Jump to content

Photo

The Rite / Ritualen

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 October 2010 - 21:12

Mikael Håfströms kommande film om katolska präster vs djävulen med Anthony Hopkins i huvudrollen. Helt klart en film jag vill se! (Blundar dock för notisen baserad på verkliga händelser då det brukar vara så avtändande pga skeptism...)

The Rite

Regi: Mikael Håfström
Manus: Michael Petroni
Skådespelare: Anthony Hopkins, Alice Braga, Ciarán Hinds, Rutger Hauer

imdb.com

Synopsis:
"Inspired by true events, “The Rite” follows skeptical seminary student Michael Kovak (Colin O’Donoghue), who reluctantly attends exorcism school at the Vatican. While in Rome, he meets an unorthodox priest, Father Lucas (Anthony Hopkins), who introduces him to the darker side of his faith. Directed by Mikael Hafstroem (“1408″), “The Rite” is a supernatural thriller that uncovers the devil’s reach to even one of the holiest places on Earth."

Källa: Collider

http://www.youtube.com/watch?v=YjMB06SAWJ0&feature=player_embedded

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 October 2010 - 21:14

Låter intressant.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 October 2010 - 21:17

Puh. Trodde du skulle säga att tråden redan finns... :lol:

Visst låter det intressant? Och ganska bra rollbesättning faktiskt. Sen är jag ju lite svag för djävulska filmer så...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2010 - 21:49

Jag är med. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 October 2010 - 22:48

Härligt, XC!

#6 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 16 November 2010 - 16:25

Rätt snygg poster till filmen.

Posted Image
Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#7 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 November 2010 - 20:32

Jo rätt så snygg. Kan bara inte besluta mig för om han ser läskig ut eller bara fånig. Tror det är hans plutande mun som sabbar lite. :P Tycker annars om Hopkins så helt klart en film jag ska se.

#8 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 19 November 2010 - 13:31

Någon påpekade att den här postern bär vissa likheter med en av dom som kom till filmen "Bringing out the Dead". ;)

http://www.moviegood...3414.1020.A.jpg

Edited by Insert Username, 19 November 2010 - 13:31.

Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#9 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 November 2010 - 17:33

Märkligt... Not. :lol:

#10 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 December 2010 - 09:02

Trailer #2:

#11 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 17 January 2012 - 14:55

Intetsägande, men likväl rätt underhållande. Problemet med den här filmen är att man i mångt och mycket har sett den flera gånger tidigare. Det är inte mycket i dess handling som är unikt och inte heller är handlingen speciellt nytänkande. Men samtidigt så är den ett gediget hantverk som lyckas att leverera en hyfsat intressant handling och karaktärer. Av skådespelarna så är det väl bara Anthony Hopkins som sticker ut, även om han spelar över å det grövsta mot slutet av filmen. Dem andra skådespelarna är väl helt okej, men deras prestationer är knappast något som man kommer att minnas framöver. Och samma sak gäller väl även filmen som nog snabbt kommer att falla i glömska om man ser till så många andra bra filmer med samma tema som finns inom skräckgenren. Samtidigt så skall jag inte sticka under stolen med att det är kul att följa Mikael Håfströms karriär i drömfabriken. En del av hans filmer må vara ojämna, men direkt dåliga är dem inte.

#12 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 June 2012 - 23:15

Jag gillade filmen. Åtminstone halvvägs. Gillade berättelsen om Michael, hans skeptism mot djävulen och Gud och önskar filmen fortsatt i det spåret för tyvärr så spårade det ur totalt sen. Skådespeleri, manus, regi, ja det mesta sjönk som en sten i vattnet. Nerven lyste med sin frånvaro och så även mitt engagemang. Kom på mig själv att det var mer intressant att fundera om Hopkins var dåligt sminkad eller om det lagts till digitalt, händerna som dök upp i bild i en scen tyckte jag såg ut att behöva manikyr. Etc. Nej, den här filmen förpassas raskt till en dammig vrå i filmarkivet.