Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Razor + Säsong 4


  • Please log in to reply
393 replies to this topic

#1 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 November 2007 - 00:32

Ny tråd för diskussioner om TV-filmen Razor och säsong 4.

Razor sänds på Sci Fi den 24:e november och släpps på DVD den 4:e december. Den finns dock tillgänglig redan nu på internetkanalen.

Säsong 4 börjar visas i USA i början av april förutsatt att inte författarstrejken blir långvarig.

ALLA AVSNITT DISKUTERAS ÖPPET UTAN SPOILERMARKERINGAR. Har du inte sett det senast visade avsnittet i USA bör du alltså inte läsa längre.



Mina tankar kring Razor

Oh my frakking god! So frakking good. Det här är BSG när det är som bäst. Påminner mycket om avsnitten Pegasus/Resurrection Ship i stämning och goodness. Michelle Forbes och Stephanie Chaves-Jacobsen (Kendra Shaw) är magnifika. Chaves-Jacobsen måste vara årets fynd vad gäller skådespelare. Sjukt bra.

Ska man klaga på nåt så är det väl egentligen bara att det är för lite. Jag hade framför allt velat se mer Cain. Kanske kommer det på den förlängda DVDn men jag har fått för mig att det ska vara dom kommande webisoderna (som handlar om förra kriget) som dom har lagt in i filmen. Men man hoppas ju på mer andra saker också. Sen kan jag tycka att det var lite väl nödlösning över hur dom avslöjade Gina.
A: Varför skulle Cylons skicka med en organisk modell på ett boarding party? Dom är ju bara onödigt lätta att döda.
B: Om dom nu nödvändigtvis skulle skicka med en, varför skicka en till Six när dom vet att det är den enda sleeper agent dom har ombord?

Dom gamla Cylon centurions! :D

Det mest intressanta händer förstås i slutet där the original hybrid berättar att Starbuck är the harbinger of death. :ph34r: Var det förresten den enda scenen som gör att man bör vänta med att se Razor tills efter s3 istället för efter Resurrection Ship? (om man skulle se det för första gången)

Så har vi åter det där "All this has happened before and will happen again". What does it all mean?

Som jag har saknat BSG och som jag kommer att sakna det nu. Frakking april. Frakking författarstrejk. Frak!!!

Edited by Wylie Times, 18 November 2007 - 23:28.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 November 2007 - 08:45

Jag vet inte. Den var absolut bra, men inte bland det bästa med BSG jag har sett. Cain är inte så jädrans intressant egentligen, karaktärerna på Galactica är mycket mer spännande. Sen hade jag hoppats på mer unga William Adama.
*Hockey och superhjältar*

#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 14:13

Jag håller med i det mesta som skrivits. Känner att jag behöver ge Razor en eller två "omtittningar" till innan jag ger mig i kast med analyseringen.

Men oh my frakking god så bra Razor är. :wub:

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 November 2007 - 16:22

Jag kommer nog vänta med en omtitt tills jag skaffat DVDn. Kanska ska passa på att önska mig den i julklapp....

Sen hade jag hoppats på mer unga William Adama.

Jag tror det är det som webisoderna kommer att handla om. (Som börjar sändas den 9:e)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 November 2007 - 16:49

Väntar nog också på omtitt tills den kommer på dvd. Och ung Adama i webisoder= yay!!! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 November 2007 - 17:37

Well nu har alla webisoderna släppts och man kan konstatera att det är avsnitt 1-4 och slutet av avsnitt 7 som inte är med i Razor.

Allt som allt bra och intressant. Hade gärna velat se ännu mer. Nu börjar jag verkligen vilja se Caprica...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 18 November 2007 - 21:51

Kan bara hålla med, Michelle Forbes är magnifique i Razor! Jag ställde mig nästan i givakt när Cain kom in i bilden efter ett tag. Och sen var det intressant och upplysande att få mer inblick i och förstå number Six och Cains relation. Blicken om hon ger åt number Six efter att ha instruerat sin "förhörsledare" är obetalbar.

Den första kvarten med attacken var underbar, men sen blev det lite tunnt med Cain tyvärr. Kändes lite ibland som de hade lite bråttom att komma vidare i berättelsen och gjorde vissa "eftergifter" (som att skicka in en mänsklig Cylon number six med bordningsgruppen). De kunde allt ha fördjupat vissa delar mer, inte minst de kring Cain.

Sammanfattningsvis, frakking wonderful som serieavsnitt, mindre lyckat som special, men det var som att träffa en god vän igen och inse att man borde träffas oftare.

Ser verkligen fram emot Säsong 4!
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 November 2007 - 22:09

Håller på att se Razor Flashbacks nu innan jag ska titta på 'filmen'

Så Adama har alltså stött på den nya modellen av Cylons som ung, eller i alla fall experimenterandet av dom.
Och så kom det igen 'Allt detta har hänt förut och kommer hända igen'
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 18 November 2007 - 22:47

Adamas "flashback" tyckte jag var störande faktiskt. Typ, dags att komma på det nu!? Det kunde han ju nämnt när de kom på att de såg ut som dem i säsong 1. Nej, det fanns vissa glitches i Razor, men Cain and Kendra Shaw Show räddade det mesta.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 November 2007 - 16:53

Jag har grävt fram en ny trailer (2:07 lång) till Battlestar Galactica: Razor DVD (Unrated Extended Edition).

Det är väl fortfarande 4/12 som gäller som releasedatum?

Är dugen på att se om den och jag förväntar mig att få hem den strax efter releasen om nu detta datum stämmer.

Edited by Cartman, 26 November 2007 - 16:54.


#11 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 December 2007 - 22:47

Nytt promo för säsong 4 finns på SciFi.com

"Future" tyckte jag var riktigt snyggt gjord. :)

"Destiny" har jag sett förrut. Möjligen har den postats här förrut?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 December 2007 - 14:02

"Destiny" kanske var den jag postade i den andra tråden för BSG nyheter?

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2007 - 13:44

TrekWeb.Com - Ronald D. Moore on Nana Visitor, New Characters and Galactica Final Season - Spoilers

11 December 2007

The latest issue of Starburst magazine, just out in the UK, features an exclusive interview with Battlestar Galactica producer Ronald D. Moore, in which he talks about the fourth and final season of the show. Here are a few excerpts, cortesy of Sci Fi Pulse.

One aspect of season four which has many people talking is the addition of Star Trek Deep Space Nine actress Nana Visitor who will be playing a recurring role throughout the season and will get to spend a lot of screen time with Laura Roslin.

"Nana Visitor [Major Kira Nerys on DS9] is playing Emily," says the executive producer. "She's another cancer patient in sickbay and who Laura Roslin meets when receiving her chemotherapy treatments, which we call diloxin on our show.

"Not surprisingly, the president is making regular visits to sickbay this season, and in this story we introduce Emily, who is terminal and much further along in her illness then Laura. Faith is about the relationship between the two women. Nana is going to be terrific for this role, and it's great to see her again."

Season Four also brings us yet another incarnation of Tricia Helfer's Number Six character, "she'll be playing Natalie, yet another incarnation of Number Six. I've spoken about the growing conflict and division within the Cylon world, and two of the primary players in that are Cavil [Dean Stockwell] and Natalie. This Number Six is different from the other Sixes we've dealt with in that she's a bit more assertive as well as authoritative and not afraid to take charge."

"At the start of this year we all got together and said, OK, we want to be here by the end, and this is the outline of Season Four in very general terms," he recalls.

"We then talked about the first half of Season Four in detail, but chose to postpone any decisions to do with the second half until later on. Experience has taught us that as you start dealing with the first half of the season, a lot of things change. You're constantly deciding and discovering new things, so it's wise not to get too specific about the latter half until the first half is locked into place. That said, the macro goals that we set for ourselves as far as where we want our story to finally get to, are still in place and we're still moving towards those ideas."

More from Ronald D. Moore can be found at Sci Fi Pulse.

To read the full article, get the new issue of Starburst Magazine at your local newsstand.



Låter riktigt intressant. :)

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 December 2007 - 16:19

Kul att se Nana Visitor igen!
Jag har väl bara sett henne i DS9 och Dark Angel så ska bli kul att se henne i en ny roll :)

Winter is Coming


#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 December 2007 - 17:04

Har den här promo trailern postats tidigare i tråden?

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 16:52

Youtube.Com - Battlestar Galactica Season 4 New Space Featurette Teaser

Lite klipp och trevliga intervjuer.

#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 19:10

Mycket intressanta nyheter. :)

Darkhorizons.Com - Who Is The Final Cylon?

Wednesday January 9th 2008

The Season Four cast photo for "Battlestar Galactica" has solved at least one mystery - who won't be the final Cylon.

Executive Producer Ron Moore says this 'Last Supper'-themed spread in Entertainment Weekly is missing a key person - that being the last of the twelve Cylon models yet to be revealed.

"You ferreted that out pretty slyly, I didn't want to give that away" said Moore when the magazine figured it out. Not shown in the photo are the likes of semi-regulars like Gaeta, Dualla, Cally, Dr. Cottle and Tom Zarek.

The photo reveals other spoilers though - Roslin burning something important, a new version of Number Six called Natalie who leads a renegade group of Cylons with a separate agenda, Apollo staying a civilian, Tyrol using a knife in relation to his hybrid child, and both Helo and Boomer looking intimidated by someone.


Klicka på Entertainment Weekly länken eller se en mindre version av bilden här


EDIT: Jag spoilermarkerar trots att det står i första inlägget att man inte behöver använda dessa markeringar. Om detta stämmer så är det ju faktisk ganska stora spoilers och jag vill inte vara den som förstör för andra medvetet. :)

Edited by Cartman, 10 January 2008 - 19:44.


#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 January 2008 - 20:42

Du gör rätt i att använda spoilermarkeringar. Allt som inte ännu sänts i USA ska spoilermarkeras även i den här tråden.

Intressant med felr förklaringar till bilden. Speciellt det om den sista cylonen. (som väl får betraktas som en väldigt stor spoiler, inte för att det avslöjas vem det är.)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 January 2008 - 04:11

Från Bear McCrearys blog:

By the way, I’ve already seen the first 10 episodes of Season 4 and… it’s frakkin’ incredible. Totally worth the wait!


ÅÅÅÅÅÅÅHH!! Jag vill ha NUUU!!! :upset:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#20 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 January 2008 - 14:20

Uppdaterade programvaran till min Creative i går och fick en trevlig överraskning :)
Har aldrig funderat på att använda Creative ZENcast Organizer, men igår efter uppdateringen så poppade den upp och där ser jag att man kan prenumerera på BSG PodCast :D så det var bara att trycka på knappen och ladda ner allt.
Nu vet jag ju inte om jag kommer lyssna på dom på en gång, men dom finns tillgängliga i datorn i alla fall.

Edited by Georgia, 18 January 2008 - 14:20.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 January 2008 - 15:09

Om du vill kan du ju alltid flytta över posterna som rör detta till den tråden. Eller ska jag posta samma info där med? :)

#22 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 January 2008 - 15:35

Jag är inte moderator på TV-forumet så jag har bett XC fixa det. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 January 2008 - 15:52

Fixat nu...

Katten.... Wylies sista post skulle också ha varit med va? :unsure:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 January 2008 - 15:55

#21 ska väl med också. Men det är väl alla?

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 January 2008 - 15:59

Visste väl det. :rolleyes:

Mitt fel när jag bara skummar igenom för att undvika att läsa för mycket. :lol:

Nu skall det vara fixat iaf.

Edited by XC, 18 January 2008 - 15:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)