Jump to content

Photo

Sin City


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#51 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2006 - 16:04

Och jag kommer stå bredvid Marie :D

Välkommen saku :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#52 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 19 January 2006 - 12:30

Det är definitivt fel att försöka analysera den här filmen på det sätt en del gjort.

Filmen är fasen mig det närmaste serieorginalet jag sett nångång i en live-action rulle.
Jag trodde den skulle vara dålig men blev mycket possitivt överraskad och jag ser gärna en uppföljare.

Sen skiter jag i om nån försöker analysera den ur vår världs synvinkel med moral och sådant, Miller ville ha sitt Sin City så här elt enkelt, bara att svälja det, jag är glad att de inte slätade till den en massa som man ju kanske kunnat vänta sig.

#53 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 19 January 2006 - 15:31

Ja närmare förlagan har väl knappast hänt förr? Skulle vara Kodnamn Nina, vars förlaga äre Nikita, där kopieras varje scen, bild för bild många gånger, ÄNDÅ blev den sämre på alla punkter.

Nä Sin City-filmen är verkligen identisk med förlagan, karaktärernas utseende, miljöerna, dialogen , scenerna och till och med bild för bild i scenerna är oftast identiska. Fast nu för tiden när jag läser serien så hör jag respektive skådis (mickey Rourke, Bruce Willis å Clive Owen) röst i huvudet när de agerar berättare i serieböcker, å det lyfter serien ännu mer!
I love the smell of napalm in the morning