Hade faktiskt skitsvårt att bedömma Eternal Sunshine of the Spotless Mind , inte för att den inte var bra, utan för att det känns som om det är en film man egentligen borde se fler en 1 gång för att verkligen ta in allting. Iaf, den är listad som Komedi (lite komiskt inte så mycket), Drama (jepp), romantisk (ja, det fanns det gott om), och Sci-Fi (på sätt och viss...) Och den var verkligen annorlunda även om mina misstankar som jag fick i början stämde överens när jag såg slutet..
Jim Carrey kan faktikst agera utan att vara överdrivet komisk, alltid lika kul att se skådespelare som verkligen blivit klassade som komiker göra dramafilmer och lyckas med det..Ta bara Bil Murray i Lost in Translation och Ashton Kutcher i Butterfly Effect..
Kate Winslet, hon är verkligen bra, innerst inne önskar jag att jag kunde ge Titanic högra betyg just på grund av henne, men Leo tyvärr förstör allting. Iaf, hon är lysande i denna film, och har väldigt bra personkemi med Jim Carrey.
Nackdelen med filmen ligger 1) hos Elijah Wood, som jag önskar innerligt inte hade varit med i filmen, han kändes helt fel..är rädd att jag för all tid och evighet ser honom som Frodo, och han kändes inte passande i rollen som Patrick. 2) Kirsten Dunst hon kändes inte heller rätt, kan vara så att jag fortfarande ser henne som MJ i Spidde och det känns faktiskt som hon hela tiden spelar samma roll, hon borde fundera på att variera sig lite mera så att det inte känns som om man förknippar henne med tidigare roller.
Resten av filmen funkade bra, även om jag då och då fann den lite segaktig, men det kan bero på att kvaliten inte var 100% bra på filen...
En intressant film och mycket tänkvärd...
4/5
Edited by Mara Jade, 22 August 2004 - 12:47.