Jump to content

Photo

Alias


  • This topic is locked This topic is locked
603 replies to this topic

#26 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 January 2005 - 12:02

glöm inte bort nya tiden idag 23:05

Edited by GaterGirl, 18 January 2005 - 12:03.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#27 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 18 January 2005 - 15:04

urspännande med marshall ju. han har alltid varit en favorit. undrar också vad som händer med sloanes fru. eftersom han såg henne gå på stan verkar det ju inte riktigt som att hon är kidnappad... men han (och alla tittarna :lol: ) kanske såg fel...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#28 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 19 January 2005 - 10:01

Gårdagens avsnitt var grymt! Vilken tur att Marshall klarade sig. Höjdpunkten var självklart när han diskuterade sin Pez-samling. Jag har själv en STOR samling Pez-figurer så det var verkligen extra kul...Annars ett lagom spännande och bra avsnitt, men en riktigt schysst cliffhanger!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#29 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 20 January 2005 - 18:51

nej det skönaste var när han satte igång pong :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#30 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 January 2005 - 12:05

Jo, det var kul också!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#31 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 21 January 2005 - 16:28

fast det var ju lite såhär typiskt att han skulle ha fallskärm i jackan. men de hade fixat en bra bortförklaring för det som funkade bra ändå.
synd att de inte kunde rädda honom :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#32 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 January 2005 - 13:09

Tisdagens avsnitt var grymt! En fantastisk cliffhanger, som fick en att tänka en del. Ska bli kul att se vad som händer med Sloane nu.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#33 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 January 2005 - 13:22

ARGH! VEM F*N HAR SPELAT ÖVER MITT ALIAS MED NÅT SK*T FRÅN TREAN!?! :excl:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#34 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 January 2005 - 13:24

Lillebror?
Storebror?
Mamma?
;) Som tur är har du ju en repris på lördag. Det är ett bra avsnitt, så missa det inte :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#35 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 January 2005 - 18:22

Har Sydney varit i Stockholm eller Sverige än. Och i vilket avsnitt
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#36 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 30 January 2005 - 20:47

tror att det var syrran som spelade över :P såg det igår i alla fall. mycket bra, med ännu en fin cliffhanger :)

tror inte att hon har vart i sverige, inte vad jag minns i alla fall.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#37 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 February 2005 - 07:52

Gårdagens avsnitt (31/1) var en mindre revolution för mig! Ett grymt bra avsnitt, med fullt ös genom hela avsnittet! Till att börja med hade jag förstås väntat mig ett sånt här avsnitt, men inte så här pass tidigt. Jag trodde det var säsongsavslutningsmaterial, så det ska bli kul att se vad som händer nu. Sloane och Sark verkar ju ha något i görningen.
Nu när SD-6 är borta kan ju Sydney och Vaugn bli tillsammans, vilket vi såg ett mycket romantiskt exempel på i slutet av avsnittet. Cliffhangern var också riktigt fin, stackars Francie...

Högsta betyg alltså!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#38 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 02 February 2005 - 09:54

Bästa avsnitt hittils. Äntligen blev det Syd och Vaughn. Och hela operationen mot SD-6 var grym
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#39 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 February 2005 - 12:18

Kan inte annat än hålla med, jag hoppas att nästa onda agent-organisation med Sloane och Sark som ledare kommer bli lika bra. Jag kan knappt bärga mig inför fortsättningen :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#40 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 February 2005 - 16:34

Kan inte annat än hålla med, jag hoppas att nästa onda agent-organisation med Sloane och Sark som ledare kommer bli lika bra. Jag kan knappt bärga mig inför fortsättningen :)

<{POST_SNAPBACK}>



Instämmer, ett riktigt grymt avsnitt. kul att den gamle ärkeskurken Arvin Sloane fortfarande är med i spelet, men hur kommer Alias att vara i fortsättningen när Sidney inte längre är dubbelagent...hon kan ju knappast få förnyat förtroende ifrån Sloane, eller?

#41 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 02 February 2005 - 21:44

Fan att det ska gå så sent...efter en hård dags arbete somnade jag tyvärr i tv-soffan under reklampausen....typiskt att det är ett sådant avsnitt man missar...


Edit Kermit: rättade några grammatiska fel. ^_^

Edited by Kermit, 02 February 2005 - 21:50.


#42 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 February 2005 - 11:54

Jazzdevil, Alias går ALLTID i repris på lördag nätterna, fast då är det ju förstås ännu senare.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#43 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 03 February 2005 - 15:01

Ok, bra att veta...synd att det var ännu senare men å andra sidan jobbar man ju inte på lördagar så då är man kanske inte lika trött....

#44 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 03 February 2005 - 15:03

Någon som vet vilken säsong de befinner sig på av ALIAS i USA? Är det 3:e eller rentav 4:e säsongen?

Edit Kermit: rättade stavfel. ^_^

Edited by Kermit, 03 February 2005 - 18:32.


#45 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 February 2005 - 19:03

Fjärde säsongen


Är det fortfarande ingen som vet om dom vart i Stockholm eller nån annan del i Sverige än?
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#46 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 February 2005 - 20:53

Nix, det har dom inte varit än så länge, men det kommer!

Dock har jag hört rykten (sanna eller falska) om att det i säsong ett finns en scen som är inspelad i Sverige, men utspelar sig någon annanstans. I scenen i fråga befinner sig Sydney i en kyrka. Nån som känner igen sig?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#47 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 February 2005 - 20:57

joo, är inte det när hon (Sydney) är i Wien eller nåt sånt.

Hon snackar svenska i nåt avsnitt också
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#48 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 February 2005 - 11:46

Jo, det gör hon ju! Det är väldigt kul! Här är hela scenen:

Sydney: "Ursäkta mig, kan ni hjälpa mig? Min båt. Jag har ingen bensin kvar. Kan ni låna mig några liter bensin?"
Man: "Gasolin?"
Sydney: "Gasolin."
Man: "Jaa."
Sydney: "Tack så mycket."

Det är fortfarande riktigt kul! Hon ser ju väldigt kul ut i sin utklädnad också. Ännu ett mycket bra avsnitt!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#49 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 04 February 2005 - 12:22

Vilket avsnitt är det. Det är så grymt när hon snackar svenska
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#50 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 04 February 2005 - 14:05

Edit Kermit: rättade stavfel.  ^_^

<{POST_SNAPBACK}>



Eeeh?! Vadå rätta stavfel?? Vem fan har gett dig jobbet som ordfascist?? :skull:
Du kan ju inte gå in och rätta stavfel sådär bara, det är ett angrepp på yttrandefriheten, var kommer härnäst...ska du ändra i inläggen när de inte passar dina åsikter?!

MAKTMISSBRUK, Buuuuuuuuuuuuu!!!

Edited by Walker, 04 February 2005 - 14:08.