Jump to content

Photo

Tv Serien Lost

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 October 2004 - 15:25

Nyfiken är jag - men att psekulera kring det känns inte direkt givande. Vi har absolut inga ledtrådar där vi kan dra slutsater ifrån. Det har vi att göra om Karaktärerna.

Edit : Detta ämne är delad från topicet Vad tror ni

Edited by Forever Xena, 11 October 2004 - 14:36.

Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#2 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 10 October 2004 - 18:42

Okay , vad er din slutsats eller spekulation om Kate då ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 October 2004 - 19:38

Är lat och kopierar vad jag skrev på TV-Land och hoppas det blir lite diskussion här istället. :P

I början så verkar hon sky blod då hon skall sy ihop såret på Fox's karaktär - var det spelat?

Vad vi får höra av sheriffen skall hon ha varit ytterst farlig och opålitlig. Sedan i första avsnittet såg vi att hon snappade åt sig pistolen enkelt. Jag fick dock alltid intrycket av att hon spelade okunnig över att inte kunna hantera pistolen.

Om mina antagelser att hon spelar detta är sanna så betyder det att hon är en hejare på teater, vilket öppnar för frågan vad det är för brott?

Trustissues sade hon att hon hade, kan det betyda att hon blivit förrådd sedan tidigare?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 October 2004 - 14:29

I början så verkar hon sky blod då hon skall sy ihop såret på Fox's karaktär - var det spelat?

nej det tror inte jag det var , även om hon er en eventuel mördare eller vad hon har gjort betyder det ju inte man kan sy sammen blodiga sår bara sådär :lol:

Vad vi får höra av sheriffen skall hon ha varit ytterst farlig och opålitlig. Sedan i första avsnittet såg vi att hon snappade åt sig pistolen enkelt. Jag fick dock alltid intrycket av att hon spelade okunnig över att inte kunna hantera pistolen.

vad er det som gör hon er farlig och opålitlig ? jag tror det er sheriffen som verkar ha nåt mot henne ( sheriffen verkade direkt osympatisk ) farlig er man väl om man er psykopatisk anlagt eller ?

Om mina antagelser att hon spelar detta är sanna så betyder det att hon är en hejare på teater, vilket öppnar för frågan vad det är för brott

Just det , vad er det hon har gjort ( väldigt nyfiken här :P )

det måste ju var något extra hemsk för att sheriffen skal hålla på sådär.

Min uppfattning av Kate er han hon vill hålla sig ren och tar den här situation för att börja om på nytt.

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#5 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 October 2004 - 10:00

Serien fortsätter iaf starkt. Avsnitt 4 var mycket bra.. :)

Kul att få lite info angående Locke. Trodde först att han var militär eller nåt liknande...

Undrar om det är nåt "mystiskt" med hans återfunna känsel i benen eller om det bara var nåt psykisk förlamning som släppte efter krashen.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 October 2004 - 12:32

Kan inte få tag i avsnittet just nu :(

Min avatar samling

#7 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 19 October 2004 - 14:06

Så där ja , såg just avsnittet och det var bra fast lite segt i början

Undrar varför inte Locke vill säga nåt om " monstret " har monstret taget över hans kropp på nåt sätt ? LOL man vet ju aldrig

och vem var den mannen som jack såg ?

Min avatar samling

#8 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 October 2004 - 11:32

En glad nyhet läste jag på futoncritic; Lost får full säsong av ABC :) 22 (?) avsnitt.

edit: inlägg 400!!

Edited by GaterGirl, 21 October 2004 - 11:33.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 December 2004 - 16:24

Nå nu har jag sett alla avsnitt upp tll avsnitt 10 , och jag tyckar det er jättebra :D

Undrar vilken av passagerarne som inte er på manifestet , och vem er Ethan ? kan det vara han kanske ?

Så har vi också sett den mystiska franska kvinnan ( som verkar vara lite knäpp ;) )

Vem vill åt Claires baby ?

Tyckar denna serie er rätt så spännande :D

Min avatar samling

#10 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 December 2004 - 11:43

Episode summaries från TV Guide

Jan 5th

Jack, Kate and Sawyer fight over possession of a newly discovered locked metal briefcase which might contain insights into Kate's mysterious past. Meanwhile, Sayid asks a reluctant Shannon to translate notes he took from the French woman, a rising tide threatens to engulf the fuselage and the entire beach encampment, and Rose and a grieving Charlie tentatively bond over Claire's baffling disappearance.

Jan 12th

When Locke learns that Boone wants to tell their "secret" to Shannon, Shannon's life is placed in sudden peril, and the shocking truth about her past with Boone is revealed. Meanwhile, Kate is puzzled by Sun's mysterious behavior, and a hungry Hurley must repay a debt to Jin.

Min avatar samling

#11 Cyclone

Cyclone

Cadet Second Year

• Members
  • 13 posts

Posted 16 January 2005 - 20:32

Jag har sett att Lost verkar populär här och på Expressens sida stod det att den skulle sändas i vår på TV4 iaf. Och som beskrvning av sidan skrev man "under sina glansdagar liknar det Arkiv X"....

Likar det Arkiv X? Vad handlar det om? Hur bra är det?

#12 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 January 2005 - 21:05

Jag vet inte rigtig om jag tyckar det liknar Arkiv X faktisk , men spännande er den her serie och också mystisk :)

handlar om en flok överlevande från ett flyg krash på en ö 2000 mil från flygruten de flög på.

vad som finns på öen vet vi inte rigtig ännu , men der händer saker med de överlevande som inte går att förklara :)

Rekommenderar du ser serien :)

Min avatar samling

#13 Cyclone

Cyclone

Cadet Second Year

• Members
  • 13 posts

Posted 17 January 2005 - 00:33

Laddar ni ner avsnitten eller ser ni på någon amerikansk kanal?

#14 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 January 2005 - 07:40

Lost kommer 2 feb på TV 400 :)

Min avatar samling

#15 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 January 2005 - 09:07

Lost kommer redan den 31 januari, då den har "smygpremiär" kl. 23.05 (tror jag).

Fyran är konstiga. Om man har smygpremiär på en serie, gör man det då för att man inte vill att publiken ska hitta till serien och alltså inte vill att den ska få någon publik eller är det ett nytt grepp för att göra reklam för serien? Är det det senare, är det inte det smartaste nya marknadsföringsbegreppet jag hört talas om i varje fall ... :rolleyes:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#16 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 January 2005 - 10:02

Lost kommer 2 feb på TV 400 :)

<{POST_SNAPBACK}>

den ska väl visas på vanliga tv4, hoppas jag. :o

Lost kommer redan den 31 januari, då den har "smygpremiär" kl. 23.05 (tror jag).

smygpremiär, :lol: vi får se imorgon, då de släpper ut tablån för den dagen.

smygpremiär kanske menas med att de visar de 2 första avsnittet i en speciell visning men att de också visar de avsnitten den 2 februari.

Edited by GaterGirl, 17 January 2005 - 10:04.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#17 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 January 2005 - 10:04

Förlåt , jag menade TV 4 :)

Min avatar samling

#18 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 January 2005 - 10:09

Kan inte smygpremiären vara ett eventuellt pilotavsnitt, då?

Så...varför ska man nu titta på Lost? :P
*Hockey och superhjältar*