Jump to content

Photo

Vilken skiva köpte du senast?


  • Please log in to reply
301 replies to this topic

#251 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2009 - 14:45

Tänkte förvarna - sedan kom jag på att jag har nog inte råd med så mycket kaffe som jag är skyldig dig vid det här laget. ;) :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#252 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2009 - 14:46

Låter som bra priser. :)

Senaste skivan som jag köpte var den här. :)

Riktigt bra. Önskar att jag haft möjlighet att se en sådan konsert men den här skivan är "det näst bästa" antar jag.

#253 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2009 - 14:47

Har den jag också :D - grymt härlig och visst skulle det vara en upplevelse live. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#254 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2009 - 14:48

Har du?

Coolt. Borde egentligen anat det då jag vet att du gillar bitpop och allehanda tv/datorspels musik. :D

#255 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2009 - 15:46

Hade sneglat på den rätt länge när jag köpte den för 89:- på Coop i Gävle. Inlagd i Jaangle den 14e April 2009.

Jag tycker omslagsbilden är lite missvisande så inte alla figurr på omslaget representeras på själva skivan - men det är ju bara en petitess.

Edited by XC, 12 August 2009 - 15:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#256 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2009 - 16:21

Bra pris. Jag fick ge i runda slängar samma som länken anger.

Håller med om att bilden är lite missvisande. Ett kollage från spelen vars musik man faktisk spelar hade varit bättre IMO. :)

Edited by Cartman, 12 August 2009 - 16:21.


#257 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 September 2009 - 15:49

Milk Inc - Supersized
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#258 ArneNoArm

ArneNoArm

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 05 October 2009 - 20:49

Fick Mustasch senaste album idag + En best of Van Halen skiva
Paranoia and severe shyness dont work as well together as you might have thougth

#259 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2009 - 19:03

Är från och med idag en stolt ägare av Michael Jackson - The Collection. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#260 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 December 2009 - 18:20

Waldo's People - Paranoid (itunes)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#261 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 February 2010 - 16:40

Dash Berlin - The New Daylight
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#262 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 March 2010 - 10:50

Sonata Arctica - Takatalvi
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#263 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 21 June 2010 - 11:39

Placebo
Without you I'm nothing

Båda skivorna med Placebo, ett band jag alldeles nyligen "upptäckt"

Edited by Sparks, 21 June 2010 - 11:39.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#264 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 June 2010 - 21:37

Placebo
Without you I'm nothing

Båda skivorna med Placebo, ett band jag alldeles nyligen "upptäckt"

Grattis! :) De första skivorna är väldans bra.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#265 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 21 June 2010 - 22:01


Placebo
Without you I'm nothing

Båda skivorna med Placebo, ett band jag alldeles nyligen "upptäckt"

Grattis! :) De första skivorna är väldans bra.


Skönt att höra (Jag har inte fått skivorna än utan bara beställt dem). De två sångerna som jag gillar mest hittills är "Every you, every me" och "Nancy Boy".
Har sett några klipp på youtube från slutet av 90-talet och jag är ganska impad av både deras musik och stil faktiskt.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#266 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 September 2010 - 16:25

Jag var på second hand idag...

Michael Jacksson - Blood on the Dansfloor, HIStory in the MIx
Dixie Chicks - Wide Open Spaces
Enigma - MCMC a.D.
Enigma2 - The Crodd of changes
Mike Oldsfield - Discovery
Mike Oldsfield - Islands
Mike Oldsfield - Amarok
Mike Oldsfield - The Songs of Distant Earth
Angelo Badalamenti - Music from Twin Peaks
Mark Knopfler - Golden Heart
Celine Dion - Falling Into You
Mysteryland - The Winter Edition
Vaya Con Dios - The Best of
Cher - Love Hurts
The Corrs - Unplugged
Elaine Page - Love HUrts
Ace of Base - the Bridge
Andera Bocelli - Sogno
Shania Twain - Up!
Sarah Brightman - Timeless

Det mesta köpt på magkänsla.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#267 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 September 2010 - 05:25

Kate Ryan - Free
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#268 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 September 2010 - 15:56

Tycker det är fusk att XC kan fynda som ingen annan kan. :P

Finns mycket intressant där som jag gärna skulle lyssna på. :)

#269 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2010 - 16:37

Twin Peaks? :P

Samtliga skivor är rippade och inlästa i Jaangle nu, så jag provlyssnar för fullt.

Edited by XC, 06 September 2010 - 16:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#270 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 September 2010 - 17:22

Allätare som jag är så skulle jag vilja lyssna på det mesta faktiskt. :) Många bra artister och en massa ny spännande musik bland dina fynd. Jag har några reservationer på följande.

Mark Knopfler (Jag är inte ens säkert på att jag har hört något av honom tidigare)
Celine Dion (Jag har bara hört henne sjunga ledmotivet till Titanic. Bra dessutom)
Mysteryland (Har jag aldrig hört talas om)
Cher (Jag har hört så lite av henne, men gillar det jag har hört)
The Corrs (Jag vet inte om jag har hört dom innan)
Elaine Page (Henne har jag säkert hört sjunga något, men jag minns inte vad)
Ace of Base (Nja, inte riktigt min smak. Men vem vet, jag kanske tycker annorlunda nu)
Shania Twain (Samma som med Cher. Jag har egentligen hört för lite av henne för att ha en åsikt)

Edited by Cartman, 06 September 2010 - 17:22.


#271 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2010 - 17:48

Knopfler har jag inte heller hört mycket med, men skivan var faktiskt helt OK.

Av Celine Dion har jag den här skivan (nu) och hennes samlingsplatta "All the Way ... A Decade of Song".

Mysteryland, var på äventyrligt humör. Det här var HardCore/Oldschool/Techno-musik. Rätt OK men man blir lätt trött i huvudet av den om det blir för många låtar på raken. Men omslaget är snyggt! :D Ärligt så skalld et sägas att hade jag vetat om det hade jag antagligen låtit bli. Men man upptäcker ju inget nytt på säkra kort.

Cher har jag varit ett fan av länge, har dock för få skivor med henne ärligt. Bara de senaste och en greatest hits.

Corrs ett av de få 90-tals banden jag gillade rakt av under skoltiden. Tror jag skrapat ihop alla deras skivor nu via second hand.

Elaine Page är ju den ena kvinnan i Chess (I know him so well) köpte jag baserat på namn och nyfikenhet. Rätt bra den med.

Ace of Base förljde väl med för nostalgikicken... rågillade dem aldrig men tyckte de var OK.

Shania Twain gillar jag, har "Greatest Hits" och "Come on Over" förutom den här. Den ena från second hand förståss.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#272 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 September 2010 - 19:16

Spännande!

Allt du tycker är bra blir jag nyfiken på, så dom oprövade korten vore väl värda att utforska känner jag. :D

Iofs kanske det är bättre att låta bli den där technon. Låter skadligt. :P

Fast omslaget vill jag se!

Aha så Elaine Page var med i Cats. Det kan ju förklara varför namnet var bekant om inte annat.

#273 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2010 - 19:44

Posted Image
[Källa]

Faktum är att jag såg några skivor till under samma ettikett:
Posted Image Posted Image
Posted Image
[Källa]

Gillar omslagen. :) Bättre än musiken uppenbarligen. :lol: Men 20:- för en trippel-cd är ju inte så dyrt, så jag går inte omkull direkt av utgiften. :)

Aha så Elaine Page var med i Cats. Det kan ju förklara varför namnet var bekant om inte annat.

Det finns korta klipp på hennes hemsida. Gillar hennes röst.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#274 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2010 - 15:49

:D Ser ut att vara ett sådant där fall där omslaget dels är bättre än själva musiken, men även är något missvisande. Man tänker inte direkt på techno när man ser dom där. Inte jag iaf. ;)

Tack för länken till Elaine Page hemsida. Ska lyssna lite sedan, men är rätt övertygad om att det är från Cats som jag minns henne. :)

#275 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 September 2010 - 16:30

Posted Image
Förvisso ett tag sen, men köpt är den iaf!
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om albumet, Kul att Grabbarna försöker sig på lite annat, men många av låtarna känns alldeles för långa, i mitt tycke.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<