Jump to content

Photo

Underworld: Evolution

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 03 September 2004 - 14:27

'Underworld' Sequel May Not Include '2'
Thu, Sep 02, 2004, 12:09 PM PT
By Kelly Glover, Special to Zap2it.com

LOS ANGELES (Zap2it.com) -- Although it's very definitely a sequel to the battle between werewolves and vampires, the "Underworld" sequel probably won't be called "Underworld 2," says the film's producer Tom Rosenberg.
"We may call it something else," says the producer, while doing press for "Wicker Park." "We'll probably call it something with 'Underworld 2.' "

Like "Resident Evil: Apocalypse," which is essentially "Resident Evil 2," Rosenberg says the script to the horror-action sequel is complete, and has a more interesting story than the first one, which stars Kate Beckinsale as the vampire Selene, Bill Nighy as the vampire leader Viktor and Scott Speedman as Michael, who becomes a werewolf.

"It's very intricate. It gives Selene's history, and then Viktor's history," says Rosenberg, who is also executive-producing the sci fi film "Aeon Flux."

"It's much bigger action but still, we have to keep the coolness of it and not let the action overwhelm it," the producer adds. "I like the whole world that's created and you have to stay within that world."

At the moment, the "Untitled Underworld Sequel" is scheduled to start shooting in November and will bring back the original stars.

Källa: http://www.zap2it.com/

Edited by Georgia, 06 February 2009 - 22:54.

Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#2 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 September 2004 - 15:22

Låter bra tyckar jag :)

Gillade den första Underworld :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#3 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 03 September 2004 - 16:05

Förstår vad han menar, men ändå inte. Han utrycker sej på ett konstigt sätt. Dom ska inte ha en 2:a med, men dom vill ha något med 'Underworld 2'?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 September 2004 - 14:54

Jag hoppas man får se mer av det man inte fick se i den första filmen. T. ex. scener som utspelar sig dagtid och mer blodsugande. De tog aldrig till fasta på det att varulvar och vampyrer faktiskt livnär sig på människor.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 04 September 2004 - 15:17

Förstår vad han menar, men ändå inte. Han utrycker sej på ett konstigt sätt. Dom ska inte ha en 2:a med, men dom vill ha något med 'Underworld 2'?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror han menar att precis som med Resident Evil: Apocalypse så kommer den heta Underworld "någonting" istället för typ Spiderman 2, eller X2...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#6 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 04 September 2004 - 19:12

Jo, misstänkte det men han utryckte sej på ett konstigt sätt.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#7 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 13 September 2004 - 18:50

Jag uppfattade det som de kan komma att kalla filmen som Underworld 2 till slutgiltig titel är klar. Men vad vet jag. :)

Första filmen var skön och trevlig, men inte riktigt bra. Fast klart sevärd. :thumbsup:

Blir intressant att se hur nästa är. Jag ser fram emot att nästa film blir bättre än förra, det är väll så vi vill ha det med uppföljare? Bättre för varje film...
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#8 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 September 2004 - 14:41

Jag ser fram emot att nästa film blir bättre än förra, det är väll så vi vill ha det med uppföljare? Bättre för varje film...

Klart vi vill :thumbsup:

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2005 - 18:52

Source: Sci Fi Wire
Title: Underworld 2 Is Evolved
Len Wiseman, who directed and co-wrote the vampires-versus-werewolves film Underworld in 2003, told SCI FI Wire that he only agreed to do the upcoming sequel on the condition that it bear as little resemblance to the original as possible. (Read on)

Gillade den första filmen, så inte mig emot.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 August 2005 - 07:46

<{POST_SNAPBACK}>

:huh:

:blink:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 August 2005 - 16:27

<{POST_SNAPBACK}>

:huh:

:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Instämmer med Cappys fråga :lol:

Min avatar samling

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 August 2005 - 16:43

Så... Jag har aldrig beskrivit mis själv som normal... :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#13 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 August 2005 - 18:00

Gillade också den första filmen :)
Så du är inte ensam XC
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 August 2005 - 18:04

Kom ta min hand så kan vi vara abnormala tillsammans! :hug: ^_^

fqq5BYam.jpg

#15 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 August 2005 - 05:54

Gillar också Underworld :D tror inte det var det Cappy undrade sig över ;) :lol:

Min avatar samling

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2005 - 13:04

Ahh... Syntax miss... :lol: Jag ser att det finns en litterär kullerbytta i min ursprungskomentar. Sorry! :blush:

Jag menade uppföljare som helhet - jag gillade den första filmen, men uppföljare som "hackar på" sin föregångares story brukar i allmänhet inte vara särskillt lyckade. Om uppföljaren till filmen därför blir annorlunda så är det större chans att den också blir bra. En uppföljare skall alltid ha en egen story, men som gärna anknyter till sin föregångare.

fqq5BYam.jpg

#17 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 August 2005 - 13:48

:lol:

Allt har sin förklaring :)

Min avatar samling

#18 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 August 2005 - 14:53

Jag har en tendens ibland att hopppa direkt till slutledningen, och skippa sånd där onödigt bjäfs som "logik", "förklaring" och "röd tråd"... Det är därför det finns ett antal omotiverade edits här och där... Ibland kommer jag på mig själv! :lol:

Delar av skoltiden sitter i då jag inte kan skriva ett betyg utan åtmindstone ett försök till en motivation. :P

Edit: Japp stavning och tillägg! :D

Edited by XC-SE, 04 August 2005 - 14:55.

fqq5BYam.jpg

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2009 - 22:53

Nu kommer båda filmerna på TV6.
den 26 och den 27 februari kl. 21.00

Underworld
När den unge medicinstuderanden Michael Corvin blir vittne till en våldsam konfrontation mellan två gäng är han lyckligt ovetande om vad han egentligen sett. De rivaliserande grupperna är nämligen vampyrer och varulvar som fört en kamp på liv och död under flera århundraden. En av vampyrerna är den vackra Selena som i en ödets nyck räddar Michael från varulvarnas handgripligheter. Vad ingen av dem vet är att Michael är en bricka i ett mycket större spel än de någonsin skulle ha kunnat föreställa sig...
Visas 26/2 21:00
Originaltitel Underworld
Kategori FILMER
Genre Action/Thriller/Skräck.
Ursprungsland USA, Storbritannien, Germany
Från 2003
I rollerna Kate Beckinsale (Selene), Scott Speedman (Michael), Michael Sheen (Lucian), Shane Brolly (Kraven), Bill Nighy (Viktor) m.fl.
Regissör Len Wiseman

Underworld: Evolution
Denna film visar fortsättningen på krigssagan mellan Death Dealers (vampyrerna) och Lycans (varulvarna). Filmen skildrar en urgammal fejd mellan två stammar. När Selene (Kate Beckinsale) och varulvsbastarden Michael (Scott Speedman),försöker komma på hemligheten med sina blodsband får man gå tillbaka till hur det hela började. De dras in i det krig som ska avsluta alla krig eftersom de odödliga till slut måste få sina straff.
Visas 27/2 21:00
Originaltitel Underworld: Evolution
Kategori FILMER
Genre Action/Skräck.
Ursprungsland USA
Från 2006
I rollerna Kate Beckinsale (Selene), Scott Speedman (Michael Corvin), Tony Curran (Marcus Corvinus), Bill Nighy (Viktor), Derek Jacobi (Alexander Corvinus) m.fl.
Regissör Len Wiseman

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 February 2009 - 11:51

Bra. Då ska jag ge filmerna en chans. :)

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 February 2011 - 22:08

Tar vid där den första filmen slutar, bokstavligen. En hel den bakgrundshistoria - och sådant gillar jag. Gillar också att man lyckats utvecka storyn och att den mer än väl står på sina egna ben. Bra visuellt och man han tonat ned "de snygga fighterna" från första filmen till förmån för mer "pang på med kulsprutan" i den här filmen. Jag tyckte fighterna var koreograferade lite för snyggt i ettan så det tycker jag är bra. Visuellt är den snygg, vissa scener är aningen för mörka och kanske är det inte riktigt samma känsla av "nästan svartvitt" som i första filmen.

fqq5BYam.jpg