Jump to content

Photo

Grant Morrison klar för Batman.


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 February 2006 - 22:57

Tidigare så har Paul Dini och Rags Morales nämts som den duon som ska skriva och teckna Detective Comics från juni och framåt.


Nu har ryktet som gått länge att Grant Morrison ska skriva Batman bekräftats.


In an unexpected announcement at the DC panel (though not coming as a complete surprise), it was just announced Grant Morrison will be the next regular writer of Batman, following James Robinson’s eight-part story arc running through that title and Detective beginning in March.

Though not announced or even confirmed, popular rumor and speculation still holds that one of the DC exclusive Kubert brothers will eventually be announced as his artist.

Morrison said that he’s already plotted 15 issues, and in his first issue alone, he has 15 ninja man-bats as well as Talia, and the story is called “Batman & Son”. Morrison said Batman coming out of 52 OYL will be a more of a “fun guy, more healthy”, more like the “Neal Adams, hairy-chested, love-god” version of Batman.

från www.newsarama.com


För det första garvade jag S*ten ur mig när jag läste Grant Morrisons kommentarer(innan någon börjar skrika så ber jag dem kolla hur "fun" 70-tals Batman var), och för det andra så är det nog omöjligt att skaffa bättre människor att skriva och teckna Batman än de som DC fixat. Jag bugar och tackar. DC har gjort det igen. F*n att de ska ta mina pengar hela tiden :)


Lysande!
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2006 - 17:33

DC får inte så särskilt mycket av mina pengar, nästan bara rent Marvel där. ^^ (att det bara finns Marvel i sverige kan ju ha en viss faktor, men jag skulle ändå köpa 2-3 av deras titlar om dom fanns)

Av alla dessa nya serieskapare som hamnar på Batman så e det nog bara Grant Morrison som jag e det MINSTA hypad för. :) Han är ju såklart fenomenalt bra, men han verkar vara ett fan av den ENDA Batman jag orkar läsa: Neil Adams-erans.

Lånade boken med serier på biblo nyligen, mycket skoj. ^^ Älskar den Batman som hamnar i äventyr lite här och var i världen, som först kämpar mot Ra's Al Ghul, som möter Dead Man och Man-bat i tid och otid, som tänder på med magiskt indian-pulver och astral-projicerar till Kamandi's framtid flera 100 år framåt.

Det e en Batman som man kan låta sig UNDERHÅLLAS av.

Och så förstås, från Morrisons egna läppar: "15 NINJA Man-bat mutanter!!"

#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 February 2006 - 18:22

Jag antar att du lånade nån Amerikansk utgåva av Neal Adams Batman eftersom R'as inte medverkar i den första svenska volymen?.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 14 February 2006 - 18:46

Vad coolt! Detta ska bli ett nöje att läsa när numrena kommer ut
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2006 - 19:59

Jag antar att du lånade nån Amerikansk utgåva av Neal Adams Batman eftersom R'as inte medverkar i den första svenska volymen?.

Nix. jag 'inhandlade' dom första amerikanska numrena där Ra's är med, efter tips från folk på nätet. :)

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 February 2006 - 20:16

Ebay I presume. Får man fråga hur mycket du fick betala för dem?, med tanke på Batman Begins så har många av gamla Denny O'Neil/Neal Adams nummren blivit dyrare att få tag på.
Eller gick inhandladet ut på några klickar på torrent-sidor? B)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2006 - 20:49

Nix, inga torrents. Dom har jag mest för det som e svårt att få tag i.

Serier från Marvel/DC tillhör icke den kategorin.

Nej, jag hänger på 3 st publika och öppna DC++ hubbar istället. väldigt skön känsla på dom, mycket nyheter i real-tid dessutom. :)

Kan ju PM'a dig, eller bara sjunga ut helt öppet här, om vars det är, om du skulle vilja veta.

Enda problemet är väl att efter att jag hittade serie-hubbar har man gått och blivit beroende... :o Följer mer än 50+ titlar PER MÅNAD tack vare min bredbandsuppkoppling.

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 February 2006 - 21:18

Nix, inga torrents. Dom har jag mest för det som e svårt att få tag i.

Serier från Marvel/DC tillhör icke den kategorin.

Nej, jag hänger på 3 st publika och öppna DC++ hubbar istället. väldigt skön känsla på dom, mycket nyheter i real-tid dessutom. :)

Kan ju PM'a dig, eller bara sjunga ut helt öppet här, om vars det är, om du skulle vilja veta.

Enda problemet är väl att efter att jag hittade serie-hubbar har man gått och blivit beroende... :o Följer mer än 50+ titlar PER MÅNAD tack vare min bredbandsuppkoppling.



Sjung inte ut öppet om torrentadresser eller dc-hubbar här. Kan vara dåligt om såna adresser kommer ut sådär öppet... :(
*Hockey och superhjältar*

#9 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2006 - 22:13

Ah, ja jag gissade att det kanske var så det var, därför jag var kryptisk till att börja med, och väntade med info efter 'avslöjandet'. :ph34r:

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 February 2006 - 22:36

Tar själv gärna emot tips, men det brukar aldrig vara bra att posta öppet på ett forum såhär. :)
*Hockey och superhjältar*

#11 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 23 February 2006 - 08:55

Och nu är det bekräftat att det blir Andy Kubert som tecknar till Morrison.

#12 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 23 February 2006 - 10:05

Han kommer bidra till en härlig atmosfär misstänker jag.
Men Morales är en favvo, så jag hoppas han gör mer än JSA snart.

#13 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 February 2006 - 15:59

Detta verkar ju mkt lovande! Grant Morrison blev min nya serieidol iochmed hans New X-Men som var bland det bästa jag läst, någonsin.

Vad mer har Morrison gjort? Vill läsa ALLT av honom!
I love the smell of napalm in the morning

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 February 2006 - 19:34

Posted Image

Andy Kuberts Batman lånar rätt mycket från Jim Lees version.


Snyggt, och coolt med Adam Kubert som tecknare på Action Comics och Andy på Batman.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 February 2006 - 20:27

Vad mer har Morrison gjort? Vill läsa ALLT av honom!

Bibliografi

Höjdpunkter imho är: Doom Patrol, Animal Man, Zenith, Invisibles och Arkham Asylum (En god indikation på att han kan skriva bra Batman)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 February 2006 - 20:38

Personliga Morrison höjdpunkter är just den nämda Animal Man, men hans JLA Earth-2 med Frank Quitely är värd att läsas, hans vanliga run på JLA är den också riktigt bra, och sen givetvis nu senast All-Star Superman med Quitely, den har dock bara kommit ut i 2 nummer, men båda har varit riktigt sköna superhjälteserier där man fått tänka en hel del,och Morrison går lös med sina galna idéer.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 24 February 2006 - 17:24

Arkham Asylum är ett mästerverk.
Hans Invisibles likaså...och när ni läser de första numren så kommer ni hitta var grabbarna som gjorde Matrix fick sina idéer ifrån.
Många liknande idéer och scener som irriterade Grant Morrison, men någon övertalade honom att inte stämma Matrix teamet.

#18 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 28 February 2006 - 21:10

Åh. Detta kommer blis sååååå bra.
Grant Morrison är gud. (Efter Warren Ellis) :batman:
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#19 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 02 March 2006 - 08:20

Nja, gud och gud vet jag inte, en del han skriver är alldeles för underligt, som the invisibles som jag somnar när jag försöker läsa :)

Jag skulle inte vilja läsa nåt av honom konternueligt, det blir ibland för underligt och drömlikt, men som New X-men var ju ett lyft för serien vid den tiden.

Han är bra på sin grej men nån Alan Moore är han inte i mina ögon.

#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 March 2006 - 12:28

Morrison håller jämnare kvalitet än Alan Moore fast Moore har högre toppar.

Sen tycker jag inte att han skriver så obegripligt. Det är egentligen bara The Filth och Flex Mentallo miniserien som jag har känt mig riktigt bortkopplad. (Ja också bitvis i Invisibles, men på det hels stora funkar den alldeles förträffligt)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 03 March 2006 - 08:34

Smaksak givetvis och jag håller inte med, Moore har visserligen en del klart mindre bra material av allt han skrivit, men även när han skriver halvdant så spöar han det mesta om man ser till historier alla kan läsa och gilla, detta gäller inte Morrison som folk klart har fler åsikter om.

Alltså kom igen kolla SeaGuy eller vad serien heter, är inte den konstig så vet inte jag, ibland misstar folk konstigt för något som nästan blir till konst, ingen hajar nåt men alla låtsas tycka tat det är fantastiskt för att inte verka dumma :)

Edited by Agentum, 03 March 2006 - 08:34.