Jump to content

Photo

Teaser för Transformers-filmen.


  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2006 - 18:07

Är det någon som kan Transformers så är det Groundsplitter. Så om han har farhågor så delar jag nog dem faktiskt.
*Hockey och superhjältar*

#27 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 22 July 2006 - 19:03

Faktum är att de fick gå på audition precis som alla andra. De som gör filmen var väldigt nogranna att berätta det att ingen får nån roll bara för att de är nån "speciell" utan alla får testa.

"Faktum" enligt vilken källa? Jag har säkert inte sett alla artiklar, men den här bekräftelsen på Wizard Entertainment får det att låta som om Peter Cullen rekryterades utan provspelning:

We actually weren’t planning on making any decisions about the voices until post-production,” said Di Bonaventura in an interview after the panel “But the amount of people online who were getting upset at us—from our point of view, for no reason, because it wasn’t like we were going to cast somebody else—we haven’t even had any time. We’re desperately trying to stay afloat making a really big movie. The last thing you want to do is start spending time on what you would do in post-production.

De hade alltså tänkt vänta med beslutet, men pressades att tidigarelägga det. Men innebär det också att de tidigarelade provspelningarna? Det finns ingen antydan om den saken i uttalandet. Jag hoppas att du har rätt om provspelningarna, så de inte börjat vika ned sig för fansens önskemål.

Om fansen vill ha dem och de kan klara jobbet varför inte?

Vad fansen vill är irrelevant. De har ingen erfarenhet av att skapa film, och funderar inte på vad som skulle funka för en bred biopublik utan stirrar sig blinda på vad de själva gillat bäst. Väldigt få klarar av att bedöma originalserien från 1984-87 med objektiva ögon. Visst var den väldigt bra jämfört med andra tecknade serier från samma tid, både språk-, innehålls- och röstmässigt, men man får inte glömma att den fortfarande var riktad till en ung kabel-TV-publik.
Optimus Prime, hur förtroendeingivande han än verkade för de yngre tittarna med sin John Wayne-liknande röst, hävde ändå ur sig en massa typiskt tv-präktiga goodguy-plattityder, och Megatron med sin rossliga röst växlade mellan överdrivna hot och attackkommandon, och förödmjukade, halft tårfyllda reträttkommandon. På den punkten skiljde sig inte originalseriens Optimus och Megatron från andra stereotypa, tecknade ledare och skurkar.
Och ska Peter Cullen och Frank Welker nu reprisera sina roller i en actionfilm, då krävs en ordentlig omställning - då räcker inte längre deras gamla gestaltningar, utan de måste hitta helt nya sätt att framställa karaktärerna. Framförallt Megatron kommer behöva en ordentlig uppryckning om han inte ska bli en riktigt patetisk filmskurk.

Edited by Groundsplitter, 22 July 2006 - 19:04.

Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 July 2006 - 04:09

Jag önskar att filmens producenter kunde sluta tala med kluven tunga. Jag läste ett "statement" från dem (Som svar på alla fans önskemål att Peter Cullen och Frank Welker borde vara rösterna i filmen) att Peter Cullen och Frank Welker kommer att få en chans att provspela som alla andra men att de inte kommer bli anstälda bara för att de gjorde rösterna på den gammla TV-serien.
Jag har letat för att försöka hitta där de sa det men jag har bara hittat när Don Murphy sa att Peter Cullen hade provspelat och sedan tog tillbaka det (Antagligen för han inte fick säga nåt om det).
Iallafall så kvittar det. Jag har svårt att tänka mig att de skulle riskera hela filmen genom att anställa honom utan att kolla honom först. Har var säkerligen toppen på deras lista, vilket jag kan förstå. Hur som helst så är han nu anställd.


Vad fansen vill är irrelevant. De har ingen erfarenhet av att skapa film, och funderar inte på vad som skulle funka för en bred biopublik utan stirrar sig blinda på vad de själva gillat bäst.

Kan inte mer än hålla med. Det är irriterande med alla fans som tror de vet bäst och hur man ska göra. "Ge mig 50 miljoner så gör jag *****-filmen 10 gånger bättre" eller "Kolla mitt manus. Om jag kan skriva ett så bra manus så borde de också kunna". OSV.
Sen så är de ofta självupptagna också. De tror att de är de ända som kommer vilja se filmen. "Skippa bakgrundshistorian och förklaringarna över vad som händer för det vet vi ju redan" säger de. När "DOOM" filmen skulle göras så ville de på allvar att filmen skulle sakna story och att det bara skulle vara en person med i filmen och att han bara skulle springa i korridorer och skjuta demoner i 2 timmar. :rolleyes:
De har absolut ingen aning om hur man gör en film. Det är inte bara att "klippa&klistra" från original ideen. Det är mycket svårare än många verkar förstå.
För att inte glömma likelser som "I en snabbmatsresturant får man allt exakt som man beställer det, med film ska det vara likadant" eller "Kunden har alltid rätt".
Film är ett konstnärligt yrke. Inte "Gör din egen historia".

Iallafall, vad jag menade var att om de som fansen vill ha kan göra jobbet som det ska göras så borde man nog anställa dem såvidar de inte går mot den bild av hur regisören/producenten vill ha det. Vad fansen vill är väl inte helt irrelevant för det är ju ändå de som kommer se filmen och döma den. Men de borde inte ha sista ordet.

Men i slutändan så är jag jätteglad att Peter Cullen är med. Jag ville verkligen att han skulle vara rösten. Men det är inte det viktiga. Det viktigaste är att personen är kompitent och klarar rollen bra. Och är det Peter Cullen då destubättre.
Kvalitet kommer före cool-het. ;)

Edited by Crusader, 23 July 2006 - 04:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 July 2006 - 19:54

Peter Cullen som Optimus Primes röst, mmm jag riktigt ryser härligt av nostalgiska känslor :D

Winter is Coming


#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 December 2006 - 15:56

Det har släppts en ny trailer idag.

The New Transformers Teaser Trailer! - ComingSoon.net
Source: Paramount Pictures

Yahoo! Movies has a first look at the new teaser trailer for director Michael Bay's Transformers, opening in theaters on July 4. In the sci-fi action-adventure, the Earth is caught in the middle of an intergalactic war between two races of robots, the heroic Autobots and the evil Decepticons, which are able to change into a variety of objects, including cars, trucks, planes and other technological creations.

Click here to watch the trailer! (Originalartikeln)


Edited by XC, 20 December 2006 - 15:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 December 2006 - 18:38

Det har släppts en ny trailer idag.

The New Transformers Teaser Trailer! - ComingSoon.net
Source: Paramount Pictures

Yahoo! Movies has a first look at the new teaser trailer for director Michael Bay's Transformers, opening in theaters on July 4. In the sci-fi action-adventure, the Earth is caught in the middle of an intergalactic war between two races of robots, the heroic Autobots and the evil Decepticons, which are able to change into a variety of objects, including cars, trucks, planes and other technological creations.

Click here to watch the trailer! (Originalartikeln)


Inte illa måste jag säga. Den här rullen skrivs in på Håll-utkik-listan. ^_^

#32 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 20 December 2006 - 20:00

Ser väldigt bra ut på trailern iaf. Spännande!
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2006 - 21:14

Ja verkligen. Jag älskar hela grejen med att man får se det ur människornas perspektiv. Gigantiska robotar som invaderar Jorden och andra gigantiska robotar som försöker försvara Jorden.
Ser verkligen spännande och bra ut. Som första filmen så är den ju väldigt viktigt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 December 2006 - 21:20

Ska bli speciellt kul att höra gamle gode Optimus Prime igen. :)

#35 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 20 December 2006 - 21:46

Ser ju faktiskt ballt ut ju. Hade inte höga förhoppningar förut, men nu....
Scorpinoc!
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 December 2006 - 22:51

WOW, jag fick nästan hjärtstillestånd av den trailern!

Winter is Coming


#37 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 21 December 2006 - 11:07

JORDENS RÄTTMÄTIGA HÄRSKARE ÅTERVÄNDER!!

Underbart. UNDERBART!
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#38 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 December 2006 - 13:03

Nån som märkte att ungen på slutet hade en My Little Pony i famnen? Ägs inte de av samma företag som Transformers, dvs Hasbro?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2006 - 13:06

*Nickar* My Little Pony tillverkas av Hasbro.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 21 December 2006 - 14:08

Nån som märkte att ungen på slutet hade en My Little Pony i famnen? Ägs inte de av samma företag som Transformers, dvs Hasbro?

Det är inte den enda Hasbro-produkten som kommer synas i filmen: Det ryktas att ett lastbilsflak med Furbies ska råka illa ut i en av Decepticonernas attacker
Men åtminstone i det senare fallet så är det inte Hasbro själva som står för produktplaceringen, utan det ska vara Michael Bay som velat skoja till det lite. I alla fall enligt en intervju/reportage som dök upp för några månader sedan.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#41 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 21 December 2006 - 14:14

Alltså. Är det meningen att man ska sluta titta på trailern? Jag KAN inte. Hjälp! Jag måste få lite jobb gjort!
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 December 2006 - 15:30

Alltså. Är det meningen att man ska sluta titta på trailern? Jag KAN inte. Hjälp! Jag måste få lite jobb gjort!

Samma här. Och värre lär det bli när den finns att ladda ner. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 21 December 2006 - 15:38

Jag lyckades kämpa ner fönstret bara för att snubbla över trailern till 300... Dumma, dumma, DUMMA kenny. Idag är inte den produktivaste dagen i historien för min del, alltså...
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#44 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 December 2006 - 21:26

Om de nånsin gör en My Little Pony-film, undrar om man då får se någon hålla i en Transformer i den teaser-trailern? Just a thought...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2006 - 21:37

SwedishSuperhero: :lol: Den var bra. Sockersöta My Little Ponies med en transformers i högsta hugg. :lol: Tillverkas transformers i pastell? :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2007 - 21:09

CanMag- Stills- New Transformers Photos!

DreamWorks has released a few more movie stills for Transformers including both a nice shot of Optimus Prime and er, cleavage.

Movie Stills: Transformers

The good people over at SHH have posted four new images for Transformers including the one below:

Posted Image


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 January 2007 - 22:14

OPTIMUUUUS :thumbsup:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 January 2007 - 00:07

Snyggt par det där. Eh, jag menar skådespelarna. :P

Optimus ser cool ut. :) Och nu vet vi vad han ska säga med. :D "Make Prime Speak" tävlingen är avgjord. Tävlingen gick ut på att folk fick skicka in onliners som Optimus skulle säga. En av dem skulle bli vald och hamna i filmen.
Vinnaren blev “Freedom is the right of all sentient beings.”
Så nu vet ni det när ni hör Optimus säga den repliken. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2007 - 02:17

Lite bilder från filmen HÄR!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2007 - 11:46

Jag måste ha missat nåt (förmodligen en uppväxt intim med Transformers) för jag ser inget i den där teasern som får mig att tro att det här kommer att bli nåt annat än ännu en av Bays floskulösa kalkonrullar, med de sedvanliga ingredensierna:
  • Krascher
  • Vuxna människor som pratar som tonåriga MTV-barn
  • Explosioner. I kvadrat
  • Oskyldiga åskådare som dör... för att de var i vägen, ha ha
  • Oranga färgfilter
  • En allmän, genomdrypande känsla av imbecillitet
Enda ljuspunkten är väl att Spielberg håller i Bays koppel. Frågan är hur mycket han kan eller vill hålla honom i styr.