http://www.bookcrossing.com/
Tror jag har hittat ett vettigare sätt att minska
Posted 25 August 2004 - 04:31
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 25 August 2004 - 06:26
Har inget behov av att minska mitt bokberg, men ändå.
Edited by Marie A S, 25 August 2004 - 06:27.
Posted 25 August 2004 - 07:41
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 25 August 2004 - 08:37

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 26 August 2004 - 13:46
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 26 August 2004 - 15:10
namn foreverxena
vad hetar ni ?
Posted 26 August 2004 - 17:47
Posted 28 August 2005 - 22:39
Posted 29 August 2005 - 07:01

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 August 2005 - 07:55
Posted 29 August 2005 - 08:10
Har inte heller något berg men runt 1000 böker har jag kanske, varav ca 500-600 är SF&FKul idé - defenitift. Men är för snål och ge bort mina böcker - har nget bokbeg ännu.
![]()
Min äldsta dotter är 2,5 år och min yngsta dotter är 9 månader så dom är för små för att protesteraJag drömmer om att inreda ett rum som bibliotek en dag. Kanske när barnen börjar flytta hemifrån ...
![]()
Nu skall jag bara få tid att mura en öppen spis sedan är vintern efterlängtad
Edited by oXo, 29 August 2005 - 08:18.
Posted 29 August 2005 - 10:13
Posted 29 August 2005 - 10:54

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 August 2005 - 11:23
Hur gamla är dina söner, är dom gamla nog att ha blivit intreserade av dina böcker??Jag tror att mina killar skulle protestera om jag slängde ut dem ur deras rum med motiveringen att "här ska mamma ha bibliotek nu, du får sova på soffan i fortsättningen".
![]()
![]()
Själv har jag troligvis fått ca 150 böcker av min mamma då vi båda gillar SF & F men inte riktigt samma stil, så en del böcker som hon inte riktigt har fastnat för men som jag gillat skarp har jag helt enkelt fått och tvärt om.
Det är faktiskt riktigt roligt att tex ta tåget med min mamma till stockholm och gå på SF-bokhandlen eller åka på bokrean tillsammans
Kan väl säga att intresset att åka med min mamma inte kom förrän runt 30 års åldern.
Edited by oXo, 29 August 2005 - 11:24.
Posted 29 August 2005 - 11:53
Vi går alla med stort nöje på Bokmässan här i Göteborg varje år. Bokrean i februari tycker jag har blivit ett urvattnat event, där jag inget handlat på 2-3 år säkert.
Och Science-fictionbokhandeln får regelbundet besök också.
Posted 29 August 2005 - 12:01
Kan hålla med Marie om bokrean, sist köpte jag en kartbok (Geographica) därför att jag kände att jag behövde en. Annars så har jag inte hittat en endaste bok de senaste åren. Och SciFi avdeleningen, tillsammans med Fantasyn, har oftast samma böcker.

Posted 29 August 2005 - 13:30
Vi går alla med stort nöje på Bokmässan här i Göteborg varje år. Bokrean i februari tycker jag har blivit ett urvattnat event, där jag inget handlat på 2-3 år säkert.
![]()
Kan inte annat än hålla med om bokrean, dock har jag köpt lite barnböcker på bokrean men till mig eller min fru har jag inte köpt något dom senaste åren, det blir lite deja vu känsla när man går på bokrean, samma böcker varje år.Önskar det fanns en SciFi bokhandel här i krokarna... handlar allt mitt över internet numera...
Kan hålla med Marie om bokrean, sist köpte jag en kartbok (Geographica) därför att jag kände att jag behövde en. Annars så har jag inte hittat en endaste bok de senaste åren. Och SciFi avdeleningen, tillsammans med Fantasyn, har oftast samma böcker.
Men nu i år kom det siffror på att det säljs färre och färre böcker på bokrean, både handlare och förlag beklagade sig i tv över utvecklingen, så förhoppningsvis går det upp ett ljus för både förlag och handlare att man inte kan sälja samma böcker år in och år ut.
Edited by oXo, 29 August 2005 - 13:31.
Posted 29 August 2005 - 17:43
...utan allt krångel med Tradera..
![]()
http://www.bookcrossing.com/
Bookcrossing verkar vara en väldigt bra idé, men jag känner inget direkt behov av att minska något bokberg. Jag gillar att ha många böcker omkring mig, och vill ha dem kvar att bläddra i och kunna låna ut till mina vänner.
Posted 29 August 2005 - 18:26
last.fm Filmtipset
Posted 30 January 2006 - 21:05

Posted 31 January 2006 - 08:57