Jump to content

Photo

OS 2010


  • Please log in to reply
152 replies to this topic

#51 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 February 2010 - 22:45

Silver till Anna Haag! :thumbsup:


Så jävla starkt av Ferry med tanke på hans problem med skador och sjukdomar den senaste tiden! Om det inte sker nått väldigt oväntat i år så blir det även bragdguldet för Ferry det kan jag nästan lova!


Håller du fortfarande fast vid detta? :P

Självklart gör jag det, eftersom jag hade räknat med 0 medaljer för han så har ju redan överträffat mina förväntningar :) Dessutom misstänker jag hade firat för mycket och sovit för lite :P

Winter is Coming


#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 February 2010 - 23:00

Du fick som du ville, Alfie gjorde mål.

Oj, där kraschade Järbyn också. Hoppas det gick bra.

Hjärnskakning och kortminnesförlust.


Vad roligt för Anna Haag. Hennes första medalj och dessutom ett Silver. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 February 2010 - 23:13

Kul för Haag. :)

Blev onödigt spännande i Vitrysslands matchen, skönt med vinst till slut iaf.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#54 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 February 2010 - 08:36

Ja, det var lite spännande mot Vitryssland, fast vi hade väl bättre koll på matchen än vad det såg ut? Lite oroväckande att den svenska effektiviteten är sådär, nu stänkte ju Finland dit fem mål mot Tyskland. Självklart gött att Alfredsson fick göra två mål, och vilka kämpamål! Men Zäta-Foppa-Hörnqvist är fortfarande poänglösa. Kanske skulle man flytta upp Franzén till Zäta och Foppa och låta Hörnqvist spela i fjärdefemman...han har ju inte alls producerat som man hade hoppats på hittills. Och med det hoppas jag ha fel och att Hörna smäller in tre mål mot Finland. ;)
*Hockey och superhjältar*

#55 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 February 2010 - 09:03

Självklart gör jag det, eftersom jag hade räknat med 0 medaljer för han så har ju redan överträffat mina förväntningar :) Dessutom misstänker jag hade firat för mycket och sovit för lite :P


Jag tycker nog att Anjas prestation varstörre än Ferrys: att resa sig från kraschen och dagen efteråt ta bronsmedalj. Det förtjänar Jerringpriset mer tycker jag. Det var därför jag frågade.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#56 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 February 2010 - 09:05

Tidigt att spekulera redan, men visst var Anjas prestation enorm. Det är nog inte många, om ens någon, som hade lyckats med det som Anja gjorde.
*Hockey och superhjältar*

#57 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 February 2010 - 12:24

Absolut, verkligen starkt gjort av Anja även om hon fick hjälp av Vonn för att ta medalj. Tar hon medalj i kväll också så tycker jag gott att dom kan ändra på reglerna för bragdguldet.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#58 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 February 2010 - 15:56

Sak samma. Det var liksom stort att våga och åka såpass bra som hon gjorde. Men Petra Majdic, som ramlade ner i en ravin och bröt fyra revben men ändå tog medalj förtjänar också en eloge för sitt jävlaranamma. :)
*Hockey och superhjältar*

#59 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 February 2010 - 21:17

Självklart gör jag det, eftersom jag hade räknat med 0 medaljer för han så har ju redan överträffat mina förväntningar :) Dessutom misstänker jag hade firat för mycket och sovit för lite :P


Jag tycker nog att Anjas prestation varstörre än Ferrys: att resa sig från kraschen och dagen efteråt ta bronsmedalj. Det förtjänar Jerringpriset mer tycker jag. Det var därför jag frågade.

Nu snackade jag om bragdguldet och inte Jerringpriset i för sig. Jerringpriset aka Folkets pris har hon mycket stor chans på men Bragdguldet som delas ut av Svenska Dagbladet har nog Ferry större chans på :) Svenska folket röstar ju mest med hjärtat medans journalister och sk experter röstar mer med hjärnan.

Men det svårt att ställa olika prestationer mot varandra. Vi får ju inte glömma Charlotte Kalla heller, hon hade ju inte vunnit mycket inför OS och vann ganska klart på 10 km trots det :)

Winter is Coming


#60 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 20 February 2010 - 22:26

Helt rätt, Charlotte Kalla ska vi inte glömma bort.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#61 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 February 2010 - 00:05

Oj, oj vilken match mellan Norge och Schweiz. 5-4 efter förlängning till Schweiz. Anfallshockey deluxe... :thumbsup:

JAAAAAAAAAA, Hellner tog OS guld och Olsson brons. :hurrah: (missade den också. :( kollade på hockeyn)

Edited by GaterGirl, 21 February 2010 - 00:06.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#62 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 February 2010 - 00:22

Nu snackade jag om bragdguldet och inte Jerringpriset i för sig.


Ah. Du ser där vad jag kan-. Balndade ihop dem helt. Men jag menade bragdguldet. Frågan jag ville ha svar på var: tyckte du att Anja gjorde ne större prestation att resa sig och åka skiten ur skadan, än vad en frisk Ferry gjorde?(Att båda gjort stordåd kan vi nog hålla med om.)

Men det svårt att ställa olika prestationer mot varandra.


Absolut. Därför är det så roligt att göra!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#63 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 February 2010 - 00:55

Guld och Brons i samma lopp och inga norrmän i sikte!!! Jäklar va starkt! :thumbsup: Har nått liknande ens hänt tidigare?

Nu snackade jag om bragdguldet och inte Jerringpriset i för sig.


Ah. Du ser där vad jag kan-. Balndade ihop dem helt. Men jag menade bragdguldet. Frågan jag ville ha svar på var: tyckte du att Anja gjorde ne större prestation att resa sig och åka skiten ur skadan, än vad en frisk Ferry gjorde?(Att båda gjort stordåd kan vi nog hålla med om.)

Ja du, jag säger så här Ferry är en trevlig och väldigt rolig kille men nån bra skidskytt har jag aldrig trott att han skulle bli. Ferry får ursäkta men jag har alltid sett han lite som en loser, sämst när det gäller-typ. Och när svenska underdogs vinner eller tar medaljer så känns det alltid lite extra roligt.
Anja å andra sidan har tillhört världstoppen i över 10 år och har tror det är 17 mästerskapsmedaljer (VM och OS) varav typ hälften guld. Hon skadade sig ju även i förra OS:et också och tog då guld i slalom visserligen inte på långa vägar lika allvarlig skada som detta OS men ändå. Att hon är en riktig viking visste man ju om.
Vem som gjorde den största prestationen av dem bägge är för mig väldigt svårt att avgöra. Men nu med lite distans till de bägge så vart jag nog trots allt lite gladare när Anja vann, kanske för att jag gillar alpint mer än skidskytte kanske. Eller kanske för jag gillar Anjas "kör så det ryker/ge allt inställning" istället för en skojfrisk Ferry. Så det lutar åt Anja just nu :P

För att slippa välja sida så säger jag bragdguld till Ferry och Jerringpris till Anja. Nu har ju dock flera andra blandat sig i disskutionen så det kanske inte blir någon av dem när det drar ihop sig :)

Winter is Coming


#64 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 February 2010 - 20:53

Foppa och Pålsson har magsjuka och kan inte spela i matchen mot Finland. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#65 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 February 2010 - 21:37

Tydligen kan de spela, i alla fall Foppa, enligt Aftonbladet.
*Hockey och superhjältar*

#66 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 February 2010 - 08:26

Och Foppa kräktes inte på isen som jag hade befarat. Phew.

Gött med en stabil seger mot Finland. Nu känns det betydligt bättre efter skrämselhickan man fick mot Vitryssland.

Och äntligen får jag gå och lägga mig. Zzzzzzzz....

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#67 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 February 2010 - 08:28

Yes, kändes bra. Sov gott!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#68 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2010 - 08:41

Imponerad av de som har klarat av alla matcher, jag såg Ryssland-Tjeckien och gick upp klockan sex nu till Finlandsmatchen. Självklart skönt med en seger, imponerande lagspel, finnarna kom ingenstans. Bäcktröm, Loui Eriksson, Franzén och Sedinarna bäst framåt, men hela laget kämpade bra i alla ändar. Foppa kastade å andra sidan bort alldeles för många puckar, men Zäta spelade ju helt otroligt bra. Fult av Pitkänen och oroväckande om Hörnqvist är borta, men å andra sidan fick vi ju se Franzén med Foppa och Zäta. Jag tror att Sverige verkligen tjänade på att Holmström fick lämna återbud faktiskt, Johan Franzén är mycket bättre än vad många kan tro.

Så troligtvis Slovakien i kvartsfinal och sen Kanada eller Ryssland i semi. Ruggigt svår semi om vi kommer dit, men å andra sidan skrämmer USA på andra halvan väldigt mycket de också. Semifinal och match om medalj ska vi kunna ta oss till, frågan är om det blir om bronset eller guldet. För att rubba Kanada eller Ryssland ska det VERKLIGEN till en stormatch, så nytt guld ska vi fortfarande inte skrika om. Det gör jag inte förrän vi eventuellt leder i slutsekunderna i finalen, om man ska prata teoretiskt då.

Förresten, Kanada mot Tyskland i en åttondelsfinal. Verkligen en match jag vill se, lär bli högt tempo, tufft och grottmänniskohockey. Heatley som är född i Tyskland mot Jason Holland som är kanadensare. ;)

Edited by Kermit, 22 February 2010 - 08:43.

*Hockey och superhjältar*

#69 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 February 2010 - 09:28

Jag såg Rysslands match, sov någon timme kollade på kanada - usa, såg någon timme till såg finlandsmatchen. B) Imponerande match av Sverige men gick Finland verkligen för fullt, de kanske ville slippa kanada eller ryssland. Tuffa matcher nu i slutspelet men ska man vinna guld så måste man ju slå alla.

Riktigt ful armbåge av finnnen på Hörnqvist. :angry:

Jason Holland? Han är inte i tysklands trupp enligt officiella OS sajten. Däremot är det tre andra i Tyskland som är födda i Kanada.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#70 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2010 - 10:09

ja, hade Finland vunnit hade de ju blivit totaletta, så de lär ju ha haft vilja. Sen kom de ingenstans egentligen, grym laginsats av Sverige. Klyschan att man ska slå alla om man ska vinna guld har jag däremot aldrig riktigt trott på, när vi vann 2006 fick vi ju betydligt lättare Schweiz och Tjeckien på vägen mot finalen. Men nu måste Sverige slå ut antingen Ryssland eller Kanada, men jag föredrar ändå dem mot USA som imponerat och Sverige av tradition ju har svårt för (förutom i VM när de inte har det bästa laget).

Nåja, jag gick efter Tysklands trupp i Aftonbladets OS-bilaga, så han kanske inte kom med trots allt. Felmärkare där. ;)
*Hockey och superhjältar*

#71 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2010 - 11:56

Förresten, kul krock mellan tre kanadensiska spelare i matchen mot USA.

Mycket nöjd att Kanada fick stryk, dels är de för stöddiga och dels ser jag hellre Ryssland eller Kanada i en semifinal än USA som sagt. Men Kanada blir självklart hyperfarliga om de tar sig förbi Ryssland - det är en kvartsfinal man bara måste se. På pappret får väl Sverige, USA och kanske Finland lättast kvartsfinaler i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#72 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 February 2010 - 16:59

Var Finnarna så dåliga eller mörkar de formen? Såg inte matchen själv.

Winter is Coming


#73 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2010 - 17:00

Jag tror inte att de mörkade formen faktiskt, varken Finland eller Sverige skulle väl ta det lugnt i en sådan match. Men självklart lär de vara bättre i kvartsfinalen mot Tjeckien eller Lettland!
*Hockey och superhjältar*

#74 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 February 2010 - 11:38

Förresten, kul krock mellan tre kanadensiska spelare i matchen mot USA.

:lol:

Synd att Haag/Kalla inte lyckades hålla undan för tyskland på upploppet men ett silver är ju jättebra det med. :thumbsup:

Edited by GaterGirl, 23 February 2010 - 11:39.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#75 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 February 2010 - 12:09

Ja synd att Tyskan drog förbi i slutet. Hade på känn att det skulle bli så, som kommentatorn sa det är inte första gången Claudia Nystad snuvar en svensk skidåkare på medalj sådär. Claudia Nystad är grymt skicklig. Men kanonåk av svenskorna givetvis. Skönt med en silvermedalj.

Hoppas damlaget i Curling kan ge Kanada en rejäl fight om guldet. De förlorade ju 6 - 1 igår, men det kändes som svenskorna har mycket mer att ge. Kändes som rena slarvet i två omgångar där Kanada kunde dra ifrån. Sådana misstag tror jag inte svenskorna kommer göra i en viktigare match i slutspelet.

Kermit Skrev:

Förresten, Kanada mot Tyskland i en åttondelsfinal. Verkligen en match jag vill se, lär bli högt tempo, tufft och grottmänniskohockey. Heatley som är född i Tyskland mot Jason Holland som är kanadensare.


Jag ser verkligen fram emot Kanada mot Tyskland ikväll. Jag brukar ju hålla på Tyskland när inte Sverige gäller, framförallt bland underdoglagen, och hoppas de kommer ge Kanada en rejäl match ikväll. Kul att konstatera att Tysk hockey ser ut att bara bli bättre och bättre. Jag är dock lite rädd att de kommer få sota för Kanadas förlust mot USA. Men har de en bra dag kan de slå Kanada. Vore kul med en skräll.
Skön vinst av USA föresten, tycker det är den bästa matchen hittills. Vilket back USA har i Brian Rafalski. Miller i målet har sett grym ut också. Blir det ett guld för USA tro?

Edited by Spacer, 23 February 2010 - 12:14.