Jump to content

Photo

Batman - Ny TV-serie

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Insert Username

Insert Username

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 61 posts

Posted 16 November 2010 - 16:36

Placera det här under avdelningen rykten. Men visst låter det spänannde? :)

http://www.comicbook.../?a=25237#int20

One of our insider sources has sent in the early thinking about plans WB is hatching for the blockbuster Batman franchise, and this time its about a move to the small screen after The Dark Knight Rises.

WB has no plans to rush out another Batman Movie once Chris Nolan has completed The Dark Knight Rises. Instead, the heads in power are looking at something to do with TV.

The idea comes from the successful tv transitions of SmallVille and Sherlock Holmes--the Hartswood Films/BBC Television show of the same name starring Benedict Cumberbatch that screened recently.

So, WB is looking at putting together a live action Batman TV series. The Head Executive in charge (name removed to protect source) who has overseen the development and production of such notable hits as: "Two and a Half Men", "The Mentalist", "ER", "The West Wing", "Without A Trace" and "Friends", has been given the task. He would like to keep it in line with the Nolan movies. No word on any stories or script, but he wants a real world feel with young adult audiences in mind".

It has also been mentioned that this is a way to re-introduce The Joker as a completely new version and not step on Heath’s memory/version, as WB knows this is a sensitive subject. They believe that the Joker alone will garner ratings through the roof and are already planning on a closed set with extremely tight security to prevent any leaked footage.

The Actor they have mentioned as a "type" to play Batman/Bruce Wayne is Karl Urban. Karl plays Dr. McCoy in the new Star Trek franchise.

Keep in mind, that this VERY EARLY talk, but if it is true that a WB head has been put in charge of development, it shows that they are indeed serious about a move to the small screen.

Edited by Insert Username, 16 November 2010 - 16:47.

Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#2 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 17 November 2010 - 01:54

Jag hoppas verkligen det ligger något i det här ryktet. Jag har väntat i ett par decennier på en bra TV-Serie runt Batman känns det som.

Det är egentligen idealistiskt med Batman som TV serie. Det finns sådant brett urval av intressanta karaktärer, framförallt "skurkar" som man kan introducera och utveckla på ett sätt som man aldrig kan eller får plats med i en filmserie. Jag tror detta, om det nu stämmer, skulle vara ett bra sätt för WB att hålla intresset uppe för Batman under en längre period för en bred publik än med en filmserie på en kanske 5 - 6 filmer. Och det lär ju som ryktet indikerar inte bli någon filmatisering parallellt. Så kanske det kommer fler filmer med tiden. Hoppas WB förvaltar en eventuell TV serie runt den här kassakon väl.

#3 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 November 2010 - 12:24

Köper dock inte helt att det vore idealistiskt med Batman som TV-serie. Då behöver det vara gjord på ett annat sätt än t ex Smallville. Betydligt annorlunda.Högre budget, och inte en "Bruce Wayne i Highschool" som det halvautomatiskt skulle bli om den skulle visas på CW. Känns som ett väldigt tidigt rykte, och konstigt att man redan skulle snacka om att ha en "Karl Urban type of actor" i rollen,just det ryktet är ju ju rätt bra eftersom då skulle man inte ha en fjortis-Batman med. Jag skulle inte ha något emot en välgjord Batman-serie, men Batman är en karaktär som det alltid finns intresse över. "Batman&Robin" gjorde ju slut på WBs tidigare Batman-filmer, men när urusla "Birds of Prey" TV-serien debuterade på The WB så hade den enorma(till början) tittarsiffror mycket på grund av att varenda trailer och promo-bild nämnde Batman och Catwoman. Sen har WB/DC alltid haft diverse animerade-serier,filmer etc med Batman som alltid också blivit populära. Det var en lång paus från 1997 tills 2005 innan WB gjorde en ny Batman-film, men det hade mer att göra med hur WB totalt saknade strategi hur man skulle lansera sina filmer. Batman är ju i filmväg det som tjänat in absolut mest pengar för Warner Brothers (från DCs bibliotek)så jag skulle inte förvånas om man skulle göra en långfilm till efter Nolans tredje.

Sen vill ju Marvel göra en Hulk TV-serie så lär de ju ha två versioner av karaktären samtidigt.Kanske kan Batman ha det också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 19 November 2010 - 11:58

Jo om WB gör en Tv-Serie runt Batman lär den ju få en budget som iaf inte tar slut efter första avsnittet, som ju var fallet med Birds of Prey.
Till skillnad från Birds of Prey hoppas man ju också naturligtvis att de hittar lämpliga manusförfattare,
och har en klar inriktning för serien.

Jag ser väldigt gärna en filmserie på runt 6 filmer om Batman, eller fler. Men det vore kul med något mer frekvent också.

Finns ju både för och nackdelar med en TV-Serie kontra filmatisering. Filmatisering naturligtvis ju i regel betydligt högre budget.
En klar fördel med en TV-Serie som jag ser det är att fler karaktärer kan introduceras och utvecklas.

Edited by Spacer, 19 November 2010 - 11:58.

#5 Bigby

Bigby

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 19 November 2010 - 15:31

Inte för att inte en tv-serie om Batman skulle göra mig totalt överlycklig, men jag tror ändå att om man vill få till en bra serie i samma anda som Smallville, så bör man satsa på att göra en tv-serie om Robin istället.

#6 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 November 2010 - 15:08

WB hade planer på en TV-serie om Robin innan han blev Robin med fantastiska titeln "The Graysons. Som tur är så gav man upp de planerna efter typ 5 minuter.

Någon gång i framtiden så vore en TV-serie med Nightwing coolt.

Om man nu någon gång försöker pitcha en Batman TV-serie så borde man glömma Smallville och göra en "CSI but with capes!" eller nånting.

Edited by super85, 21 November 2010 - 19:41.

Batman Begins

The Dark Knight

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 November 2010 - 16:32

Jag tycker det låter lovande. När de nämner Smallville så tror jag de tänker på seriens senaste säsonger då den blev mer likt orginalet, alltså inte en Highschool version.
Först och främst så ska det inte vara en parodi som den gammla 60-tals serien utan en mörk spännande version som filmerna.
Jag hoppas verkligen att det här stämmer.
"CSI but with capes!" vet jag inte. Jag vill se en hel del hjälteaction också. Men jag tycker att de ska ha med det en hel del iallafall.

Edited by Crusader, 21 November 2010 - 16:35.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 November 2010 - 00:17

Klart att en Batman TV-serie skulle ha action. Numera vill ju alla att det ska gå i ett galet snabbt tempo så klart skulle alla avsnitt ha mycket action också. Men detektivarbetet är en stor del av Batmans karaktär, och det är något filmerna oftast bara haft med som hastigast. Och det moderna detektivarbete Bruce gjorde i TDK var mer CSI hållet. Något som Nolan och gänget tagit från moderna Batman-serier. Vad jag menade mest var att TV är ett sånt format där man skulle kunna visa detektiv-delen på ett bättre sätt än i en film.

Det låter nästan rimligt att man skulle försöka göra en Batman TV-serie. Bara att själva ryktet/nyheten är lite udda. Så Warner Brothers noterar att Sherlock går bra i England och att Smallville går relativt skapligt nu när serien är på sin tionde säsong?. Jag vet att tidigare så har DC svarat "Not right now" när folk frågat om en Batman TV-serie under diverse seriemässor.
Batman Begins

The Dark Knight

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 November 2010 - 11:52

Kan det itne vara så att "not right now" betyder, inte nu när vi har Batman-filmerna igång? Om nu det avslutas efter tredje filmen vore det väl rätt lämplig tillfälle att smida medan järnet fortfarande är varmt? Eller?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 November 2010 - 12:05

Ja kanske det, som jag sa,jag tror att det är rätt möjligt att man tänker på möjligheterna på en Batman TV-serie och att man tänkt på det innan också. Tror att det var över ett år sedan jag senast läst en Q&A där någon frågade DC redaktörerna om en möjlig Batman TV-serie. Sen så köper jag inte ryktet helt så som det presenterats. comicbookmovie.com har varit bra när det gäller att rapportera grejer från Green Lantern filmen. Men majoriteten av de rykten de publicerar snappas aldrig upp av andra hemsidor osv. Nu har det här ryktet redan skapat lite hype, eftersom Batman-projekt verkar nästan alltid göra det.
Batman Begins

The Dark Knight