Jump to content

Photo

Backwater Gospel

10 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 February 2011 - 12:44

The Backwater Gospel @ Vimeo

Snyggt animerad kortfilm med westerntema. Storyn lyfter kanske inte riktigt men ack så snygg den är - inklusive eftertexterna. :)

Edited by XC, 17 February 2011 - 12:44.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 February 2011 - 12:52

Skippar vi kortfilmstråden nu? :unsure:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 February 2011 - 13:24

Den ena måste inte utesluta den andra. :) Men nu när vi har ett nytt fint WebbTV-forum tyckte jag att jag kunde kosta på kortfilmen en ny tråd. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 February 2011 - 13:58

Fast då är det ju lika bra att stänga kortfilms-tråden, youtube-tråden etc och låta allt ligga löst här. Annars blir det ju inkonsekvent och underlättar inte direkt vid sökning av något. ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2011 - 14:09

YouTube-tråden vet jag inte, den är ju lite spammig i sin karaktär och alla vill kanske inte starta nya trådar för allt. :)

fqq5BYam.jpg

#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 18 February 2011 - 12:25

Det håller jag med om. Dock skulle man kunna tycka att flera av filmerna i YouTube-tråden följer samma tema. Då skulle man kunna ha specifika trådar för varje sådant vanliga tema.

#7 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 February 2011 - 14:51

Animeringen är inte bara säregen utan även väldigt vacker. Som en korsning av Gris Grimly och Dave McKean. Om man bearbetar handling och utökar den så skulle det nog räcka till en lite längre animerad film. Även om dessa 10 minuter var tillräckligt underhållande som dom är. Om man läser eftertexterna så verkar det som att flera av dom inblandade kommer från Norge eller Danmark.

#8 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 February 2011 - 14:58

Japp, med lite arbete så skulle man nog kunna bygga vidare på storyn.

fqq5BYam.jpg

#9 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 February 2011 - 16:08

En ny trend är att uppsatta personer inom filmbranschen ser kortfilmer av olika slag ute på Internet och sedan vill förlänga idéen så att det passar en långfilm. Dom lyckades bra med 9 och Alive in Joburg. Det skulle vara intressant att se hur resultatet blev om man fick samma chans även med den här kortfilmen.

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 February 2011 - 16:36

Det är en trevlig trend att nya och aspirerande filmmakare använder webben som plattform för att göra sig hörda. :)

fqq5BYam.jpg

#11 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 February 2011 - 16:49

Visst är det så. Internet har visat sig vara en utomordentligt bra och många gånger nödvändig plattform för att nå ut till en bredare publik och ett ibland extra steg i att förverkliga sina drömmar.

Reply to this topic