SVT2 kommer nu att visa hela miniserien (7 avsnitt) med start fredag 16 mars klockan 22:15. Avsnitten går sedan i repris och visas dessutom på SVT Play.
BBC.co.uk
SVT.se
IMDb
Seriestart: The Shadow Line
Posted 11 March 2012 - 15:45
Posted 11 March 2012 - 16:13
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 11 March 2012 - 16:23
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 12 March 2012 - 14:13
Kan bara hålla med Piranhaconda. Grymt bra serie och fantastiskt snyggt gjord. Kolla på SVT HD om ni har möjlighet.
Edited by Piranhaconda, 16 March 2012 - 14:21.
Posted 12 March 2012 - 15:03
Jag skall nog se om den på SVT HD. I efterhand ångrar jag att jag inte köpte Blu-ray utgåvan men det är sällan som jag gör sådana spontaninköp. Det blir lite för dyrt när det gäller import och sådant som man inte har sett innan.
Nej omtittar är något jag tyvärr sällan har tid med numera. Det finns så mycket annat som jag har osett. Se var det inte så länge sen jag såg den heller.Ser du om den nu när SVT visar den?
Edited by Wylie Times, 12 March 2012 - 15:03.
-Gangstagrass
Posted 12 March 2012 - 16:58
Edited by Piranhaconda, 12 March 2012 - 17:00.
Posted 13 March 2012 - 03:23
Fotot är definitivt ett snäpp över vad man är van att se. Jag minns speciellt att inledningsscenen fick mig att tappa hakan. Riktigt snyggt gjort.Speciellt inte inom denna genre. Så där är det trevligt att någon tar steget fullt ut och visar att en serie inom den genren faktiskt kan se snygg ut och tjäna på att se i HD. Inte för att jag nu har gjort det, men jag litar på det du säger och ser fram emot att få uppleva det själv.
Egentligen borde jag se om den av den anledningen för jag tror egentligen inte att den är riktigt så bra sett till helheten men jag tyckte att slutet var så pass bra och att det var så genomgående välspelat. Framför allt Stephen Rea och som sagt så snyggt gjord. Men storyn är inte riktigt helgjuten hela vägen. Hm. Nåja, en grymt bra serie är det iaf. Jag hoppas att många passar på att se den.Och jag såg att det inte var så länge sedan som du såg denna. Var förbi en sväng på din Filmtipset-profil och såg att du dessutom gav den en femma. Jäklar, det säger hur mycket som du gillade den.
-Gangstagrass
Posted 18 March 2012 - 14:39
Edited by Piranhaconda, 18 March 2012 - 14:40.