Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3


  • Please log in to reply
424 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 26 September 2006 - 12:17

Tänkte starta en egen tråd för säsong 3 BSG :)
Då er det på egen risk man går ind i denna tråd.

Man kan diskutera öppet episoderne EFTER de visat i USA , men framtidiga episoder som INTE visats i USA ännu skal spoilermarkeras.

Säsong start 6/10 2006 och her er vad TV.COM säger om den episoden

Occupation

Roslin and Tigh try to survive the Cylon occupation of New Caprica while D'Anna Biers reexamines her belief in the Cylon god.

Admiral Adama plans an attack on the Cylon occupiers despite having only a skeleton crew of novice pilots.


Edited by XC, 17 November 2007 - 13:04.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 September 2006 - 15:48

vad många trådar om BSG. borde snart få en egen sektion. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 September 2006 - 16:03

:lol:
Ja, här gäller det att hålla reda på var man ska posta någonstans.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 26 September 2006 - 17:41

Man kan diskutera öppet episoderne EFTER de visat i USA , men framtidiga episoder som INTE visats i USA ännu skal spoilermarkeras.


Har inte lyckats klura ut hur man gör det än... :blush:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 September 2006 - 17:43

Spoilermarkering:
[spoiler*]utan stjärna[/spoiler*]
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 26 September 2006 - 17:54

Spoilermarkering:
[spoiler*]utan stjärna[/spoiler*]


Tja, hrmm... :blush: Rätt logiskt :)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 26 September 2006 - 19:57

Jag ville ha en tråd om säsong 3 vart der er tydliga regler , så ma inte behöver tänka efter hela tiden innan man poster även om man er i spoiler forumet :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 September 2006 - 20:02

Bra initiativ FX. Säsongstrådar för 'aktiva' serier är en bra idé. Jag har funderat på ett sätt att bringa ordning på trådarna här. Men har inte kommit på någon bra lösning. (Det har visat sig att hur jag än vänder mig så har jag rumpan bak! :P )

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 September 2006 - 20:48

6 trådar (7 om man räknar med min spin-off tråd) finns det om BSG i spoiler forumet, inkl denna. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 September 2006 - 20:54

Populär serie :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 26 September 2006 - 21:41

Bra serie. :D

(understatement of the year.)

Edited by Wylie Times, 26 September 2006 - 21:42.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 September 2006 - 08:41

Hur bra serien än är så är det lite dumt att ha sex-sju trådar om den IMHO. Räcker väl med en för de som t. ex laddar ner de senaste avsnitten och en för de som ser den svenska?
*Hockey och superhjältar*

#13 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 September 2006 - 10:25

De tråder som inte er aktuelle blir då inte heller använda , så jag ser ingen problemer med de tråder vi har nu.

En om Cylons som er full av möjliga spoiler , den kan inte sättas sammen med nån annan.

En om Säsong 1 och 2

Och en om säsong 3

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#14 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 28 September 2006 - 06:04

Rätt så stora spoilers om Cylons och annat

Lucy Lawless Info

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#15 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 October 2006 - 19:33

Dessa webisodes som gjorts er de en del av säsong 3 ? Måste man ha sett de för att kunne hänge med ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 October 2006 - 19:37

Nä jag tror inte man behöver ha sett dom men det är nog en fördel. Dom knyter ihop lite som händer mellan s2 och s3.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 October 2006 - 22:37

Finns det nånstans man kan se alla dessa webisodes?

Winter is Coming


#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2006 - 22:52

Finns det nånstans man kan se alla dessa webisodes?


Du hittar länkar i den andra BSG spoiler tråden, eller så söker du på YouTube
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 October 2006 - 08:21

Spoiler bilder från de första 4 episoder av säsong 3

Spoiler Bilder

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 October 2006 - 00:07

The Reistance - Webisoderna

Jag tyckte dom här avsnitten var bra fast på tok för korta. Hoppas det kommer en förlängd version i bra kvalitet på DVDn. Det borde nästan hända. Viktigaste anledningen att se den är förstås för att förstå hur Jammer och Duck hamnar där är i slutet av 3.01. (Vilket förstås gör det ganska viktigt att se det här imo) Jag gillar framför allt Tigh i dom här webisoderna.

Tigh: Hey! We're not playing pattycake here! These bastards burned up 20 billion of us. You gonna say that's our fault too? Instead of bawling like a little girl, you should focus on getting some payback.

Jammer: Is that all this is about to you? Blood for blood?

Tigh: We're at war. War is messy. People get killed. Good people. Nice people. Get that through your head or get out. We don't need any cry-babies in this outfit.

:D

3.01

Det här var frakalicious. Absolutely fraktastic. Eller som dom säger på McDonalds "Bara-pa-pa-pa I'm lovin it." Eller.. ja ni förstår.

Lee har blivit en lönnfet surgubbe. Inte ens Dualla verka så förtjust längre.
Adama: Now I want you to turn around and get your fat ass out of here. :lol2:

Alla cylons uppträder mer onda nu. Tidigare har dom trots attacken i början av serien alltid hållit en mer lugn och filosofisk ton men Cavill förespråkar nu att dom ska avrätta folk offentligt och Caprica Six som var den som ville stoppa förföljelsen an människorna har plötsligt ändrat sig och bryr sig bara om Baltar nu. Jag hade förresten gärna sett mer mellan dom två men det kommer säkert i nästa avsnitt liksom Tom Zarek. Jag är nyfiken vart han står numera. Han backade ju Baltar i presidentkampanjen

Jag suger på den här karamellen en stund och ser nästa avsnitt imorgon. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 10 October 2006 - 03:23

Lite kontroversiellt med självmordsbomben tycker jag. Ger mig sjutton på att de kommer att få kritik för den grejen, glorifiering av terrorism osv.
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#22 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 October 2006 - 09:38

Sämre nyheter :(

Battlestar dips in viewers
By Colin Mahan - TV.com
October 10, 2006 at 01:22:00 PM | more stories by this author

Season-three premiere of space opera off almost 30 percent from last season.



Battlestar Galactica Battlestar Galactica suffered casualties in its fight against the evil robot Cylons.

The Sci Fi Channel series' October 6 season-three premiere garnered 2.2 million total viewers. That's down from the 3.1 million the show drew for its season-two premiere in July 2005.

Still, the episode, which featured Apollo in a fat suit and told of the humans creating an insurgency to battle the Cylons on New Caprica, was the number one cable program on Friday night. In the important 18-49 demographic, the show was watched by 1.4 million viewers.

Science fiction fans have had a lot to choose from since Battlestar left the airwaves.

This fall, NBC premiered Heroes, which is drawing high ratings and was given a full-season pickup last week. The Sci Fi Channel also has a new darling in the quirky comedy-drama Eureka, which was just given a second-season pickup.

Battlestar star Jamie Bamber spoke to TV.com a few weeks ago, saying he thought season three was the best season yet.


Source TV.Com

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#23 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 October 2006 - 13:12

Det här var frakalicious. Absolutely fraktastic. Eller som dom säger på McDonalds "Bara-pa-pa-pa I'm lovin it." Eller.. ja ni förstår.


Frakkin AWESOME !!!

har just begga avsnitt S3 avsnitt 1 och 2 Posted Image

My god det er rått nu , verkeligen dark. Starbuck som mamma av en halv Cylon halv menniska vacker lilla flicka, Colonel Tigh i Osama Bin laden förklädning, avrättning ala Gestapo.

Gillar Starbucks stil , mörda vad det nu er han heter , sen sätta sig och äta maten medans hon väntar på han dowloaded klart.

Apollo er verkeligen en slap fet idiot i dessa avsnitt , men det ändrar sig säkert sen.
Tror ni att Roslin och Tom Zarek blir dödad nu eller slipper de undan på nått sätt ?

Baltar liggar illa till , och vad i helsoke hållar Jammer på med <_< hatar collaboratörer :angry:
Oh bara det snart varb lördag så man kan få se nästa avsnitt.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#24 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 14 October 2006 - 15:44

Ja nu har jag sett Exodus s3 ep 3 :D :D

Igen ett bra avsnitt , man ser mera från cyloners synsvinkel och räddningsmissionen pågår.D'Anna har fåt reda på att Hera ( Sharons barn ) lever och berättet det för Sharon , som inte tror på det ännu i alla fall ;)

Inte ett glimt av Starbuck :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#25 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 October 2006 - 01:15

3.03

Amanda Plummer :D BSG fortsätter ha bra gästskådisar. Jag gillar faktiskt att dom drog ner tempot lite för att bygga upp befrielsen som kommer i nästa avsnitt.

Cliffen från förra avsnittet löstes på ett rätt bra sätt ändå. Iom att dom byggde upp scenerna igen från ett annat perspektiv tycker jag inte att man kände sig lurad på nåt sätt. Däremot kan jag tycka att man inte behövt visa så många sekvenser från förra avsnittet igen.

Religionsaspekten mellan människornas "grekiska mytologi" och cylonernas monoteistiska gud är ochkså intressant, jag tänker då speciellt på scenen i oraklets tält.

FX: Starbuck var med i en kort sekvens där hon pratade med sitt(?) barn.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter