Jump to content

Photo

Uppgradering


  • Please log in to reply
248 replies to this topic

#76 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,015 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 August 2011 - 10:50

Från TFels: "Tack, men tyvärr fungerar det fortfarande inte. Förslag, be Peak att lägga till skinändrings-funktionen på detta konstiga skin också. Vet tyvärr inte vad skinnet heter. "

#77 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 11:58

TFels verkar ha samma problem jag fick med Opera först. Hade också bytt till det utdaterade skalet där man varken kunde byta till annat skal eller läsa forumet. Märkligt att det inte försvinner när han rensat ut kakorna, eller de tempoärära internet-filerna. Det borde det väl rimligtvis göra?

Edited by Spacer, 30 August 2011 - 11:58.


#78 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 30 August 2011 - 12:31

Kommer det en FAQ inom kort hur man använder detta nya fantastiska och Facebook-kompatibla forum.. :whistle:

Edited by Walker, 30 August 2011 - 12:33.


#79 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 13:09

Be honom göra en hard refresh (shift+F5). Han kan inte ha något annat skin än de tre som finns aktiva och han har Nacht som skinval just nu så jag antar att det är gammal javascript som är cachad och stör.

Vilken browser använder han, förresten? IE6 stöds inte längre (av naturliga skäl) så använder man den eller någon annan uråldrig browser så får man problem.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#80 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 15:12

Det var mer ett önskemål från användare att ha portalen. Jag har aldrig gillat den (ett extra steg från siten till forumet), men behöll den som ej default (så man kunde bokmärka den ifall man ville ha en portal till forumet). Jag kan mycket väl uppgradera portalen också ifall det finns önskemål att ha den kvar. För mig spelar det ingen som helst roll.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#81 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 August 2011 - 16:28

när ska man använda taggarna? inlägg eller vad?

Portalen tycker jag inte behövs.

Nacht skinnet är riktigt snyggt speciellt när bakgrunden lades till, riktigt effektfullt. Fast vita ramen runt inläggen var ju inte särskilt snyggt men förstår varför de är där.

Om man loggar in genom facebook får man ett helt nytt namn då? Eller hur går det till?

ökar inte egna posterna när man skriver inlägg här? tyckte jag stod på 7502 innan det här inlägget.

Edited by GaterGirl, 30 August 2011 - 16:30.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#82 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 16:54

Får upp följande när jag ska göra ett nytt inlägg i Vad lyssnar ni på v3 tråden. Jag känner att jag har gjort vad jag kan på egen hand så jag vet inte vad som kan vara fel. Men det verkar bara vara just den specifika tråden för det verkar gå att både läsa dom andra trådarna i den delen av forumet samt att göra ett nytt inlägg i dom andra trådarna.

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/tvland/domains/scifinytt.se/public_html/forum/admin/sources/classes/bbcode/core.php on line 2172



#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 August 2011 - 17:01

Jag kunde posta utan problem.

säkert att två poster inte hamnade för tätt? Måste vara 30s mellan posterna annars klagar forumet på att du är för snabb.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 17:27

Jag provade nu igen, ett bra tag efter mitt senaste inlägg men samma sak händer igen. Dvs det står bara och tuggar och sedan så får jag upp ett liknande felmeddelande. Annars har jag kunnat göra inlägg som jag vill i andra trådar på forumet, det är bara den tråden som orsakar problem. Och det är bara när jag är inloggad och ska läsa eller skriva ett inlägg som det sker.

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/tvland/domains/scifinytt.se/public_html/forum/admin/sources/classes/bbcode/core.php on line 2197



#85 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 17:45

Angående Lyssnartråden:

Hum. Mysko. Skall kika på det.

Edit: Fungerar för mig. Vad använder du för skin? Testa att byt skin och posta igen så får vi se om det kanske är skinspecifikt.

I övrigt:
Om man loggar in genom Facebook så får man koppla till forumnamn till facebook-kontot första gången man gör det.

Därefter finns det en koppling däremellan så man kan posta till Facebook från forumet, plocka info från Facebook (profilbilder och sånt). Har inte riktigt satt mig in i allt man kan göra än, eftersom jag inte använder Facebook sådär jättemycket.

Samma sak med Twitter-integrationen.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#86 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 17:49

Hmmm det var mysko. Jag använder Nacht (Import) för tillfället. Men jag ska växla över till vanliga IP.Board sedan och testa igen. Återkommer med feedback.

#87 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 18:01

Jag har testat alla tre skinnen nu, och inga problem än så länge.

Nån annan som har problem med det ämnet, hojta till.

Okej, efter att ha rotat runt lite med nya IPB så är jag helnöjd med allt utom en sak. Lite sorgligt att behöva säga adjö till underrubriker, men enligt IPB så används de så sällan, och är bara onödigt nu när tags och sånt finns. Vet inte riktigt om jag håller med.

Nacht-skinnet och Luminous-skinnen är helt underbara nu. Stort tack Fiskrens och XC för de två underbara skinnen, och ännu ett tack till Georgia för Nacht-loggan. Min stora favorit (ursäkta XC) är absolut Nacht. Mestadels pga att det är mörkt, men en av bakgrunderna som följde med som alternativ var så bra att jag var tvungen att lägga in den.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#88 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 August 2011 - 18:11

Vassego'. Bara trevligt att kunna göra ett bidrag :). Verkar som om det är värt att köra betalskin.

Och eftersom du nu är så tacksam :P, går det att ändra så Visa Nytt Innehåll som default visar Forum och inte Medlemmar?
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#89 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 18:17

Öh, gör den inte det?

Såvida man inte står i inboxen eller nåt sånt för då är man i medlemsarean och får upp det automagiskt.

Men står man i forumet så visar väl VNI olästa forumtrådar?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#90 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 August 2011 - 18:21

Jag får upp olästa inlägg som default.

Lite sorgligt att behöva säga adjö till underrubriker, men enligt IPB så används de så sällan, och är bara onödigt nu när tags och sånt finns. Vet inte riktigt om jag håller med.

:rant: :rant:
Gillar underrubriken ju :upset:

Önskan är att få tillbaka de som redan finns (speciellt i Film och TV forumen) sen kan man lösa det dilemmat vartefter
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#91 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 August 2011 - 18:34

Jag anar att Nacht kommer bli populärare - tror majoriteten föredrar ett mörkt skin här. Men jag föredrar ljusa och fastnade verkligen för Lumnious.

och Peak har rätt angående VNI - så länge man är på forumdelen så visas forum i VNI och på andra ställen members. Var så innan också, så vi får nog leva med det.

Georgias logga är väldigt snygg och passar skin:et väldigt bra.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#92 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2011 - 18:44

Om det är möjligt vore en version av nacht-skinnet där läsvyn är grå-tonad perfekt. Lite som det föra mörka skinnet... Behagligare att läsa på.. Ni tycker inte jag gnäller för mycket eller så här? ;) Det här mörka skinnet blev betydligt bättre med den här bakgrunden dock..

#93 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 August 2011 - 19:08

OK, var kanske bara en blunder från min sida. Nu funkade det utan att jag tänkte på det :).

XC: Luminous är verkligen ett sk-tsnyggt skin så det var ett verkligt bra val. Nacht var helt enkelt en lyckad chansning (nåja, kollade lite omdömen och så också) när du nu valt ett så bra ljust skin.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#94 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 19:08

Haha. Nejdå. Sitter och funderar på om jag skall lägga in två skins till (ett mörkt och ett ljust) eller om de här två extra räcker. Lumonous har ju fördelen att man kan ställa in färg själv så man kan hitta en färg man gillar där och Nacht skall jag nog låta vara default.

Men vill ni ha fler skins så hojta till så skall jag se vad det finns för gratisskins att tillgå som uppfyller era krav.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#95 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 August 2011 - 19:20

Lumonous har ju fördelen att man kan ställa in färg själv så man kan hitta en färg man gillar där

vart ändrar man det?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#96 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 August 2011 - 19:25

XC: bra val! Även jag föredrar ljusa, så tack! :)

GaterGirl: finns en pensel uppe vid sök där du kan välja bland flera färger.

Peak: snälla kan du inte avaktivera hover som finns i Luminous på startsidan?

Tycker också det är synd att underrubrikerna försvunnit. Som Georgia nämner så var de ju perfekta under Film och TV.

Edited by Synon, 30 August 2011 - 19:26.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#97 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 19:31

Vilken hover-grej är det du vill bli av med?

*växlar till Lumonous och kikar omkring*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#98 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 August 2011 - 19:38

Hur ser man att en användare är online när man läser inläggen. Har Luminous nu.

<Tack Synon.

Jag skulle kunna tänka mig göra en logga till Luminous.

Edited by GaterGirl, 30 August 2011 - 19:40.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#99 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 August 2011 - 19:40

Hovra över namnet så ser man online/offline-status.

Nu är fade-effekterna borta, var det de du menade?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#100 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 August 2011 - 20:34

JA!!! Tack Peak! *andas ut* :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.