Vad kan jag säga, annat än att det här är Dario Argentos absolut sämsta film. Vilket i och för sig inte förvånar mig det minsta om man ser till vilken nedåtgående spiral som hans karriär har tagit under årens gång. Men det är ju inte annat än synd då man tänker på hur bra han kan vara.
Hans senaste riktigt bra film är väl Sleepless som kom 2001, men även den hade sina brister. Frågan är vad som har hänt sedan dess eftersom det bara går utför. Jag antar att han, precis som alla vi andra, har räkningar att betala och behöver en inkomst. Frågan är bara varför han måste införskaffa den på det det här pinsamma sättet. Han har inget att bevisa längre som regissör och manusförfattare. Varken för sig själv eller för oss som ser hans filmer.
I fallet med Dracula så har precis allt gått fel. Men främst så skyller jag på att allt var en dålig idé redan från start och inte blev det bättre när filmens manus är ofärdigt och så amatöraktigt. Hade man bearbetet det några varv till och sedan låtit The Asylum gjort filmen så hade det nog blivit ett bättre slutresultat. Då vet ni vilken nivå den här filmen ligger på.
Jag skulle kunna rada upp allt med den här filmen som jag ogillar, men jag vet inte om det skulle bli så intressant läsning. Även om jag är sugen på att ta fram röjsågen och härja lite.

Jag kan bara ge fans, och andra intresserade, ett varningens finger. Detta är film när den är som sämst. Och om du, likt mig, har växt upp med Dario Argentos filmer och funnit en helt ny magiskt värld öppna sig. Ja, då finns det stor risk att ni blir grymt besvikna av att se den här filmen.
Edited by Garm, 28 April 2013 - 22:57.