Jump to content

Photo

NeverWet - The future is here!

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 June 2013 - 15:38

Ni har säkert hört talas om NeverWet, medlet som ska göra allt som sprejas av det, vatten resistent. Men ingen av er har nog kunnat ana hur extremt bra det fungerar. Det verkar vara rena magin. Hade jag sett det i en film så hade jag sagt att det var omöjligt och gjort av specialeffekter.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 June 2013 - 18:16

Jo, delas ivrigt på Facebook. :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#3 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 June 2013 - 15:25

aldrig hört talas om.

titeln på ämnet för mig till arrested development och Tobias. "NeverNude" :lol:

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 June 2013 - 16:22

:P

Det är en rätt imponerande grej. Och jag är glad att fler fann det intresant än mitt ämne om Helper. ;)

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 June 2013 - 16:47

Verkar ju helt klart användbart, men jag undrar vad det gör med kläders täthet? Vill ju inte att ens T-shirts och skor förvandlas till nånting i galon... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 June 2013 - 11:20

Jag är mer intresserad av hur transparent man kan få det; jag menar: tänker ett lager sådant där på fönstren?

Bara att spola av fönstren med vattenslangen och de är rena. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#7 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 June 2013 - 00:18

Aldrig hört talas om det. Kan dock tänka mig att många företag är intresserad av produkten. För privat bruk känns det ju lite överkurs och meckigt. Och när dom sprejar på kläder och liknande så undrar man ju om materialet över huvud taget kan andas. Lär ju annars bli smått outhärdligt att ha dom på sig.

#8 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2013 - 14:27

Jo det här med fönsterrengöring hoppas även jag på något innovativt. Läste för något år sedan att de testade någon sort som gjorde att fönstren blev självrengörande. Minns inte om det var glaset eller någon slags film man la på. Men som vanligt är det väl en kostsam produktion så vi lär få vänta x antal år på det. :(

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.