Jump to content

Photo

BBC's Merlin - Säsong 5

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 January 2013 - 22:30

någon mod får besluta om en ny tråd ska skapas....

Säsong 5 drar igång 19 Januari. Nu var SVT snabba!  :thumbsup: (s5/serien avslutades i England 24 dec.) Samma tid och kanal: SVT 2 kl 18:15 :)

vilken tur att jag inte tog bort serieinspelningen av Merlin så jag ser att det kommer nya avsnitt. :)

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 January 2013 - 04:27

Jag tipsade XC för några dagar sedan men glömde bort att skriva det här. Sorry. Riktigt kul att SVT är så snabba den här gången, vi brukar få vänta ett bra tag i vanliga fall. :)

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 January 2013 - 09:44

:tar ett beslut:

Jag var inställd på att få vänta ett tag på S5 eftersom SVT har en tendens att sända samtidigt som "nästa säsong" i BBC. Antar att de inte ser någon vits med att dra ut på det när 5:an är den sista. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 January 2013 - 12:46

Bra beslut!

Jag hade nog räknat med något liknande så som du skriver. Men det var nog så att dom inte såg någon anledning till att vänta eftersom det är sista säsongen. Vilket var en fin gest till oss som tittar. :)

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 January 2013 - 13:10

Dem pratar visserligen om att göra filmer efter S5 men en av skaparna har också antytt att det i så fall kommer handla om en reboot till en viss grad.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 January 2013 - 13:23

Vet inte vad jag ska tycka om det. Hade ju hellre sett att man fortsatt med fler säsonger istället, men filmer kanske är en bra idé om BBC inte vill fortsätta. För jag antar att dom inte skulle vara inblandade om filmerna blev av?

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 January 2013 - 09:24

Så vitt jag förstod så har Bradley James sagt ifrån sig fler säsonger... (Nu hittar jag inte artikeln i på digitalSpy där jag först läste den men jag hittar en som läst samma):

• »King Arthur himself, Bradley James, has confirmed that the cast were offered a sixth series of Merlin, but he turned it down. Speaking in an interview with Digital Spy, James explained: “I felt that I didn’t want to go on past series five and I guess the makers of the show have decided that they don’t want to do it with a new cast.”« — [Källa]
  • »Merlin star Bradley James has confirmed that he will not be involved in any potential spinoff project. The BBC fantasy drama aired its series finale on December 24, but there have been rumours of a possible new spinoff show or film adaptation. /../ King Arthur Pendragon (Bradley James) James previously told Digital Spy that he would "never say never" to reprising his Merlin role, but added that any revival would have to made "for the right reasons".« — [Källa]

Det skulle isf förklara varför man redan pratar reboot.

• »...and said that the series will potentially be turned into a trio of full-length films after filming on series five has finished. Capps said: "We're hopefully going to do a trilogy - three movies. We will focus on them when we finish season five. "One idea we've been playing around with is to reboot the whole series [for the films]. We would go back in time and start the story again and show different parts that you didn't see in the series. The other idea is to do a continuation, but we haven't decided yet."« — [Källa]

Edited by XC, 15 January 2013 - 09:29.

fqq5BYam.jpg

#8 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 17 January 2013 - 04:01

Tack för informationen. Mitt tips är att allt kommer att rinna ut i sanden. Men det kanske är lika bra eftersom jag är tveksam till en fortsättning i ett sådant format. Den här serien fick två extra säsonger om man jämför med BBCs Robin Hood, men det känns som att båda lades ned för tidigt. Och i båda fallen verkar det enbart ha att göra med att skådespelarna vill gå vidare och göra något annat.