Det brukar inte fungera sådär i serier nuförtiden, de vill gärna få oss att tro att det är i nivå med Frank Millers DD (som i och för sig inte gjorde sådär jättemånga radikala förändringar, mer utökade "mytologin" och gav serien en annan stämning som i och för sig var jättebra) eller Claremont/Byrnes X-Men. De vill gärna hypa på det viset, särskilt Marvel. Men eftersom de också hypar så mycket så tror man liksom inte på att det är något "nothing will ever be the same again!" längre, utan det blir att man inser att det snart kommer att bli "som vanligt".
Det stämmer att mycket inte förändras nuförtiden, men det skulle jag säga beror mycket på att väldigt få fans gillar förändringar nuförtiden, och dom som skriver serierna är också fans, så när det byts skribenter så vill dom så klart skriva serien som "det var när jag var liten", och då blir det inte mycket förändringar. En naturlig reaktion, ju äldre man blir, desto mindre intresserad av förändringar är man, har jag själv börjat känna av på senare år.
Men en del förändringar består ju ändå, även nuförtiden. HoM som en del skulle säga har försvunnit nu ( men egentligen inte, om man skrapar lite på ytan), var ju en stor förändring som höll sig i flera år, och har ju märkbart förändrat många av karaktärerna i serien X-men, och lite vad själva serien handlar om. X-men försöker ju inte längre bygga broar mot mänskligheten utan dom skyddar sig själva för att överleva, i ett fort långt ute till havs. Osv, osv.
Så, jag tror faktiskt chansen finns för åtminstone några års roliga serier med det nya FF.

Sen tycker jag väl ändå FF har fått en viss utökning av sitt koncept, det är ännu mer en familj med nu två barn t. ex.
Hickman anses faktiskt just nu vara den som gör mest med familjekonceptet, då han använder barnen i FF mer än någon annan förmodligen gjort innan. Faktum är att många av dom äldre "hardcore" -fansen, ( som nog påminner lite om grodan på Spidde

) är ganska irriterade på det, då dom "stjäl ansiktstid" från dom vuxna i FF. Och nu kommer ännu nästa steg. Future Foundation.
Och, om detta ens ÄR den riktiga Spidde så hade det varit skönt om man kunde se förändringen i andra tidningar också. Och Thing, som hattar runt i Fantastic Four-kläder i New Avengers, kommer de bry sig om att ändra något där?
Det är nog ganska hundra att det är riktige Spidde...

I sista numret av Fantastic Four som kommer nu, så finns det en scen där Valeria Richards, ( Reed & Sue's superintelligenta dotter) försöker lista ut vem av dom före detta avbytarmedlemmarna i FF som skulle kunna återställa FF-dynamiken och ersätta Johnny. Hon stryker dock dom flesta namn när hon går igenom dom, för dom kan inte tillsätta den lättsinnighet som Johnny gjorde. Då finns det bara ett namn kvar... ett enda logiskt alternativ.

( Det här är dock en teaser från förra året nån gång.)

Är inte Thing den enklaste förändringen för övrigt? Ge honom vita shorts istället för blå...

Tyvärr så minns ni helt rätt vad gäller "The New Fantastic Four", som kom kring 1990, och var med i typ 2 nummer. Det teamet bestod av Gray Hulk, Spidde, Wolverine och självaste hämndens ande - GHOST RIDER! 0_o I princip 90-talet personifierat. Det var en Skrull som låtsades vara Sue Storm som lurade dom "hjältarna" ( förutom spidde så är dom alla inte alltid så snälla, som ni nog vet) att följa henne till Monsterön för att "rädda" originalen.