28 replies to this topic

#1 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 May 2010 - 10:00

Superhemliga Super 8

Nu har jag sett en massa hysch-pysch om J.J.Abrams kommande film Super 8 och nu har min nyfikenhet vaknat. Vad har han hittat på? Underbart med allt hemlighetsmakeri som bara väcker vår nyfikenhet Posted Image Enligt artikeln som jag lagt in nedan så låter det som att filmen har med (ö)kända Area 51 att göra... Intressant indeed. Någon här som vet mer om filmen? Abrams själv har sagt att det handlar inte om en ny Cloverfield i alla fall.

Någon här som varit på Iron Man 2 och sett trailern för denna film kanske? Och vill du inte veta något om trailern så läs ej det sista i artikeln nedan...

Exclusive: JJ Abrams' Super 8 Teaser Trailer Description Revealed
May 6th, 2010

We've told you that the super secret movie trailer for JJ Abrams next film Super 8 was attached to Iron Man 2. I have just received a reliable report from someone who has seen the trailer. I am 100% sure that this report is legit. Here are some spoiler free details:

* I can confirm that it is not a Cloverfield sequel or prequel.
* It is written and directed by JJ Abrams.
* Yes, produced by Steven Spielberg and Amblin Entertainment (not Dreamworks).
* And it takes place in the late 1979.

We have a full description after the jump. I would urge you, if you're seeing Iron Man 2 in the movie theater, just wait. I know it's hard, but enjoy the trailer the way it was supposed to be enjoyed. But for those of you who have to know now, you can read the description after the jump.

Again, this is your last chance to turn back.

You don't have to read the description…

Are you sure?

Okay then…

Here is the teaser trailer description from our source:

The trailer lasts about one minute and a half.

It begins with the Green MPAA screen, followed by the Paramount Pictures logo. No Bad Robot at the header.

A train rushes by the screen. We notice that it has lots of cargo.

Text comes on the screen: "In 1979, The U.S. Air Force Closed A Section of AREA 51."

We see the railroad crossing light blinking and ringing as the camera pans up we see some sort of light moving in the background. What is it? A UFO?

More Text: "All The Materials Were To Be Transported To A Secure Facility In Ohio."

No, it appears to be the headlights of a yellow 1970's truck, which skids in a 180 degree motion, and suddenly pulls onto the tracks.

Point of view of the truck heading into the light.

Edited by Georgia, 31 August 2011 - 21:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#2 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 May 2010 - 07:30

Paramount meddelar att releasen blir sommaren 2011. Inspelningen är planerad till i höst.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 May 2010 - 18:43

Trailern är nu online. Ganska trist måste jag säga, men filmen i sig känns intressant.

Flash: firstshowing.net/2010/05/11/
QT: trailers.apple.com

#4 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 May 2010 - 18:55

Meh, har du tjuvkikat nu Carty? <_<

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 May 2010 - 19:41

Självklart inte. Hur kan du tror något sådant. Jag läste mig till att trailern var ganska trist. ;)

Men till mitt försvar ska jag säga att jag inte såg trailern högupplöst utan en som var filmad med skakig mobilkamera, så jag minns inte mycket. Mer än att den versionen av trailern var ganska trist (vilket inte är så lustigt :lol:) Jag brukar ta det lugnt med trailers numera tack vare att jag har gått på avgiftning i din spoilerfria skola.

Edited by Cartman, 11 May 2010 - 19:42.

#6 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 May 2010 - 20:02

Hm, jag har jobb kvar märker jag... :P

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2010 - 12:39

Ja, skam den som ger sig. :P

Egentligen borde jag ha låtit bli eftersom jag visste vilken skitkvalité den versionen av trailern skulle vara i. Men jag lät mig ryckas med eftersom den här typen av hype brukar vara kul ibland.

#8 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 May 2010 - 20:17

Officiella trailern finns infogad i artikeln på THR. Jag testade och gjorde som det stod i artikeln och lyssnade bara när trailern var igång. Coolt ljud må jag säga :)

#9 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 July 2010 - 08:30

J.J Abrams pratade om filmen (blir ej i 3D, wow) och samarbetet med Steven Spielberg på Comic-Con igår:

SDCC: J.J. Abrams Sets His Sights On Spielberg With 'Super-8'
Jul 22nd 2010

During Entertainment Weekly's Visionaries panel at the San Diego Comic-Con Thursday afternoon, writer-producer-director J.J. Abrams briefly discussed the origins of his upcoming project, Super-8. The film marks his first official collaboration with none other than Steven Spielberg, but he indicated that they sort of worked together many years before Abrams made any movies, much less this one.

"When I was 16 years old, Matt Reeves and I did a Super-8 film festival in LA," Abrams told a capacity crowd in Comic-Con's Hall H. "The LA Times wrote a story about it that came out the next day, and we got a phone call that day from Steven Spielberg's assistant, who at the time was Kathleen Kennedy." He explained that Spielberg wanted the duo to repair some of his childhood films whose splices had fallen into disrepair over the years. "We said, we've got finals, but we could probably make time to repair Steven Spielberg's movies. So we repaired the movies and they gave us $300, which was when I knew why they got us to do it."

Abrams indicated that he brought Super-8 to Spielberg precisely because he knew the seasoned filmmaker honed his talents using the format. "A couple of years ago, I called Steven and I had an idea for a movie called Super-8 and I pitched it to him and he was very excited about it, which I knew having in a weird way working on those movies. I had a sense what he had done as a kid."

Although he demurred when asked for more details about the mysterious new project, he did say that he hopes early enthusiasm will translate into him finding a formidable cast. "I would love to show you footage but we haven't shot any," he said. "My favorite thing about the movie though is that someone will go to the theater and see the trailer and hopefully go, oh my God, that looks bitchin', and have no idea they will be starring in it."

Despite an absence of other details, Abrams revealed that the film was both an homage to the work of Spielberg and something very personal to himself. "It's impossible to work with him and not constantly reference the work he has done," Abrams said of the development process. "You don't want to sound like a sycophant, but it's been incredible. Constantly referencing Spielberg's work. He's been beyond helpful, and movie is very much in the spirit of those Amblin films."

"It is a dream come true and I couldn't imagine something more sort of personal and also kind of hyper-real," he continued. "It's not like the movie is some kind of autobiography, but there's a lot of stuff in it that feels very personal."

Abrams moved on to other subjects, but did conclude his discussion of Super-8 by saying it would not be in 3D.

#10 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 September 2010 - 22:23

Sägs att Elle Fanning och Kyle Chandler ska medverka i filmen. Inspelningen ska börja denna vecka och foton från staden de spelar in i har lagts upp på aintitcool.com. Well, kan inte påstå att de säger så värst mycket. Foton från en mindre amerikansk stad...
Men jag är väldigt nyfiken på filmen som kan bli riktigt bra av det lilla jag läst plus det faktum att det är kompetenta personer som ligger bakom den. :)

• It is not a Cloverfield sequel or prequel.
  • It will not be shot or distributed in 3D.
  • It is written and directed by JJ Abrams.
  • It is being produced by Steven Spielberg, along with Bryan Burk and Abrams
  • It will be released in 2011 as an Amblin Entertainment (not Dreamworks) release (Paramount Pictures Distributing, Bad Robot Producing)
  • This will be an homage/tribute to Spielberg’s 1970’s/1980’s Amblin films, like Close Encounters of a Third Kind and E.T. Imagine combining that with the characters, mystery and supernatural spin of Abrams.
  • It takes place in the late 1979.
  • The trailer was shot independently of the film a month ago, and the special effects were done under the cover of Abrams new NBC series Undercovers.
  • The film’s actual budget is in the range of $45 million-$50 million.
  • It will be shot traditionally, and not through a handheld Super 8 Camera ala Cloverfield.
  • It will be released in Summer 2011. The release date could be May 27, 2011. I say this because Paramount, just today, pushed Mission Impossible 4 out of that date, and back to December, leaving the slot open.
  • HeatVision says that actual movie has something to do with “the possibility that a group of kids in 1979 are playing around making movies with their Super 8 cameras (as Abrams and Spielberg did as kids) and accidentally capture something … sinister, on film.” This certainly gels with Vulture’s original theory on the trailer.
  • Paramount put out an open casting call looking to cast unknowns for the lead roles.
  • J.J. commented about working on the film with Spielberg at Comic-Con “It’s unbelievable. It really is surreal. I mean because there is a genre element to the movie, it’s impossible to work with him and not constantly reference the work he has done, and you don’t want to sound like you are being a sicko fan. But it’s been incredible, and he’s been beyond helpful. And the movie is, I think, very much in the spirit of some of the Amblin films that he made years ago. So it is a dream come true. And I couldn’t imagine working on something that is more sort of personal and also hyper real. It’s not like the movie is some kind of autobiography, but there is a lot of stuff in it that feels very personal.”

Källa: /Film

#11 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 October 2010 - 22:08

Premiärdatum satt till 10 juni 2011.

#12 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 February 2011 - 22:24

Moviezine har lagt upp en intervju som LA Times hade med Abrams:

Abrams talar ut om "Super 8"

J.J. Abrams är en hemlighetsfull filmmakare och undviker helst att prata om sina kommande projekt, men nu gör han ett undantag med "Super 8".

J.J. Abrams "Super 8" är ett projekt som definitivt kan vara svårt att prata om och det är något som passar hemlighetsfulle Abrams som handsken. Men efter släppet av Super Bowl-trailern har producenten Steven Spielberg och filmbolaget mer eller mindre insisterat att Abrams ska kommentera både trailern och filmen. Det media som fick nöjet att sätta sig ner och diskutera med Abrams blev Los Angeles Times.

- Vi har en sådan utmaning med den här filmen. Ja, vi har Stevens (Spielberg) namn på den och mitt namn också - om det betyder något - men vi har ingen känd superhjälte, vi har ingen känd franchise eller uppföljare och vi har skådespelare som ingen har hört talas om förut. Det finns ingen bok, inga leksaker och ingen serietidning. Det finns ingenting. Jag har ingenting. Jag har inte ens ett sällskapsspel, så illa är det. Men däremot tror jag att vi har en väldigt bra film, säger Abrams som verkar njuta av hemlighetsmakeriet.

Projektet började som två separata filmer - en mindre historia om två ungar som spelar in en egen film och ett större projekt om hemliga tåg som fraktar saker från Area 51 på 70-talet. Handlingen beskrivs som "Fringe"/"Arkiv X" som slungas tillbaka till 80-talet och dess filmer som "Stand by Me", "The Goonies" och framför allt "E.T.".

Historien utspelas I Ohio 1979 där sex unga vänner försöker göra en egen zombie-film med en gammal Super 8-kamera. Under en natts inspelningar blir de vittne till ett godståg från Area 51 som krockar med en lastbil och spårar ur. En omänsklig varelse flyr från det kraschade godståget...
- Det här är en film om hur man kommer över saknaden och hur man hitter sig själv igen. En pojke som har förlorat sin mamma och mannen som har förlorat sin hustru. Den här pappan fick aldrig chansen att vara förälder. Han är en bra man och jobbar hårt, men han har aldrig tagit till sig fadersrollen, säger Abrams.

"Super 8" får svensk biopremiär 29 juli i år.

#13 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2011 - 08:54

en fullängd trailer:

http://blastr.com/20...er-for-supe.php
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#14 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• 2,579 posts

Posted 13 March 2011 - 21:53

Finns det inte redan en film som heter Super 8?

#15 Kermit

Kermit

Groda

• 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 March 2011 - 21:59

Jo.
*Hockey och superhjältar*

#16 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 March 2011 - 23:20

Nicholas Cage rullen ja... Tror nog att den här är snäppet bättre. Hoppas jag i alla fall. :)

#17 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 March 2011 - 03:42

:thumbsup: Ser fram mot den här filmen. :) Hoppas bara att det inte är en "snäll missförstådd varelse". <_<
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 March 2011 - 07:21

Även jag ser fram emot filmen som ser ut att ha förutsättningarna för att bli riktigt bra.

#19 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2011 - 15:53

Jag visste väldigt lite om den här filmen innan jag såg den och det är alltid en bra utgångspunkt. Speciellt i det här fallet. JJ Abrams gör här en ren hyllning till några av Steven Spielbergs 80-talsfilmer. Närmare bestämt E.T., Close Encounters och Goonies (som Spielberg producerade) Det lustiga är att Spielberg producerat även denna film. Abrams gör dock ett utmärkt jobb med att låta filmen både vara sin egen mörkare version av filmerna jag nämnde samtidigt som det är en hyllning till dom. Berättarglädjen lyser verkligen igenom filmen och även om det oundvikligen blir klyschigt så är det efter en modell som bevisligen funkat mycket bra. Ofta rör det sig om rena skolexempel i hur man gör klassisk Hollywoodfilm. Ni vet, på den tiden då man faktiskt brydde sig om karaktärer och story. Abrams har hittat en rad riktigt bra barnskådisar också med Elle Fanning som det enda igenkännbara namnet. Sammanfattningsvis: Ett riktigt underhållande och förhållandevis mörkt matinéäventyr som inte bör missas.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#20 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2011 - 17:34

Låter lovande! En arbetskollega rekommenderade också den och särskilt att se den på bio. Håller du med? Eller du kanske inte såg den på bio?

#21 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2011 - 17:39

Jag tänkte faktiskt lägga till det. Att det är en perfekt biofilm. :) Jag tänkte också lägga till att JJ får till en del roliga metakommentarer i den amatörfilm som ungdomarna i filmen gör. (Varav namnet till filmen) Samt att det förstås också troligen är en blinkning till sin egen barndom.

-Gangstagrass

#22 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2011 - 19:12

Hm.. Kanske måste pallra mig iväg till biografen? Hoppas den fortfarande går när jag är tillbaka efter semestern. Vet ju aldrig med SF. <_<

#23 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 July 2011 - 01:28

Om den fortfarande går när du kommer tillbaka tycker jag att du ska pallra dig till biografen omedelbums. :)

-Gangstagrass

#24 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 July 2011 - 09:14

Yes, sir! :lol:

#25 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 August 2011 - 20:34

Jag vart också imponerad av Super 8, jag hade väl ingen förkunskap alls om den innan men det här är faktiskt berättarglädje på hög nivå. Bättre än än Abrams tidigare filmer med hästlängder. Bra skådespelare i samtliga roller speciellt de yngre förmågorna som visar prov på hög klass. Riktigt snyggt gjord och det faktum att den utspelar sig på 70-talet var ett lyckat drag, de lyckades fånga tidsandan riktigt väl. Tågkraschen var ett hantverk i modell större och med den relativt låga budgetten (50 milj dollar) blir man ju än mer imponerad.

Se den säger jag bara!

9/10

Winter is Coming