Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Razor + Säsong 4


  • Please log in to reply
393 replies to this topic

#51 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2008 - 11:47

Spoiler TV - Latest TV Guide Scans

#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 March 2008 - 12:12

Trekweb - Ronald D. Moore Says Galactica Will Not Have an Ambiguous Ending - Minor Spoilers

18 March 2008

The Los Angeles Times posted an interview with executive producer Ronald D. Moore and members of the cast of Battlestar Galactica, in which they talk about the upcoming final season. Here is an excerpt of the article.

Moore said he's not keeping the door open for movies or another season.

"The premise was that they were looking for Earth, and we had to pay that off," Moore said.

The show's writers have had a plan for the final season mapped out for months. But when the Writers Guild of America voted to strike, Moore had an opportunity to tweak the plan.

"I had time to catch my breath and really think about some things," Moore said. "We're still going to have an ending, not an ambiguous ending, but how we get there has been changed a little bit."

Moore said he always believed in "Battlestar Galactica" but was surprised by the recognition the series has garnered.

"I had been at 'Star Trek' for 10 years, and Patrick Stewart never even got a nomination for his work. You just get used to the idea that you'll be ignored because of the genre," Moore said. "But this series cut hard against science-fiction cliches. It was a character drama piece, not escapism, that tackled complicated matters and challenged the audience to do more than just come along for the ride."

The full article, with quotes from actors Katee Sackhoff, Jamie Bamber and Grace Park can be found here.



#53 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 March 2008 - 14:58

Spoiler TV - Battlestar Galactica Revealed

Spoiler TV - Battlestar Galactica Season 4 Extended Trailer

#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 March 2008 - 12:51

SciFinds - the best science fiction links as chosen by you - Battlestar's McDonnell Has Spoilers

Mary McDonnell, who plays President Laura Roslin on the SCI FI Channel series Battlestar Galactica, offered SCI FI Wire a spoiler for the upcoming fourth and final season: that her character will... [SpoilerSkutta!]

Ska inte klicka. Ska inte klicka. Ska inte klicka.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 March 2008 - 13:01

Ska inte klicka. Ska inte klicka. Ska inte klicka.


*har klickat* :thumbsup:

Intressant men egentligen ingen förvånande spoiler.

Saxar ut lite spoilerfri text som man blir glad av att läsa. (Kanske iofs redan har postats här men iaf)

Filming on the final season was interrupted by the recently settled writers' strike; production will resume shortly in Vancouver, Canada, on the remaining new episodes of the final season.



#56 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 March 2008 - 16:16

Såg BSG Revealed och Phenomenon i helgen så i går satte jag mig ner och började se om resterande avsnitt av s.3 som Kanal 5 inte har visat ännu ( orka vänta ). Såg de två sista avsnitten idag plus Razor, extended version, men det var ett tag sen jag såg den så jag vet inte vad som är tillagt i den här versionen. Sak samma ;)

Längtar till helgen i alla fall. För nu vill jag ha svar!

Hade en massa funderingar efter säsong 3 som jag hoppas det kommer svar på (se mina sista inläggen i s.3 - spoiler tråden)

Mest intressanta är ju i alla fall det man får höra om och om igen; 'Detta har hänt förut och kommer att hända igen'.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#57 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 31 March 2008 - 17:48

Jag såg phenomenon igår. Rätt kul att se Joss Whedon hylla serien men resten var väl lite så där. Jag visste ärligt talat inte vem hälften av dom var.

Ska kanke kolla på Revealed i kväll

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#58 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 April 2008 - 12:23

Inte många dagar kvar nu.... :hurrah:

#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 April 2008 - 18:26

AUSXIP har en inscannad version av Sci-fi Nows inför säsong 4 artikel.
Den uppges innehålla spoilers för säsong 4.

Edited by XC, 02 April 2008 - 18:26.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 April 2008 - 22:51

Jag tycker det är konstigt att ingen droppat nyheten om att säsong fyra ska ha en crossover med Dr. Who ännu? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#61 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 April 2008 - 00:05

Det är 2:a april idag Cappy....

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#62 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 April 2008 - 00:11

Nyheten kom dock igår. Men ingen reagerade här., så skäms på er alla. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#63 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 April 2008 - 01:19

Jag ansträngde mig för att hålla mig borta från nyhetssajter igår för att slippa bli lurad. Inte för att det där lät som nåt man skulle ha blivit lurad av. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#64 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 April 2008 - 03:26

Nej, det var inte direkt troligt på något sätt. :P

Gå till Pakten TV - jag la upp länken vidare till nyheten under posten April, april. För de som var intresserade dvs. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#65 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 April 2008 - 11:59

Hehe, ja, det var ju rätt kul ändå. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#66 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 April 2008 - 22:47

Om ett par timmar blir vi alla lyckliga :D
Jag vet i alla fall vad jag ska göra direkt efter jag har klivit upp i morgon.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#67 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2008 - 13:25

Dom har ändrat på texten i början, undrar om det bara gäller det här avsnittet eller om det kommer stå så hela säsongen.
'Twelve Cylon models, Seven are known, Four live in secret, One will be revealed' bara det blir ju spännande att se avsnitten som kommer.

Vilken chock det blev när Adama blir skjuten igen, men av Tigh den här gången :o och så var det bara en hallucination *pust*

Jag trodde faktiskt att Anders skulle bli skjuten och så aktiveras hans 'Cylonkretsar' mitt i alltihop när han blir skannad och poof så lämnar alla Cylons slagfältet. Undrar om den samtidigt fick reda på vem han är, eller om det bara blir en bekräftelse att en av de fem fanns med på slagfältet?

Har Kara verkligen varit vid jorden? Hon har ju foton som bevisar det men hur kan hon då sitta i helt nytt skepp med ingen data registrerad överhuvudtaget. Det är ju även en stor skillnad på ett par timmar och två månader.
Är hon den femte? Varför känner hon av att dom hoppar åt fel håll?
Och så självklart måste man få vänta i en hel vecka innan man får reda på vad som kommer hända med Roslin.

Baltar som ofrivillig(?) sektledare :lol:
Är det inte typiskt att när han ber om att få dö för att rädda barnet, så överlever både han och barnet.
Så hur han än känner så har hans status ökat markant i den där sekten nu i alla fall.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#68 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 05 April 2008 - 17:09

Intressant uppstart. Baltar som ofrivllig men ändå intresserad sektledare var helt "priceless". Hans fåfänga fick verkligen blomma ut i det här avsnittet. "Ok, ni är dårar som dyrkar mig, men jag kan inte låta bli att gilla det ändå", typ. Hans Jesuslook när han kom med den där filten och sen hans "bönesekvens" som jag skrattade gott åt. I övrigt lär hans garde av kvinnor lär ju ställa till ett och annat har jag en känsla av.

Anders aktivering var intressant, vi får se vad det tar vägen. Jag har en känsla av att cylonerna både rent faktiskt och psykologiskt vann den där striden, även om de inte fullföljde konsekvensen av det. Vilket jag tror inte var syftet, en från början. Men nu har de planterat en tveksamhet och undran och satt igång något med Anders som blir extra intressant i och med hans förhållande till Starbuck. De skakade om buren rejält. Överhuvudtaget blir de nya cylonerna förehavanden intressanta och hur de andra kommer hantera när och om de avslöjas.

Men Starbuck-tråden är ju helt klart intressantast, särskilt mot bakgrund av vad som sades av cylonerna i Razor. Är det till att börja med hon och var har hon egentligen varit? Och hur långt kommer hon att gå? Och vart leder hennes "väg"? Och varför kom hon just där och då?

Vad gäller Sauls hallucination tror jag dock att det var just en hallucination, som snarast beskriver hans rädsla, hans värsta mardröm, och hur hans förhållande till Adama som han verkligen älskar nu är för evigt förändrat. Snarare det än någon cylonsk influens, om man uttrycker det så.

Striden i början fick mig för övrigt att återigen inse hur snyggt och innovativt BSG är gjort. Jag gillar verkligen den "handhållna rymdkameran". Rymdstrider har sällan eller rent av aldrig varit snyggare och känslan av närvaro i både foto och skådespeleri är grym, en närmast dokumentär känsla men ändå inte. Inga polerade stjärnskepp och nytvättade starfleetuniformer här inte. Space never look so unwashed and alive before.

Edited by dukeofnewyork, 05 April 2008 - 17:12.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#69 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 05 April 2008 - 18:33

Håller till stor del med föregånde inlägg. Någon anna som upplevde att mausförfattarna verkar ha haft Babylon 5 i tankarna innan de började skriva denna ep ;) Nu saknas bara att någon snor Galactica och ja ni som sätt B5 vet.....

#70 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 April 2008 - 23:04

4.01 - He That Believeth in Me

It's fraktastic, it's frakalicously good. It's back. :D Rikitigt intensiv och bra början också, spännande hela tiden.

Baltar som obekväm religiös ledare. I love it. :D

De "nya" cylonerna blev det mest intressanta tycker jag. Varje scen dom var med i fick en extra laddning pga vad dom nu visar sig vara. Och deras "klubbmöte" var fantastiskt. Ännu bättre var scenen när dom undersöker Starbucks Viper. Som är sprillans ny... courtesy of the Cylons eller är det nåt större som pågår? (Gav gud henne en ny Viper? Ja ok det var löjligt.) Jag är dock rätt säker på att Starbuck inte är en cylon. Men nånting är det ju med henne. Nåt som inte kommer att avslöjas i första taget misstänker jag. Inte heller den sista cylonen. Kanske mot halvsäsongsavslutningen.

En sak som talar för att den sista modellen inte är någon på Galactica (men som iofs inte utesluter Starbuck) är att det inte kom någon fler till deras lilla get together i slutet av förra säsongen. Min spontana gissning nu: Tom Zarek

Vilken chock det blev när Adama blir skjuten igen, men av Tigh den här gången :o och så var det bara en hallucination *pust*

Jag har försökt undvika spoilers inför den här säsongen men det räckte det med att ha sett promon för s4 där Tigh drar pistolen mot Adama för att förstå att det skulle komma och sen var det ganska givet att det inte var verkligt utan bara vad som nu är Tighs värsta mardröm, att Precis som Boomer inte ha någon kontroll över sin programmering och skjuta Adama.

Och så självklart måste man få vänta i en hel vecka innan man får reda på vad som kommer hända med Roslin.

Såna där cliff hangers irriterar mig. Precis som förra säsongen när Adama hotade att skjuta sönder templet på den där planeten.

Edited by Wylie Times, 10 May 2008 - 21:23.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#71 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2008 - 23:36

Jag är dock rätt säker på att Starbuck inte är en cylon. Men nånting är det ju med henne. Nåt som inte kommer att avslöjas i första taget misstänker jag. Inte heller den sista cylonen. Kanske mot halvsäsongsavslutningen.

En sak som talar för att den sista modellen inte är någon på Galactica (men som iofs inte utesluter Starbuck) är att det inte kom någon fler till deras lilla get together i slutet av förra säsongen. Min spontana gissning nu: Tom Zarek

Verkar lite för lätt om det är hon som är den den femte. Men man vet ju aldrig, hon var ju inte där när de andra fyra fick reda på det.
Caprica Six säger ju att de är nära och att hon känner av alla fem till Roslin, hur långt bort går hennes känsla ang. det? Bara inom Galactica eller för hela flottan?
Kanske är det så att den femte har blivit programmerad att få reda på sin status i ett senare läge än de andra fyra?

Undrar om Adama tänker på den där varningen om Kara som han fick i Razor. För jag kan inte tro att han glömt bort det fast det var några månader sen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#72 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 April 2008 - 23:54

Undrar om Adama tänker på den där varningen om Kara som han fick i Razor. För jag kan inte tro att han glömt bort det fast det var några månader sen.

Jag tyckte också att det var konstigt att det inte togs upp, men å andra sidan så hände det väldigt mycket och vissa saker fick skjutas åt sidan. T.ex. hade jag gärna velat se en scen med Tyrols familj.

Six kanske känner att flera av de fem är i närheten men inte alla. Eller så är det nån som finns på Galactica nu men inte då. Eller så är det nån som som sagt kanske aktiveras senare... The possibilities are endless. :) Men jag tror inte att det är nån av huvudkaraktärerna.

Jag ångrar eller beklagar rättare sagt att s3 inte släpptes snabbare på DVD som man hade hunnit se om allt. Men det få helt enkelt bli i sommar när det blir uppehåll.

Edited by Wylie Times, 06 April 2008 - 00:04.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#73 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 April 2008 - 21:47

4.02 - Six of One

Ååååh, vad bra det här var. :wub: Un-frakkin-believeable.

Jag älskar verkligen alla scener på Cylon basestars. Musiken, den udda stämningen. Mmmmm. Och alla cylons var med fast dom inte egentligen hade några repliker utan bara att dom behövde vara där. Tack för det RDM! Jag har alltid hakat upp mig på det tidigare när någon modell inte varit närvarande vid nåt möte. Och äntligen fick man veta numren 1, 2 och 4 som tidigare bara varit kända som Cavill, Leoben och Simon. Jag blev helt lycklig när Number one berättade det. :D Och sen, oenigheterna, centurions får högre medvetande. I just love it. Jag gissar att 268 kommer att väcka upp treorna nu.

Det enda som jag inte tyckte var så intressant i avsnittet var Strbuck storyn. Ja, det och Apollos kramkalas. :P Men jag hade iofs trott att dom skulle älta huruvida Starbuck talar sanning mycket längre. Så jag är glad att det gick vidare på slutet.

Och Baltar ser...Baltar?? WTF? Vart var Six? Kan han inte se dom samtidigt eller...? Kommer Six att börja se sig själv nu?? Uuuuh... *Kortslutning i hjärnan*

Frågan är väl också om Tory börjar tro att Baltar är en cylon nu när han började snacka om musiken där? Jag var nyfiken på hur dom fyra trodde att dom skulle få nåt ur Baltar utan att röja sig själva.

Jag måste säga att efter att inledningsvis ( i förra säsongen) vara väldigt skeptisk mot dom fyra, speciellt Tigh som cylons börjar det bli riktigt intressant nu. Jag tror man behövde det där säsongsuppehållet för att bearbeta att dom skulle kunna vara cylons. Sen får man se hur dom ska lyckas knyta ihop det för det finns fortfarande en hel del luckor där.

Edited by Wylie Times, 10 May 2008 - 21:22.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#74 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 April 2008 - 23:30

4x02
WOW!
Cylonerna bråkar med varandra plus att en går emot sin egen modell :blink: och Calvin (nr.1?) beter sig som värsta diktatorn. Jag förstår varför Six och de andra gjorde som dom gjorde när dom tog bort spärren hos Centuriosarna. Han gick lite för långt när han lobotomerade Raidersarna pga att de fick 'fri' vilja.

Håller med Wylie om Starbuck storyn för att inte tala om Apollos fallback där i cellen med Starbuck.
Men det ska bli intressant att se Starbucks egna lilla tripp för att hitta jorden. Och vilka hon får med sig.

Baltar ser Baltar :wacko: vad är det frågan om? Var det Six in disguise eller...? Nej det kan det väl inte vara. Six har ju förstås börjat se Baltar, har hennes synBaltar bytt plats med Baltars synSix.
Säger som Wylie: Kortslutning.

Typiskt att Tigh säger åt att Tori att göra vad hon kan för att få info från Baltar (aka hoppa i säng med honom alltså), hon kommer säkert avslöja sig själv för jag kan inte säga att deras sk plan är genomtänkt precis.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#75 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 April 2008 - 23:43

4x02
Mycket bra men som sagt snurrigt till tusen :blink:
Man väntar med spänning på nästa avsnitt redan.

Winter is Coming