Jump to content

Photo

Stargate: Universe nerlagt

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

Senior Commander

• Admin
  • 298 posts

Posted 16 December 2010 - 22:15

Japp. Säsong 2 av den andra Stargate-spinoffen blir också den sista. SyFy komemr i alla fall att visa de sista 10 avsnitten i säsong två som de håller på.

Inte speciellt förvånande, eftersom tittarsiffrorna har gått ner rejält. Battlestar Galactica-spinoffen Caprica var det första offret, och nu följer alltså Stargate: Universe.

Antar att SyFy är mer intresserad av att visa brottning nu för tiden, eftersom det drar fler tittare. Vet inte riktigt vad det har med SF att göra, dock.

Originalartikeln

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 December 2010 - 09:00

Trist utveckling, även om jag inte kommer sörja Stargate Universe.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 22 December 2010 - 18:42

Battlestar Galactica var något "nytt" och spännande, men historien hade en början och slut. Vilket gör Caprica "ointressant" och jag själv tyckte att Universe var alldeles för inspirerad av BG. Är någon förvånad av utvecklingen.

SF för all del, men gör man sådana serier vad förväntar man sig.....

#4 MckaySavesTheDay

MckaySavesTheDay

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 13 May 2011 - 08:35

Battlestar Galactica var något "nytt" och spännande, men historien hade en början och slut. Vilket gör Caprica "ointressant" och jag själv tyckte att Universe var alldeles för inspirerad av BG. Är någon förvånad av utvecklingen.

SF för all del, men gör man sådana serier vad förväntar man sig.....

Och titanic är inspirerad av das boot.....
Den enda likheten är att båda serierna utspelas på ett rymdskepp som är "vilse",
nämn en till om du kan :P