Jump to content

Photo

Hur får man SCI-FI Channel ?

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 zoltan

zoltan

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 03 August 2004 - 10:42

Hej gott folk... Undrar bara om det finns möjlighet att gå SCI-FI channel i sverige ? Jag har försökt hitta info om det men inte hittat nåt. Eller finns det någon bättre kanal för oss som tycker om sådant ?..

Stort tack.

#2 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 03 August 2004 - 13:48

Bra fråga faktiskt...jag har släktingar som har comhem och viasat och det ingår inte i någon av dessa...

#3 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 August 2004 - 15:34

Undrar bara om det finns möjlighet att gå SCI-FI channel i sverige ?

Nej, om du letar efter en svensk version av kanalen den slutade sändas för många är sedan. Däremot finns det en tysk sci-fi channel (om man kan tyska/de dubbar ju), började för nått år sedan men jag har ingen aning om hur man får in den. länk

Vi får nog vänta länge innan det finns nån sci-fi kanal i Sverige. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 August 2004 - 15:37

Tråkigt :(

jag vill också gerna ha en sådan kanl

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#5 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 03 August 2004 - 16:03

Ja, det skulle behövas, det finns ju sportkanaler, så varför inte scifi/fantasy kanal..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 August 2004 - 16:17

Ja der finns ju hundradvis av sports kanaler , så en endda sølle scifi kanal kan vel fixas .

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#7 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 03 August 2004 - 18:57

Om du har parabol ska du kunna få in frekvensen till Sci-Fi Channel.

Men jag vet inte vilken frekvens den ligger på.

#8 Magic

Magic

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 01 September 2006 - 09:35

Hej...jag undrar om någon vet vilken sattelit , ...frekvens mm som de visar Sci fi channel från USA.
Behöver veta snarast :) ,..
Tack

"For crying out loud " //Jack O'Neill SG 1

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 September 2006 - 10:27

Tror inte SciFi Channel US sänder över några europeiska sateliter. En lista finns att läsa på http://se.kingofsat.net/channels_S.php

(Det var så länge sedan jag hade med sattelit/paraboler och göra).

Edited by XC, 01 September 2006 - 10:29.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#10 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 September 2006 - 11:44

Direkt från USA kan vi väl inte se? Satelliterna där når inte över horisonten hos oss och då går det inte.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#11 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 01 September 2006 - 11:51

Enda (eller ska det vara Ända :P ) möjligheten för oss i sverige att se vad som visas på SciFi Shannel är att ratta in Internet-kanalen ;)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 September 2006 - 12:10

De europeiska varianterna (UK, TY och FR) finns på Astra Saterliterna enl King of Sat. :) Men det är väl på US kanalen 'dom det händer'? :unsure:

Kanske dags att mejla Canal+ och Viasat igen... och Boxer. De får inte glömma bort att kanalen finns. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#13 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 01 September 2006 - 12:21

De europeiska varianterna (UK, TY och FR) finns på Astra Saterliterna enl King of Sat. :) Men det är väl på US kanalen 'dom det händer'? :unsure:

Kanske dags att mejla Canal+ och Viasat igen... och Boxer. De får inte glömma bort att kanalen finns. :)

Boxer är ingen mening att kontakta förrän Canal Digital eller Viasat har den brittiska varianten, skapar en egen eller SciFi USA ger sverige rättigheter till en egen SciFi channel. Jag pratade faktiskt senast idag med båda leverantörerna och dom är inte intresserade av detta ännu. Kanske längre fram i tiden men inte än så länge.
"There once was a man from Nantucket..."

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 September 2006 - 12:29

Bah. De skall väl givetvis klämma in fler dokumentärskanaler. :rolleyes:

Fast det skadar ju inte att tjata lite måttligt på dem. Jag har inte räknat med några storverk. :P

fqq5BYam.jpg

#15 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 01 September 2006 - 17:37

Dokumentärkanaler skadar inte det minsta. Jag älskar dokumentärer och tittar jag oftast på TV nu för tiden så blir det dokumentärer.

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 September 2006 - 17:39

Jag tittar också mycket på dokumentärer. Men fler dokumentärkanaler breddar inte utbudet. ;)

fqq5BYam.jpg

#17 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 September 2006 - 18:12

Men visst har det funnits nån sci-fi kanal i Sverige tidigare?
Jag minns att jag alltid tittade på nån sci-fi kanal när jag var liten hemma hos mormor och morfar. De hade nån parabol på den tiden. Har även en del inspelat därifrån tror jag.

Winter is Coming

#18 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 September 2006 - 18:14

Jag minns att jag alltid tittade på nån sci-fi kanal när jag var liten hemma hos mormor och morfar. De hade nån parabol på den tiden. Har även en del inspelat därifrån tror jag.

japp, för många många år sedan. :( sändes från england har jag för mig.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 September 2006 - 18:17

På den gamla 'nordenparabolens' tid sedan bestämde sig bolaget som rumtrerade Sci-fi Channel UK att man inte skulle sända utanför berneluxländerna. :(

fqq5BYam.jpg

#20 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 01 September 2006 - 22:05

japp, för många många år sedan. :( sändes från england har jag för mig.

Helt korrekt. Det var Comhem som hade den i sitt utbud.

#21 Magic

Magic

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 04 September 2006 - 08:44

Ok...jag har för mig att det ska gå...men jag bor i inte i Sverige, bara en liten anm...jag bor i Norge (är svensk dock)

"For crying out loud " //Jack O'Neill SG 1

#22 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 04 September 2006 - 10:35

Om du har parabol ska du kunna få in frekvensen till Sci-Fi Channel.

Men jag vet inte vilken frekvens den ligger på.

Man kan få in alla dom europeiska scifi kanalerna med hjälp av en ordentlig dekoder och motorstyrd satellit
bara man någorlunda bor i södra delarna av Sverige. Helst på södra västkusten.

Tror inte SciFi Channel US sänder över några europeiska sateliter. En lista finns att läsa på http://se.kingofsat.net/channels_S.php

(Det var så länge sedan jag hade med sattelit/paraboler och göra).

Direkt från USA kan vi väl inte se? Satelliterna där når inte över horisonten hos oss och då går det inte.

Den amerikanska varianten(tillsammans med en hel del andra kanaler) loopas faktiskt genom ett par sateliter så att soldater på olika förläggningar i Europa kan se dom. Det kräver däremot väldigt speciell utrustning.

Det sänds samma grejer bara inte samtidigt även på om europeiska varianterna problemet är bara att allt är dubbat. Det förminskar suget för att se dom. För ett år sedan kollade jag på den tyska översättningen på DS9. Inte för att jag är dålig på tyska men jag kunde inte med det.

Ok...jag har för mig att det ska gå...men jag bor i inte i Sverige, bara en liten anm...jag bor i Norge (är svensk dock)

Det kan finnas en chans att du kan få in den brittiska varianten vilket är det bästa allternativet för oss. Bor du väldigt sydligt i Norge?

Edited by Aztecface, 04 September 2006 - 10:37.