Jump to content

Photo

Fantastic Four - 50 ÅR!

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 August 2011 - 16:20

Jo, i år, och ganska exakt idag, eller igår, beror på hur man ser det, så publicerades första numret av FF, och revolutionerade hur vi ser på seriernas hjältar. =)

På sätt och vis, så kan man väl säga att det var Marvels andra födelse, den första var en android som smälter ner ett bankvalv, det andra var ett enormt grönt monster som sliter upp Times Square.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!
:D

Posted Image

http://robot6.comicb...e-comics-world/
http://www.comicbook...rticle&id=33774

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 August 2011 - 07:17

Verkligen en serie som är värd att hyllas och den var ju också startskottet för något väldigt nytt i superhjältevärlden - att hjältarna hade vardagliga problem vid sidan av sina fantastiska äventyr, något som fångat många läsare genom tiderna.

Det är väl dock väldigt synd att just när Fantastic Four fyller 50 så är de helt oigenkänneliga? Nu heter de Future Foundation, Human Torch är död och Spider-Man är medlem. Dessutom har de ju helt annorlunda dräkter. Också synd att de inte lyckats med en bra film. Och nej, att de skulle göras av Marvels filmstudio är ingen garant för en bra film.
*Hockey och superhjältar*

#3 Allycat

Allycat

Cadet Fourth Year

• Members
  • 29 posts
  • Interests:hej på er
    jag är jätte intresserad av allt som har med superhältar att göra ... tycker om att diskutera mycket :D

Posted 11 August 2011 - 08:43

Verkligen en serie som är värd att hyllas och den var ju också startskottet för något väldigt nytt i superhjältevärlden - att hjältarna hade vardagliga problem vid sidan av sina fantastiska äventyr, något som fångat många läsare genom tiderna.

Det är väl dock väldigt synd att just när Fantastic Four fyller 50 så är de helt oigenkänneliga? Nu heter de Future Foundation, Human Torch är död och Spider-Man är medlem. Dessutom har de ju helt annorlunda dräkter. Också synd att de inte lyckats med en bra film. Och nej, att de skulle göras av Marvels filmstudio är ingen garant för en bra film.

Jag håller med dig .. men de håller ju på att ändra alla serier så att de ska se häftigare ut ... köper själv inte nya tidningar förutom X-men tycker jag fortfande håller måttet ;D.

oj glömde nästan Grattis Fantastic four :thumbsup: :batman: you are asum
-----Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker-----

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 August 2011 - 16:34

Läser du X-Men som kommer ut nu? Jag gillade Astonishing X-Men som kom ut för några år sedan och så några nummer när ett gäng var ute i rymden och grejade med Shi'ar-folket, men annars har jag tappat intresset för X-Men-serierna nu. Schism som är på gång verkar inte så kul, en tidning ska heta "Wolverine and the X-Men", och ärligt talat så har han aldrig riktigt varit ledartypen där. Dessutom är han ju med i två (!) Avengers-grupper, så det känns lite krystat. Nåväl, tillbaka till ämnet!

Det minsta man kan begära hade ju varit att de åtminstone hetat Fantastic Four så att eventuella nya läsare skulle känna igen dem, men det kanske inte är något Marvel räknar med?

#5 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 August 2011 - 16:48

Äsch, Groda, inte vara så dyster nu! :P

Future Foundation som dom omformats till nu är ju en VÄLDIGT bra tidning, och en evolution av FF's koncept med STOOR potential! :D
Den tidningen kan jag varmt reka åt alla FF-fantaster. =)

Men Marvel har inte glömt att det är FF's 50-årsjubileum för det! Snart så släpper dom nämligen jubileumsspecialaren FANTASTIC FOUR #600!! :D Som är en sorts tillbakablick och hyllningsnummer till FF då. Kommer att vara maffiga 88 sidor helt nya serier. 4-dubbel storlek..! ^^

http://www.comicbook...rticle&id=33840
Posted Image
Posted Image

Sen kanske att Marvel gör filmen själv inte är nån garanti för en topprulle, men till och med deras sämsta, som Iron Man 2, är nog ändå lite vassare än tillåme FF2 - Rise of Silver Surfer, som Fox gjorde. ^^ Bör även nämnas att det egentligen bara är IM2 som varit en besvikelse hittills, iallafall bland majoriteten av fans. IM, THOR, hulk och CAP har alla gått hem bra hos fansen, dock tyvärr inte Hulk hos gemene man. Så chansen för en bra FF-film känns ändå som väsentligt mer troligt med Marvel själva bakom spakarna.

Får nog förresten erkänna att jag väldigt gärna hade sett en Future Foundation-baserad film också. Känns som att det hade varit ett djärvt och modigt drag av Marvel, ingen origin mer, den kan vi redan, utan rakt på, inspirerad blandning av serierna Annihilation och "Three", då vi får stifta bekantskap med superonda utomjordingen Annihilus, och hur han anfaller Jorden, samt till slut får vi se Human Torch's hjältemodiga offer... Sen i FF2 - Future Foundation, så kan det sparka loss!! :D

Gräva riktigt djupt i FF's skattkista, och lägga till alla möjliga FF-karaktärer som medlemmar i Foundation. Ant-man, Kristoff Vernard ( Dr Doom II, han skulle ju då kunna heta Dr Future eller nåt sånt), She-Hulk, BLACK BOLT(!), Crystal, Medusa, H.e.r.b.i.e, Wyatt Wingfott, Black Panther, She-Thing, Caledonia, Namor - you name it!

Och sen... ha Foundation-filmen som utspelande sig typ 10 år efter Three, så det blir första gången tittarna får stifta bekantskap med Sue och Reed's barn, Franklin och Valeria, samt lite av en chock att The Thing även hittat en tjej som ser ut som han själv, till slut..! :D

Ja, se det finns otroligt mycket att jobba med ett sånt koncept! Tänk, 10 år då Reed Richards samlat jordens smartaste varelser under ett tak, och vidareutvecklat HELA VÄRLDEN! ^^ En otrolig vision av framtiden, fast i nuet, skulle kunna vara resultatet.

HOPPAS NÅGON VÅGAR!!

Edited by PredaBot, 11 August 2011 - 17:01.

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 August 2011 - 16:56

Alltså, jag har inte läst Hickmans FF (ingen av dem än till och med), så hur kvalitén är låter jag vara osagt. Däremot är det ju svårt att locka nya läsare när det uppstår såna här förvirringar, det tror jag alla håller med om ändå. Den där tanken att varje serieblaska skulle kunna vara någons första verkar inte finnas just nu. För det finns helt enkelt ingen Fantastic Four längre. Sen OM det kommer en ny FF-film så kommer ju Future Foundation garanterat ändå vara förbi och glömt.