Jump to content

Photo

Spider-Man 12/04

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 December 2004 - 12:22

Det fanns ju iof redan en tråd om detta nummer, men eftersom den enbart behandlade sista sidan tycker jag vi tar och diskuterar själva numret här!

Den första serien vi får är slutet på den spännande Nordiska gudar- story. Avslutning är ganska häftig och intressant, även om det blev lite för mycket magi för mig. Jag gillar när de håller superhjälteserierna så jordnära som möjligt med knytnävsslag i ansiktet etc ;)

Den andra serien var totalt överlägsen, och grymt bra! En snygg, melankolisk, vacker, intressant, filosofisk och cool serie! Inget att klaga på överhuvudtaget, jag tycker inte Spidde behöver vara ute och slåss mot superskurkar hela tiden. Det här är mycket fin och bra variation, med både schysst manus och teckningar!

Sen kanske vi skulle passa på att diskutera Spindel-året 2004 också!
Jag tycker det har varit ett grymt Spindel-år, inte minst p.g.a. fantastiska Spider-Man 2 på bio! Serierna har hållt en hög jämn klass, och det av årets nummer jag gillar bäst är det där Aunt May agerar talkshow-värd och Spidde träffar superhjälte-skräddaren. Ett mycket bra spindel-år alltså!

Hoppas 2005 blir ett lika bra år, när det gäller svenska Marvel-tidningar!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 December 2004 - 15:21

Det roligaste var nog när Spider-Man försökte få Loke att äta en varmkorv! :D Speciellt när han undrade vad det gröna var för något. Vibes var också väldigt bra, fast jag hade svårt att komma på varför den hette så. Jag vet att Peter snackade om det med MJ i början, men sen förstod jag inte om det hade nåt sammanhang med resten av historien. Tyckte dessutom det sved till rejält när hon hörde den där producenten eller vad han nu var tala illa om henne. Showbiz är en hård bransch... :(
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 02 December 2004 - 19:31

Jag tyckte bara Vibes kändes som ett tamt försök till en sentimental historia. Funkade inte alls för mig.

Man udrar ju lite hur det bli i spidde nästa år. Spectacular läggs ju ner, men vad kommer istället? Dessutom kommer väl snart Mike Deodato teckande serier. Det ser jag fram emot. Är han bara tilfälligt på Amazing eller har Romita jr slutat?

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 December 2004 - 19:43

Det finns material från Spectacular kvar att publicera. Sen har vi ju MK Spider-Man...
Det är lite oklart, men skulle inte bli förvånad om han kommer tillbaka till Spidey någon gång. Nu tecknar han ju Wolverine och Black Panther samt "Gray zone" för ett annat bolag.
*Hockey och superhjältar*

#5 spidercrazy

spidercrazy

Commander

• Members
  • 176 posts

Posted 03 December 2004 - 00:18

John Romita JR har slutat på Amazing, Deodato är den nya ordinarie tecknaren, men hur länge han stannar vet jag inte.
MK Spider-man har fått mycket, för att inte säga översvallande, beröm från fansen - något som inte hör till vanligheterna. Självklart ska den publiceras i Sverige! Sen finns det ju mängder av mini-serier och annat, The Pulse har fått ganska bra kritik, men jag har bara läst första numret så jag kan inte uttala mig mer om den.

#6 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 04 December 2004 - 17:34

Jag litar (och hoppas) på att Janne väljer ut det allra bästa av både Spidde och X-men till de svenska tidningarna!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Fenrisar

Fenrisar

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 14 April 2005 - 08:33

Spindelmannen slutade man läsa när man va 8 eller så...å förresten, JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!!!!!!!!!!!!!!
:ph34r: :rambo:

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 April 2005 - 08:41

Jag är 34 och läser fortfarande Spidde.. ;)

Att få en varning på första inlägget kan aldrig vara bra.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#9 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 14 April 2005 - 09:21

Spindelmannen slutade man läsa när man va 8 eller så...å förresten, JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!! JAG GILLAR PAJ !!!!!!!!!!!!!!!
:ph34r:   :rambo:

<{POST_SNAPBACK}>

Moget...

#10 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 14 April 2005 - 09:59

Att läsa Spidde är det coolaste som finns, sen spelar det ingen roll om man är barnslig eller inte :P

Och vem fan kom på den dumma idén att dra upp en sån här gammal topic av en sån här dum anledning?

last.fm Filmtipset