Hoppa till innehåll

Foto

X-Men Origins: Wolverine


  • Please log in to reply
188 svar på detta inlägg

#1 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1 027 Inlägg:
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Postad 11 januari 2006 - 19:45

"X-Men"-karaktären får egen långfilm.
NOTIS Det blir en spin-off om Wolverine. Enligt skådespelaren Hugh Jackman arbetar filmskaparna just nu med ett manus till en kommande långfilm om "X-Men"-karaktären.
- Jag älskar den rollen. Kanske är jag partisk, men det finns så mycket att gräva fram och berätta om Wolverine. Jag tror att det håller för en långfilm. Och vi har fått några riktigt fantastiska erbjudanden av stora filmskapare och manusförfattare som också fängslats av karaktären, säger Jackman till Entertainment Weekly.

Dessutom kan fansen se fram emot en tredje "X-Men"-film.
- Det fanns mycket som vi ville inkludera i ettan och tvåan, riktigt dyra scener som vi inte kunde ta med innan vi skördat framgångarna av de två första filmerna. I trean finns det sekvenser som kommer att få publiken att skrika under premiären. Det är speciell koreografi och fightingrörelser som vi inte har haft råd att göra tidigare, säger Jackman.


Tänkte det var dags för Wolverines egen post, nu när Hugh Jackman själv uttalar sig om projektet. Kul tycker jag med en Wolviefilm!

Citatet ovan stal jag ärligt från www.punkten.se

Detta inlägg har redigerats av Georgia: 22 juli 2009 - 23:33

I love the smell of napalm in the morning

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15 336 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Postad 11 januari 2006 - 20:05

Wolverine är en av mina favoriter :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2 783 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Postad 11 januari 2006 - 20:11

Wolverine har aldrig tillhört någon av mina favoriter, men kul för Wolvie-fansen. :)

#4 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 Inlägg:
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Postad 11 januari 2006 - 21:46

Wolverine är en av mina favoriter :thumbsup:


I second that! ;)
Posted ImagePosted Image

#5 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1 034 Inlägg:
  • Location:Stockholm

Postad 11 januari 2006 - 21:55

Om dom lyckas ragga upp bra med stålar kan det nog bli en hel del underhållande action. Mer vågar jag inte hoppas på...
Visserligen gör Jackman rollen som Logan riktigt bra, men det krävs mycket mer som enda huvudrollskaraktär.

#6 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3 861 Inlägg:
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Postad 11 januari 2006 - 22:13

inget nytt här, men något jag verkligen ser fram emot :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 15 februari 2007 - 03:08

Lite nytt om filmen. I en intervju i BBCs "Film 2007" så sa Brian Cox (William Stryker) att Wolverine filmen kommer utspela sig 17 år före X-Men. Han visste inte hur de skulle göra honom yngre men gissade på att de skulle använda somma teknik som i X-Men: The Last Stand.


Hugh Jackman (Logan/Wolverine) och Brian Cox (William Stryker) är de ända som säkert kommer vara med i filmen. Det ryktas om Ken Watanabe (Som "Kenuichio Harada/Silver Samurai"), Vinnie Jones (Cain Marko/Juggernaut) och Tyler Mane (Sabretooth) också kommer medverka i filmen men det är ännu bara rykten baserat på det gammla manuset.
Tyvärr så har projektet än en gång stannat för okända orsaker. Men filmningen ska gå ingång i höst i Australien är det tänkt.

Källa


Antagligen så kommer filmen både utspela sig före och efter X-Men filmerna för folk som jobbar med filmen har sagt båda delarna.
Jag gissar på att den här kommer bli gjord nu innan de börjar på X-Men 4 (Som alla utom huvudskådespelarna har skrivit på för) och Young Magneto.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 15 februari 2007 - 09:36

Varifrån har du egentligen fått att alla "huvudskådespelare" har skrivit på för X-Men 4? Har inte sett någonting som bekräftar att det kommer att bli en fjärde film. Och det låga engagemanget som FOX:s slipsnissar lade ner på trean verkar snarare tyda på att de inte tror på franchisen längre. Det har funnits spekulationer om att Marvel vill köpa ut X-Men från FOX, men det är bara spekulationer, precis som allt annat vad gäller x4.
*Hockey och superhjältar*

#9 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 Inlägg:

Postad 15 februari 2007 - 13:36

Antagligen så kommer filmen både utspela sig före och efter X-Men filmerna för folk som jobbar med filmen har sagt båda delarna.
Jag gissar på att den här kommer bli gjord nu innan de börjar på X-Men 4 (Som alla utom huvudskådespelarna har skrivit på för) och Young Magneto.


VIlka är "huvudskådespelarna" och vilka har skrivit på?
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 15 februari 2007 - 16:28

Läs vad jag skriver igen. "...alla utom huvudskådespelarna har skrivit på..." De som har skrivit på är alla småroller som X-Kids osv. Huvudskådespelarna (Ni vet väl vilka som är huvudrollerna i filmerna?) ska först förhandla om högre löner osv innan de skriver på. Vissa har redan kontrakt till en till film som t ex Shawn Ashmore. Dessutom så brukar de sällan skriva på innan det blir helt klart att det blir en film. Just nu så har ju bara FOX President samt filmernas producenter sagt att det blir fler filmer men filmen har inte presenterats än.
Men man kan nog vara säker på att det blir en 4:e film. Det finns fler än jag som anser att 3:an var den bästa av X-Men filmerna. (Vet inte var du fick "låga engagemanget" från) FOX själva var väldigt nöjda med filmen och det är ju inte precis som att det gick dåligt för den. Den fick in mer i gross än X2 och hade dubbelt så många som såg den på bio.
Troligen så blir X-Men 4 med mer nya X-Men för jag tror att Jean Grey och Cyclops kommer förbli döda. 3:e filmen är ju inte precis avslutande heller.
Det är också lite av problemet för FOX hade bara rättigheter till 3 filmer av marvel och de hade visst en överenskommelse att 3:e filmen skulle bli den sista stora X-Men filmen. (Marvel har sagt att de har andra planer för X-Men men har inte sagt vad. Antagligen en TV-serie skulle jag tro.)
FOX vill ju nu göra fler filmer eftersom X-Men 3 blev en större succe än de väntade sig och sålde mycket bättre än väntat. Så det hela har med hur förhandlingarna med Marvel går.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 15 februari 2007 - 16:34

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 15 februari 2007 - 16:38

Ber om ursäkt för att jag läste fel då. :mellow:

Men huruvida X-Men 3 är den bästa eller sämsta är åsikterna ganska delade. Bryan Singers filmer fick bättre kritik och jag tillhör det "lägret" som tycker att de var flera klasser bättre än Brett Ratners film. Däremot vad gäller det låga engagemanget, så nöjde de sig med en billig, inte en bra regissör, och gjorde filmen på mycket kortare tid än vad en film av den här genren borde göras.
*Hockey och superhjältar*

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 15 februari 2007 - 17:16

Fast samtidigt så hade The Last Stand dubbelt så stor budget som X2. Sen tycker jag inte att Brett Ratner är mycket billigare än Bryan Singer. Förutom The Usual Suspects så har ju Bryan Singer inte regiserat så många filmer innan heller. Tvärt om så har Brett Ratner regiserat fler än honom. Vad han eller Singer tog betalt vet jag inte.
Sen så producerades filmen under lika lång tid som X-Men, X2 och filmades under nästan 6 månader vilket lika länge, tillochmed lite längre, som X-Men och längre än X2.

Hur som helst så slog den nästan box office rekord när det gäller första dagen (3:e högsta någonsin) och har den 5:e största någonsin när det gäller opening weekend. Första x-Men filmen som tog in över $200 milj. utomlands.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 15 februari 2007 - 17:26

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 15 februari 2007 - 17:22

Ratner har kanske gjort fler filmer, men det är lite skillnad på Rush Hour och Usual Suspects eller Midsommardåd. FOX hade kunnat välja en dyrare/skickligare regissör, men de valde sig med en halvdan ja-sägare som gjorde en film som inte alls hänger ihop på sina ställen och som riktigt "stinker" av att de surade på Bryan Singer och James Marsden. Varför skulle de annars ha tagit livet av Cyclops när han är så viktig för Dark Phoenix-sagan t. ex?
*Hockey och superhjältar*

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 15 februari 2007 - 18:15

Om de surade på Singer så hade de väl inte erbjudit honom regisera de 2 möjliga kommande X-Men filmerna (Som han tackade nej till pga Superman Returns 2) och Wolverine? (Iallafall ska han ha sagt det när han var i Honolulu)
James Marsden hoppade av för att vara med i Superman Returns (Eller rättare sagt han hade kontrakt på Superman Returns innan X-Men 3). Filmningarna krockade så istället för att ta in en ny skådespelare så dödade de karaktären (De fick skriva om manuset pga det för, som du sa, han hade en mycket större roll igentligen). Shawn Ashmore hoppade av Superman Returns (Han skulle ha spelat Jimmy) för att vara med i X-Men 3 av samma orsak.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 15 februari 2007 - 18:26

Hade de varit lugna med Bryan Singer så hade de inte kastat ut honom från sitt kontor och vägrat låta honom göra X-Men 3 senare eller gett honom en producentroll i den. Nu verkar det ha lugnat ner sig, men det har varit bittra känslor sinsemellan. Och tydligen ska inte filmningarna ha krockat så mycket i alla fall, för Marsden ska ha haft mer tid att filma. Sak samma, det var synd och en stoooor onödig miss att avfärda Cyclops så B-aktigt.
*Hockey och superhjältar*

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 15 februari 2007 - 18:57

Bryan Singer hoppade av X-Men 3 för att göra Superman Returns, som var hans drömprojekt. Det har han själv sagt. Han fick inte sparken. Jag tror du gärna vill se lite bovar i det här. ;)

Iallafall, vi har kommit lite OT här. Det är historia med så det är inget att debatera igentligen. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 15 februari 2007 - 19:00

Jomen, visst har du rätt. Däremot ville Bryan Singer gärna göra X-Men tre senare, FOX lackade ur, och en dag var hans kontor låst/igenbommat. Så båda har rätt där.
*Hockey och superhjältar*

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 15 februari 2007 - 19:23

Fast jag kan förstå att de inte ville vänta några år innan de kunde få X-Men 3 gjort. Singer rätt mycket släppte allt han gjorde och hoppade över till Superman Returns och lämnade ett 3:e dels manus efter sig. (Rätt komiskt att X-Men 3 lyckades bättre ekonomiskt än Superman Returns)
Men Singer gillade X-Men 3 och han berättade själv att han träffade på Ratner på premiären och diskuterade filmen med honom i 1,5 timmar.
Att han blev utslängd från sitt kontor har jag inte hört nåt om. Men hade han ett kontor på FOX som han hade medans han jobbade på en film för ett annat bolag??? Låter konstigt.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 15 februari 2007 - 19:38

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11 890 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Postad 16 februari 2007 - 00:09

ja, på sätt och vis kan jag förstå att de inte väntade på Singer heller. Men de borde ha väntat åtminstone ett halvår längre än de gjorde, nu verkade det mest som att de ville få ut filmen före Superman Returns. Kan förstå båda parter också, Bryan Singer kände tydligen mer för Superman, men ville göra båda. FOX vågade inte vänta.
Ja, tydligen är Ratner och Singer vänner. Det säger dock inget om att Singer är en väldigt mycket bättre regissör än Ratner. Ovh att ingenting angående en fjärde X-men är säkert.
*Hockey och superhjältar*

#20 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 Inlägg:

Postad 16 februari 2007 - 11:49

Läs vad jag skriver igen. "...alla utom huvudskådespelarna har skrivit på..." De som har skrivit på är alla småroller som X-Kids osv. Huvudskådespelarna (Ni vet väl vilka som är huvudrollerna i filmerna?) ska först förhandla om högre löner osv innan de skriver på. Vissa har redan kontrakt till en till film som t ex Shawn Ashmore.


Ja, du skrev inga namn. Därav frågan. Du behöver inte låta så sur bara för att man frågar. ;)
Jag vet inte vilka du menar som huvudskådespelare.
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#21 Dotra

Dotra

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 24 Inlägg:
  • Location:Umeå, Sweden
  • Interests:Nordisk mytologi och brödrostar

Postad 16 februari 2007 - 13:48

*host*

well, det är ju känsligt ;)

men jag tror, the main characters kan vara x-men rollerna.. Beast, Wolverine, Storm, Magneto, (Xavier) iaf.. sen vet man ju inte var man drar gränsen.. Iceman, Pyro och Kitty är ju essentiella, men ändå kanske inte skrivna i sten vad det gäller skådespelare.

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 16 februari 2007 - 22:36

Jag blev inte sur. Bara lite irriterad att folk ofta verkar missuppfatta vad jag skriver kanske.
Jag vet inte heller exakt vilka som inte har skrivit på än för där han inte publiserats en lista på vilka som inte har skrivit på.
Huvudskådespelarna är de som hade huvudrollen den senaste filmen. Beast, Wolverine, Storm, Magneto, Xavier, Jean Grey, Rogue, Iceman, Cyclops osv. Har man sett filmerna så antar jag att man vet vilka som är huvudrollerna i filmerna.
Jean Grey och Cyclops är säkert ute ur leken.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 16 februari 2007 - 22:41

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 Inlägg:

Postad 17 februari 2007 - 11:58

Jag blev inte sur. Bara lite irriterad att folk ofta verkar missuppfatta vad jag skriver kanske.
Jag vet inte heller exakt vilka som inte har skrivit på än för där han inte publiserats en lista på vilka som inte har skrivit på.
Huvudskådespelarna är de som hade huvudrollen den senaste filmen. Beast, Wolverine, Storm, Magneto, Xavier, Jean Grey, Rogue, Iceman, Cyclops osv. Har man sett filmerna så antar jag att man vet vilka som är huvudrollerna i filmerna.
Jean Grey och Cyclops är säkert ute ur leken.


Njae, jag tycker inte att det är självklart vilka som hade huvudrollerna i filmen. Därav frågan. Att Beast och Iceman skulle vara huvudroller tycker jag inte är självklart, t.ex.
Och jag har sett filmen.
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10 210 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 20 juli 2007 - 14:05

Nu börjar det röra lite på sig. :D

Gavin Hood to Direct Wolverine!

"Source: Variety July 19, 2007


20th Century Fox has set Gavin Hood to direct Hugh Jackman in Wolverine, the "X-Men" spinoff that was written by David Benioff.

The film, which begins production in November for a 2008 release, will be produced by Lauren Shuler-Donner, Jackman and his Seed Productions partner John Palermo.

Hood is the South African director whose 2005 film Tsotsi won the foreign film Oscar. His next film, the thriller Rendition with Reese Witherspoon and Jake Gyllenhaal, opens on October 12.

Using several resources that include the Marvel Comics lore, along with the more recent Weapon X graphic novels by Frank Miller, Wolverine mixes action with an origin story about how Logan emerged from a barbaric experiment as an indestructible mutant with retractable razor-sharp claws.

After three "X-Men" films grossed over $1 billion worldwide, the studio has made Wolverine a top priority.

"I have long been a fan of Gavin's work and know he will make a masterful film with the character intensity and action beats the fans expect," said Jackman."

#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4 705 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 juli 2007 - 18:42

Ambitiöst val av regissör. Låter all-around bra hittils, är intresserad av filmen helt klart.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight