). Fantomex är 13 och killen som dom dödade för något nummer sen var väl 14?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 July 2004 - 22:41

Hela Weapon X eller Weapon plus har väl alltid varit väldigt hemlighetsfullt. Har vi någonsin fått veta precis hur det ligger till?

Att captain America skulle vara weapon I har jag inga som helst problem med. :)
*Hockey och superhjältar*