Jump to content

Photo

Daredevil Reboot?


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#26 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 February 2010 - 07:34

Jag antar det...

#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 March 2011 - 10:50

Har de en regissör? Och är det kanske inte en reboot? Jag vet inte så mycket om David Slade, men en Twiligt-film på sitt CV är kanske inget som ger mig förtroende, direkt.

This just in from the Hollywood Reporter: British director David Slade is in talks to develop and direct a new Daredevil film for 20th Century Fox. Slade has past comic book adaptation experience as the director 2007’s 30 Days of Night film, and in news that will either comfort or horrify you, also directed the most recent Twilight film, Eclipse. He also helmed 2005’s Hard Candy, starring Ellen Page (X-Men: The Last Stand’s Kitty Pryde!) and videos for Muse and the Killers, among other big music names.

There’s, of course, already been one Daredevil film — 2003’s relatively infamous Ben Affleck-starred feature. The Hollywood Reporter article says that though Affleck isn’t involved in this project (which doesn’t currently have a writer attached), the plan, rather surprisingly, is to continue the story from the first film. We’ll see how that shakes out. In the meantime, wonder if any outlets will mistakenly report this as David Spade directing Daredevil?


Drömmen hade fortfarande varit en adaption av "the Man Without Fear", men det lär man knappast få. Men det kanske blir mer DD på bio i alla fall?
*Hockey och superhjältar*

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 March 2011 - 17:18

Är ju logiskt att Fox startar utvecklingen av en ny DD-film så att rättigheterna inte går tillbaka till Marvel. Påtänkta regissören är kanske inte det mest spännande, men kanske har han en bra vision för en DD-film?. Daredevil skulle kunna bli något riktigt coolt på bio.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 March 2011 - 19:42

Förväntningarna är nere på noll för den här filmen. Fox är ju trots allt inte direkt kända som världens bästa adaptörer av material av den här sorten.

Riktigt, riktigt tråkigt att dom inte tillät rättigheterna att falla ut och återgå till Marvel. :\ Just Marvel Studios själva kan jag nog garantera att dom hade gjort sitt absoluta yttersta till 110% för att göra en bra Daredevil-film. Joe Quesada och flera av dom andra topparna är som bekant STORA fans av Daredevil, och man kan nog säga detsamma för dom flesta av deras framträdande anställda för tillfället, som Bendis, Millar, Fraction, ja, nästan alla tror jag faktiskt.

#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 March 2011 - 20:14

Ja, men Marvel har inte direkt bara gjort bra filmer heller, så att den skulle hamna där skulle inte vara en garant för en bra film. Alla de där namnen du nämner är ju bra serieförfattare, men har de gjort så många filmer?
*Hockey och superhjältar*

#31 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 March 2011 - 21:57

Iron Man var bra, The Incredible Hulk var skaplig, men gick inte speciellt bra på bio, IM2 var en besvikelse tycker jag, även om den var populär. Finns ju inte garantier att något blir lysande bara för att människor som är fans är inblandade. "Daredevil" och "Ghostrider" är ju gjorda av Mark Steven Johnson som ungefär en gång i veckan berättar hur mycket han älskar serietidningar, och de filmerna kunde ju ha varit "något" bättre, "Elektra" var en Marvel-filmatisering där enligt alla rapporter så hade "Marvels röst i Hollywood" Avi Arad mest att säga till om, och det blev som det blev. Frank Miller har alltid berättat hur mycket han älskade Will Eisner och "The Spirit" och den filmen fick inte heller ett sådär jättebra mottagande. Regissören av Johah Hex älskade den karaktären också, och alla Punisher-regissörer har berättat om hur cool Frank Castle är...etc

Nu ser ju "Thor" och "Captain America" ut att ha mycket potential och de kan mycket väl bli riktigt bra filmer, men det finns inte garantier till att enbart "fans" gör något till en lysande produktion.

Lite mer om rättigheterna och om att inga av skådespelarna från första filmen kommer att vara med i den filmen som nu planeras.

http://www.comicbook...4/news/?a=32022

Edited by super85, 16 March 2011 - 22:18.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 March 2011 - 22:11

Ett nytt försök med Daredevil ser jag mycket gärna, och om det sker hos FOX eller om Marvel har rättigheterna spelar ingen jätteroll, tror jag. Som super85 påpekar, så var ju Mark Steven Johnson noga med att påpeka hur mycket han älskade serierna, och jag har nog aldrig sett så många referenser som i DD-filmen. Den stora frågan är snarare om David Slade är en bra regissör.
*Hockey och superhjältar*

#33 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 March 2011 - 15:58

David Slade är en bra regissör enligt mig. Hard Candy med Ellen Page är en jäkligt välgjord och intressant film och jag minns att jag var mäkta imponerad över att det var Davids debut inom långfilm. Sedan lyckades han i min mening riktigt bra med att överföra Steve Niles "30 Days of Night" till bioduken och av vad jag har hört så var många Twilight fans nöjda med Eclipse.

Med tanke på hur den förra filmen blev och av det som jag har sett av David så är jag optimistisk och jag kan mycket väl tänka mig att han är ett bra val som regissör till den här filmen.

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 March 2011 - 17:19

Får hoppas att du har rätt, då! Det verkar ju inte vara "på modet" med ursprunget i filmer nu, så kanske det blir en "vag" fortsättning, så att säga. :)
*Hockey och superhjältar*

#35 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 March 2011 - 22:06

Dyker upp rykten rätt snabbt. Garret Hedlund intresserad av att spela DD?

http://www.comicbook...s/news/?a=32092
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#36 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 March 2011 - 16:17

Tja, kanske det. Även om han inte är det så känns han spontant lite ung för att spela Matt Murdock. Men jag gillade honom faktiskt i Tron: legacy, och bara han vill färga sitt hår rött, så...
*Hockey och superhjältar*

#37 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2011 - 18:56

Tänkte själv att med mörkare hår så skulle han kunna bli en skaplig Batman i framtiden :). Men han var rätt bra i Tron:Legacy så jag skulle inte ha något emot honom i en DD-film. Lär börja dyka upp en bra mängd rykten för det här projektet också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#38 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 March 2011 - 19:33

Matt Murdock är ju liknande typer men ändå inte. Någon slags likhet i stil och träning har de ju. Vore ju jätteskoj om detta blev av! Om de nu kör på någon slags fortsättning av MSJ:s film så kanske man kan hoppas eller vänta sig en variant av Born Again?
*Hockey och superhjältar*

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 March 2011 - 19:38

Detta låter hyfsat lovande, tycker jag. Just nu har jag ändå några slags ljumma förhoppningar på detta projekt.

If you’re troubled by the improbable, if perhaps inevitable, chatter about Robert Pattinson starring in Fox’s new Daredevil, don’t be. It’s only talk, sparked by the actor’s connection to newly announced director David Slade, who helmed The Twilight Saga: Eclipse.

“We are at early planning stages and have not yet discussed any cast,” Slade wrote Sunday on Twitter, where he also addressed rumors about The Wolverine. If that’s not enough to ease your mind, there’s confirmation of sorts from Pattinson, who wasn’t even aware another Daredevil was being made.

“[That] Ben Affleck movie?” he asked MTV News. “That’s weird, didn’t that only come out about three years ago?” It was more like eight years ago, but who’s counting?

With that load off our minds, we can look at what else Slade had to say about his take on the Man Without Fear: “So without breaking confidentiality, yes Daredevil, we have a great outline for a very strong character-driven take on Mr Matt Murdock. It will [bear] no relation to the previous Daredevil movie in any way.”

How that relates to the original Variety report, which described the new project as “a continuation of the superhero pic” that “will not contain material from the Ben Affleck-toplined version,” is anyone’s guess. Is it a reboot, or does it place a period at the end of the 2003 film and move on? But Slade’s description of “a very strong character-driven take” on Murdock certainly keeps alive hope for an adaptation of “Born Again.”


http://spinoff.comic...ake-on-murdock/
*Hockey och superhjältar*

#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 August 2012 - 22:20

Daredevil filmen verkar nu skrotad. Fox måste börja på den innan 10 Oktober men trotts att de älskade Joe Carnahan's idéer om en grym blodig NC-17/R gangster film utspelat i 1973 så vill de vänta tills efter Fantastic Four är klar. Men förhandlingarna med Marvel för att få behålla rättigheterna har inte lyckats då Marvel nu helst vill få tillbaka rättigheterna till alla sina karaktärer.

Joe Carnahan har dock, som tröst till fansen, postat de 2 videos som han gjorde för att visa Fox. (Vill påpeka att videona till största delen består av klipp från 70-tals filmer, förra Daredevil filmen och serietidningsrutor)


Den andra är nästan identisk med den första, bara lite mindre våldsam.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 August 2012 - 13:01

De kan ju inte ha älskat Carnahans pitch om de inte gör något med den? Det är bara att hoppas att Marvel vill göra en DD-film som gör honom rättvisa.
*Hockey och superhjältar*

#42 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 August 2012 - 10:08

Känns mer som de inte ens trott på franchisen/karaktären tillräckligt, annars hade de gjort en film. T ex Ghostrider och Punisher fick ju "uppföljare" också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#43 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 August 2012 - 16:43

Undrar om de tänker placera så mycket de kan i sitt filmuniversum nu, eller om de gör något helt fristående av den...

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 August 2012 - 13:27

Vi vet ju inte ens om Marvel kommer att göra något med DD. Och om det blir något hoppas jag inte att de bara gör honom till en Avenger. Matt passar bäst när han håller sig till gatorna.
*Hockey och superhjältar*

#45 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 August 2012 - 12:22

Ja, jag vill inte heller att han ska vara med i Avengers. Det vill säga gruppen Avengers. Där emot skulle jag inte just ha något emot om han var med i samma filmer som Avengers eller så.

#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 August 2012 - 13:00

Att liksom visa att han tillhör samma universum? Tja, Matt har ju haft ett förhållande med Black Widow... ;-)
*Hockey och superhjältar*

#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 August 2012 - 13:45

De kan ju inte ha älskat Carnahans pitch om de inte gör något med den? Det är bara att hoppas att Marvel vill göra en DD-film som gör honom rättvisa.

Enligt honom själv så var de lyriska. De försökte göra en deal med Marvel där de fick behålla Daredevil men Marvel krävde Fantastic Four karaktärer och eftersom Fox preoriterar en Fantastic Four reboot så gick de inte med på det.
Enligt Carnahan så ska orsaken att de inte satsade på Daredevil innan 10 Oktober ha varit pga att de inte ville ha två superhjälte remakes på G samtidigt utan blev Fantastic Four bra så skulle de ge grönt ljus för Daredevil.

Vi vet ju inte ens om Marvel kommer att göra något med DD. Och om det blir något hoppas jag inte att de bara gör honom till en Avenger. Matt passar bäst när han håller sig till gatorna.

Med tanke på att Marvel ville byta ut honom mot Fantastic Four karaktärer, så är det nog inte högt upp på listan. Fantastic Four är nog de som de allra helst vill ha tillbaka, framför allt Doctor Doom. De hoppades väl att Fox skulle välja Daredevbil framför Fantastic Four och därmed sätta käppar i hjulet för den rebooten.
Men jag hoppas att de nu gör en Daredevil film när de får karaktären och kopllar honom till de andra filmerna. Som ni säger, inte nödvändigtvis som Avenger (kanske hedersmedlem) då han trotts allt är en Marvel Knight men han får gärna vara med i t ex Avengers 2 på ett hörn som en större cameo där han hjälper till i krisen (och rykten säger att han är planerad att vara med i Avengers 2 men då hade de väl knappast erbjudit Fox honom). Det är ju igentligen av de de roligare sakerna i serierna när något stort händer, att anda hjältar dycker upp ibland och hjälper till fast i bakgrunden.
Faktum är att jag hoppas alla Marvels karaktärer återvänder till dem så att de kan göra ett ända stort universum innan det blir försent, sålänge de inte gör alla till Avengers då det faktiskt finns hjältar som passar bättre att vara ensamma.

Nu vet ni att jag tillhör en av dem som gillar när Spider-Man är med i Avengers men det betyder inte att jag vill han ska vara det alltid. Med andra ord, jag hade älskat en film där Spider-Man var gick med Avengers som hedersmedlem ocvh hjälte dem under den filmen men att han sedan gick sin egen väg och inte automatiskt var med i nästa film som full medlem.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 August 2012 - 14:06

Låter konstigt att FOX inte skulle vilja ha två superhjältefilmer på gång samtidigt? De vet ju också att rättigheterna går till Marvel i oktober och dessutom håller de ju på med X-men First Class 2. Klart regissören själv säger att de gillade hans pitch, för övrigt.

Jag tycker det är helt okej att X-Men är hos FOX och Spider-Man hos Sony. Spider-Man och Wolverine hör inte hemma i Avengers och jag litar inte riktigt på Marcel och vad de skulle göra med dem, hur konstigt det än må låta. Men just nu är det så att om man vill se Marvel-hjältar "done right", ska man gå på bio. De mesta av serierna är en oigenkännlig smörja just nu.
*Hockey och superhjältar*

#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 August 2012 - 15:58

Jag tror att grejen var att de inte ville ha 2 remake/rebopot projekt på gång samtidigt. Men du kan ha rätt, kan ha varit regisören som bara säger det eller kanske trodde det. Själv så tyckte jag inte hans idéer var så mycket att hänga i Julgranen så jag gråter inte precis över det hela.

Håller med om att serierna är en smörja nu. Marvel skulle behöva en ordentlig reboot. Typ ett nytt universum alá Ultimate fast utan att de tvunmget satsar på att ändra så mycket utan en omstart där de gör nya versioner av äventyr hjältarna hade för 50+ år sedan. Liknande vad de gjorde med Spider-Man ett tag.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 August 2012 - 18:01

Jag vet för lite om Carnahans idéer för att säga varken bu eller bä, men jag är väl inte överförtjust av tanken att det skulle utspela sig på sjuttiotalet heller. Men det hade jag säkert ändrat mig om ifall filmen blev bra nog att motbevisa mig.

Precis, Marvel skulle behöva göra som DC med sin new 52, men det verkar de ju inte vilja göra. Jag läser några få titlar fortfarande (Daredevil är fullkomligt lysande och jag provar lite Hawkeye och Gambit), men de är ganska frikopplade från hela A vs. X-smörjan.
*Hockey och superhjältar*