Jump to content

Photo

Lockout (Även känd som "MS One: Maximum Security")


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 January 2012 - 22:59

Legenden Luc Besson's (La Femme Nikita, Leon, Taxi, The Fifth Element, The Transporter) kommande Sci-Fi actionfilm, en kommande action-film ska vara en modern blandning av Escape from New York och Die Hard.
Huvudkaraktären "Snow", spelad av Guy Pearce, ska vara som Snake Plissken och John McClane's kärleksbarn och hans kvinnliga motspelerska är spelad av Maggie Grace. Vi ser även Peter Stormare i en stor roll.

Premiär i Europa 22 Febuari så förhoppningsvis så behöver vi inte vänta för länge. :)

Handling:

A man wrongly convicted of conspiracy to commit espionage against the U.S. is offered his freedom if he can rescue the president's daughter from an outer space prison taken over by violent inmates.



Trailers:





Bakom kulisserna

 


Edited by Crusader, 11 December 2013 - 19:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 January 2012 - 23:50

Jo, den här har jag försökt hålla ögonen på. Dock inte sett att den bytt titel. Och inte till det bättre kan jag tycka.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 January 2012 - 23:57

Nej, den gammla titlen var väl lite mer typisk action. Och inte precis en titel som bäddar för uppföljare om man säger så.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 January 2012 - 20:29

Jag gillar Guy Pearce och jag gillade "Flykten från New York" och Snake Plissken så... :)

PS. Vad gäller titeln så är det tydligen så filmen heter i UK. I övriga världen heter den fortfarande "Lockout". Skönt att höra!

Men i Sverige lär den väl få en ny engelsk titel... :P

Edited by Synon, 27 January 2012 - 20:31.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 July 2012 - 22:05

Titlen på filmen jag såg var i varje fall Lockout. Vilket är rätt passande med tanke på vilken blinkning det är till gamla actionrökare från 90-talet som ofta gärna hette nåt generiskt som Lockout.

Det här är i stort sett Escape from New York möter Die Hard...in space. Fast inte lika bra som någon av dom filmerna. Guy Pearce är rätt perfekt som wisecracking bad ass hjälte. Han är i stort sett John McClane helt enkelt...med lite drag av Snake Plissken. Ja poäng för originalitet får filmen helt enkelt inte. Vad den här filmen tyvärr saknar (och som dom andra två filmerna har) är en karismatisk bad guy. De två skotska bröderna, som av någon okänd anledning tar över fängelset och alla andra fångarna bara accepterar det, är inte speciellt kul. Storyn är...vad är tunnare än ett löv? Whatever it is är det precis vad det här är. Men det kan jag kunna ha överseende med. Jag förväntar mig inte någon intelligent story i en sån här film. Bara en cool premiss och så kör vi. Faktum är att dom övertänkt storyn lite här med konspirationsstoryn som inte leder någon vart alls. Men däremot kräver jag roliga karaktärer och det är väldigt tunt på den fronten. Egentligen är det bara Pearce och den alltid utmärkte Lennie James som funkar. Peter Stormare spelar ovanligt stelt och Maggie Grace är ungefär lika bra som hon var i Lost. (inte bra) Men mycket hade kunnat räddas om det som sagt funnits en bra bad guy. Och egentligen förtjänar väl den här filmen ett lägre betyg men actionscenerna är välgjorda och Guy Pearce är löjligt underhållande i sin way over the top performance vilket ändå ger Lockout ett hyggligt underhållningsvärde. Kort sagt: Gillar man actionfilmer från 80- och 90-talet så finns det en god chans att man gillar det här.

Edited by Wylie Times, 15 July 2012 - 22:07.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 20 October 2012 - 23:26

Kan bara hålla med dig om det du skriver. Jag är tacksam iaf att de satte tonen direkt så behövde jag inte bli besviken. Guy Pearce är behållningen och jag skrattade t.o.m åt några av hans käcka repliker. (Är ganska svårflirtad i vanliga fall med humoristiska scener/filmer)
Måste varit olika digitala bolag som stod för CGI:n för ute i rymden var det helt ok, men scenen när han drar iväg på mc:n var inte ok. Mer passande för ett spel, men inte för en film och absolut inte när man sedan såg de tidigare nämnda rymdscenerna. Nåja, tack och lov var den kort filmen för en halvtimme till hade blivit påfrestande har jag på känn...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 December 2013 - 19:25

Filmens titel är Lockout, så Crusader eller en moderator skulle kunna få ändra till den rätta. Tack Crusader!
 
Jag gillar filmen. Visst känns det som att man har lånat friskt både här och där från andra filmer, men jag tycker att man kommer undan med hedern i behåll om man bara är ute efter en film som underhåller. För det gör den på ett tilltalande sätt. Guy Pearce är riktigt bra som filmens fast talking bad ass. Här kan man snacka om en burdus personlighet. Jag gillar även Maggie Grace som även hon har attityd. Faktum är att dom fungerar bra som motparter till varandra. Dessutom dök ett annat välbekant ansikte upp, nämligen Lennie James. Honom såg jag med stor behållning i tv-serien Jericho. Även Peter Stormare dyker upp i en helt klart godkänd insats. Jag kan tycka att filmen saknar en starkt antagonist, men samtidigt så fungerar bröderna som vi får, rätt bra. Handlingen är helt okej. Filmens SF-setting kunde säkert ha ändrats till vad som helst, men jag gillar att man ta den utanför jordens atmosfär. Action får man så att det räcker och blir över. Jag gillar filmens tempo och speltiden är precis lagom på strax över 90 minuter. Kort och gott, vill man ha lite SF-actionraffel som underhållning så finns det goda chanser till det i denna film.

Edited by Garm, 11 December 2013 - 19:58.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 December 2013 - 10:43

En film som jag hoppas få se någon gång.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2013 - 16:39

Det är jag rätt övertygad om att du får. ;) 'Nuff said.

 

Jag tror att du skulle gilla den. Den påminner lite om Dredd i vissa sammanhang. Men står för den delen på egna ben. Och går man bara in med inställningen att bli underhållen i 90 minuter så kan man köpa att filmen liknar flera andra som man har sett.


Edited by Garm, 12 December 2013 - 16:40.


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 December 2013 - 17:18

Lockout (2012) [FR]
?: När presidentens dotter blir fast innanför murarna på säkerhetsanstalten MS1 ger man agenten Snow chansen att rentvå sig med att rädda henne.
En välskriven och bra historia som andras av klassiska actionrökare. »MEN« Sidoplotten med spionhärvan känns faktiskt lite överflödig.
Snyggt designad och lagom futuristisk. »MEN« Bitvis så är cgin lite halvplastig, främst i början av filmen under Snows flykt på motorcykeln.
Maggie Graces "Emilie" är en helt OK karaktär som är lagom kliché och lagom stursk. »MEN« Slutet är en aning genomskinligt.
!: För en gångs skull så assicierar jag inte Guy Pearce med vampyrtänder. Alltid något. Det här är helt klart en sevärd film, science-fiction action med en dos äventyr. Visst är storyn lite av ett hopplock från andra filmer men det ger filmen snarare en charmig finish än något annat. Slutet är inte så pjåkigt, gillar hur Emilie mot slutet är den som rentvår Snow men jag hade gärna levt utan dejting-vibbarna i slutscenen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 December 2013 - 00:37

Trevligt att du har fått se den själv nu. Jag kan hålla med om CGI:n, speciellt scenen där Snow far fram på den futuristiska motorcykeln. Men jag gillar i alla fall designen på den. Jag gillade filmen som helhet och den var faktiskt lite bättre nu när jag såg om den.

 

Det är svårt att släppa det där med Guy Pearce och vampyrtänder. Du inser väl att vi måste gå till botten med när, var, hur och varför som du har sådana inre visioner? :P



#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 December 2013 - 09:38

Filmen är klart sevärd, jag kom på mig själv att vilja se om Dante 01 faktiskt.

 

Jag vet inte varifrån grejen med vampyrtänderna kommer ifrån, igår höll jag inte på att känna igen honom eftersom jag inte omedelbart associerade honom med vampyränder. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 December 2013 - 00:04

Dante 01 är riktigt bra. Och den rör sig ju också i samma miljöer som den här. Även om den väl lägger ett lite större fokus på psykologisk SF? Det var ett tag sedan jag såg den filmen så jag minns inte riktigt.