Jump to content

Photo

Looper


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 September 2008 - 15:11

Hittade inget om den här filmen. Kan vara nåt att hålla ögonen på.

Brick's Rian Johnson Going Sci-Fi Next With Looper
...
With Rian Johnson, we're already talking about his next sci-fi project before Brothers Bloom even hits theaters, but Bloom will get its time when it debuts in October. IGN spoke with Johnson and learned that his next project is a sci-fi flick titled Looper, that will be "really violent and dark." If you've seen Brick, you'll know that anything Johnson is working on is exciting.
...
"To me, it's a lot more like the first Terminator. It's very sci-fi, but it's very character-based and very concentrated. It's very different from the Terminator movies, but it's like the first Terminator in that time travel is involved with it, but only as a plot device."

Finally, Story Details for Rian Johnson's Looper!
...
Hollywood Reporter's official announcement on the project today finally includes some brief details on the story: "Looper is set in a present-day world in which a group of hitmen are sent their victims from the future."


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 May 2010 - 09:09

Oj, har den varit på tapeten så länge? Själv fick jag nys om den först häromdagen. Iofs kan en anledning vara att det var ganska nyligen jag såg The Brothers Bloom och därigenom fick upp ögonen för denne regissör.

I en intervju nyligen sa han följande om Looper:

" Looper is a time travel movie, set in a near future where time travel doesn't exist but will be invented in a few decades. It's pretty dark in tone, much different from Bloom, and involves a group of killers (called Loopers) who work for a crime syndicate in the future. Their bosses send their targets hogtied and blindfolded back in time to the Loopers, and their job is to simply shoot them in the head and dispose of the body. So the target vanishes from the future and the Loopers dispose of a corpse that doesn't technically exist, a very clean system. Complications set in from there. I can't wait to make it, I'm a big sci-fi fan and it's going to be a fun world to play in. Fingers crossed. "

3 maj rapporterade Heat Vision att Joseph Gordon-Lewitt ska vara med, men via Twitter så har tydligen Rian sagt att det inte stämmer. Nåja, bara för oss att ge oss till tåls tills castingen är klar :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 May 2010 - 11:16

Ryktet stämde visst att Joseph Gordon-Levitt ska vara med i filmen. Senaste nytt är att Bruce Willis joinar honom. Ska bli intressant att se Willis för han kan ju leverera bara förutsättningarna är de rätta.

CANNES: Bruce Willis Plays Mature Joseph Gordon-Levitt In Time Travel Pic 'Looper'
Friday May 14, 2010

EXCLUSIVE: Bruce Willis is joining the cast of Looper, a science fiction time travel tale that reunites the Brick team of Joseph Gordon-Levitt and writer/director Rian Johnson. The Terminator-esque action film has a clever premise. Loopers are hit men whose victims are sent back in time from the future to be executed. The Loopers bump them off in the present, so there is no trace of a crime in the future. I'm told that Willis and Gordon-Levitt will play the same character, in those different time frames. That ploy is also being used in Men in Black 3, with Josh Brolin playing the younger version of Tommy Lee Jones's Agent Kay. CAA is repping North American rights, and FilmNation Entertainment is repping it. Insiders said it is not being shopped at this fest. But buyers are all over it.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 May 2010 - 11:20

Verkar absolut vara värd och hålla ögonen på. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 May 2010 - 11:25

Ja, eller hur? XC, har du sett några av hans filmer? T ex bröderna Bloom?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 May 2010 - 11:47

*Slår upp honom på IMDb*

Nope. Har bara "sett" Bröderna Bloom flimra förbi i GR några gånger.

Är den bra? Av trailern att döma kan den vara värd en chans om den uppenbarar sig iaf. :)

Edited by XC, 15 May 2010 - 11:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 May 2010 - 01:16

Ja, jag gillade den. Skulle vara kul att höra vad du tycker om den så får du chans att se den så gör det. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 October 2010 - 21:34

Emily Blunt har skrivit på. Och en inspelning i New Orleans är inplanerad första kvartalet 2011.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2011 - 20:38

Premiärdatum är satt till 28 september 2012.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 July 2012 - 20:58

Lite bilder finns på Collider för de nyfikna: http://collider.com/...-images/181404/

Officiell synopsis:

In the futuristic action thriller Looper, time travel will be invented – but it will be illegal and only available on the black market. When the mob wants to get rid of someone, they will send their target 30 years into the past, where a “looper” – a hired gun, like Joe (Joseph Gordon-Levitt) – is waiting to mop up. Joe is getting rich and life is good… until the day the mob decides to “close the loop,” sending back Joe’s future self (Bruce Willis) for assassination. The film is written and directed by Rian Johnson and also stars Emily Blunt, Paul Dano, and Jeff Daniels. Ram Bergman and James D. Stern produce.


Ska bli kul att se vad den har att komma med. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2012 - 20:59

Fortfarande intressant ja. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 July 2012 - 21:05

Har du sett några filmer av han nu då? Sorry, glömt om du skrivit om någon i SSF-tråden. Du ser ju så många filmer! :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2012 - 07:59

Jag har sett Brothers Bloom sedan dess iaf. Omdöme här.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 July 2012 - 08:23

Ah, tack! Hade ett svagt minne att du sett den, men vart lite osäker! Kul att du också gillade den!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 July 2012 - 18:35

Brick är dock klart bättre än Brosorna Bloom..

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 July 2012 - 22:15

Brick gillade jag, har inte givit mig själv tillfället att se Bloom. Jag är lite rädd att handlingen i den här kommande blir väl "loopy" (hö-hö): tidsresefilmer är knepiga att få ihop bra.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 July 2012 - 14:56

Aaaaaah.... Snygg sajt! :thumbsup:

http://www.loopermovie.com/site/

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 July 2012 - 16:29

Brick gillade jag, har inte givit mig själv tillfället att se Bloom. Jag är lite rädd att handlingen i den här kommande blir väl "loopy" (hö-hö): tidsresefilmer är knepiga att få ihop bra.

Ha, jo det brukar ju vara risken men får man till det bra så kan det å andra sidan bli riktigt bra. (12 monkeys t.ex.) Men det finns som sagt många fallgropar.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 August 2012 - 22:32

Handlingen verkar vara rätt simpel, faktiskt. Så ni behöver inte vara oroliga över krongliga tidresor eller liknande.

Handlingen är som om en Looper (en hitman som avrätta folk sända från gangsters i framtiden och sedan gör av med deras kroppar) som får sin svåraste uppgift hitils: Att döda sitt framtida jag.

Trailer:

Edited by Crusader, 15 August 2012 - 22:33.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 06 October 2012 - 20:19

Om man kan se förbi de logiska paradoxerna inneboende i en berättelse involverandes tidsresor så har Looper (själva titeln är dubbeltydig på ett snyggt sätt) ett avskalat narrativ. Någon aspekt av tidsresandet är inte ens det minst trovärdiga. Det finns ett annat SF-element som spelar en nyckelroll i en karaktärs utveckling men som känns lite malplacerat i världen som presenteras. Det är ingen stor grej att hänga upp sig på men jag fick intrycket att filmen försöker anamma superhjältetroper i onödan.

Berättelsen har starka PKD-vibbar: ett samhälle i långsamt förfall, en man i desperata och ödesdigra omständigheter och till och med det ovannämnda elementet. Här är Rian Johnsons indiebakgrund till gagn; till skillnad från de flesta av Dicks adaptioner utmynnar Looper inte i en lång transportsträcka segmenterad av periodiska och pliktskyldiga actionsekvenser. Där är lite av den varan men halvvägs in tar den en vändning som inte framgår i trailers och som nog inte kommer gillas av alla. Jag gillade den för att det låter filmen dra nytta av sitt dystopiska världsbygge för att ställa frågor om betydelsen av individuella handlingar i en social kontext motverkandes konsekvensen av dem. Hur stor skillnad kan en enskild människas rättrådighet göra mot en bakgrund av systemisk orättvisa?

Sammanfattningsvis en näringsrik munsbit bland en buffé av övergött hormonpumpat fläsk. Rekommenderas.

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 October 2012 - 20:50

:o Läst jag rätt eller rekomenderade du faktiskt en film? :o
:P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 October 2012 - 15:16

I recorded a commentary track to be downloaded, put on an ipod and listened to in the theater as you're watching Looper. This is an odd thing I tried with Bloom, and have gotten a few requests for it again, so here it is. It is totally different from the commentary track that will be on the Blu/DVD, a bit more technical and detailed. Needless to say, this is NOT to be listened to on a first viewing, or before you've seen the film. Also, please work it so that a glowing screening is never out of your pocket during the movie.

Listen to the introduction before heading to the theater, it has instructions. And lemme know how it works.

Download/listen to the commentary track here.



#23 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 March 2013 - 11:18

Har tänkt skriva om den ett tag, men men...

För en gångs skull en tidsresefilm som funkar hyfsat, antagligen mycket för att tidserorna mest är en premiss och inte hamnar speciellt mycket i vägen för grundhandlingen. Som Mjolnir sade är det här väldigt mycket en film i PKD:s anda, där framtida förutsättningar utsätter personerna i filmen för de dilemman som driver filmen. Framtidsaspekterna finns där, men det är dramat som är det väsentliga. Gillar också den mörka med oftast rätt stillsamma tonen. Hade hoppats mer på Gordon-Lewitt som spelar lite väl nedtonat. Willis ger sin gubbe den nerv och närvaro man kunde förväntat sig av honom: bra men inte Oscarsnivå direkt. Också bra att den mörka tonen får vara genomgående; hade någon klåfingrig Hollywoodproducent varit framme mer hade säkert slutet blivit annorlunda, men nu passar det in bra. T ex hade "säkert" räckt med att Joe d.y. skjutit handen av sig på slutet och sedan kunnat leva lycklig på landet med sin nya familj.

Synd att Willis ska behöva bli en sån 80-talsslaktande actionhjälte en bit in i filmen, rätt onödigt. 

Betyg: Bra+


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 April 2013 - 13:44

Det största problemet med filmen är vad sjuttsingen fick dem att bestämma sig för att Joseph Gordon-Lewitt skulle använda ansiktsmask?? Förtog det mesta av hans skådespel, karaktär och handling för hela tiden gnagde det i mig att det är något som inte stämmer med hans ansikte.
Bruce Willis gjorde så gott han kunde med sin karaktär som tyvärr inte var helt färdigutvecklad på pappret. Den som imponerade mest på mig var faktiskt lillkillen Cid där jag måste applådera till castingen av barnskådespelaren Pierce Gagnon som gjorde riktigt bra ifrån sig.
 
Handlingen tycker jag var intressant och hade de bara putsat till manuset och regin några snäpp så hade det kunnat bli en riktigt bra film för premisserna fanns där. Bra val att låta dramat vara i fokus och bara ge små glimtar av och om framtiden. 

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 December 2013 - 18:58

Looper (2012) [US/CN]
?: Antar att allt går igen, till och med dina sabla slipsar...
Bra välskriven story som anstränger sig till det yttersta för att hantera tidsaspekten på ett bra sätt. »MEN« Som alltid när det handlar om tidsresor så dyker man på för många frågor om man tänker för mycket. T.ex. det där med ärren, som plötsligt bara finns på underarmen, utan att karaktären sett dem tidigare.
Joseph Gordon-Levitt pluggade extra Bruce Willis inför rollen, och han gör ett bra jobb med att inflika små detaljer som påminner om Willis. »MEN« Nog är det något speciellt med en tjej som svingar en yxa som om hon vore född till det?
Jag är inte helt säker på att filmen mår bra av låtsas vendettan mellan Joe och Kid Blue mot slutet. »MEN« Slutet var ganska väntat - när det var dags så väntade jag på det hela. Men det är snyggt genomfört.
!: Det är alltid svårt med tidsresor och jag försöker att inte tänka allt för mycket på detaljerna när jag ser dem. Därför är det rätt skönt med en film som håller komplikationerna så pass tight som den här. Joseph Gordon-Levitt påminner lite för mycket om Luke Perry för min smak; kanske pga. "proteserna" han bar för att påminna mer om Bruce Willis. En film som är avgjort mer än bara sevärd om man vill se en film med tidsresor, drama och action på en och samma gång.

Edited by XC, 27 December 2013 - 18:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)