Jump to content

Photo

Superman

• Please log in to reply
212 replies to this topic

#1 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 December 2004 - 15:23

Tänkte starta den här tråden.

Här en intervju med Dan Harris, manusförfattare för nya Superman filmen, där han pratar lite om filmen och nämner även X3.

http://filmforce.ign...0/570528p1.html

Här också en rätt schysst manip på Routh som Superman. Man bör komma ihåg att manipet är gjord efter vanliga bilden på Routh som WB släppte, nu tränar killen ju för fullt för att komma i liknande form som Christopher Reeve var när han gjorde Superman.

Posted Image

Edited by super85, 14 June 2006 - 16:06.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 December 2004 - 22:27

Jag ser verkligen fram emot det här. Jag har fullt förtroende för Singer och litar på att han gjort ett bra val. Det är många som inte är nöjda och surar för att de inte får se Tom Welling som Stålis och t.o.m. gör skitfula manips med flit bara för att "bevisa" vilket dåligt val Brandyman är för rollen. Men det skiter jag i! :P Folk får tycka precis vad de vill, det är inget som rör mig i ryggen. Jag kommer inte njuta av filmen mindre för det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2004 - 03:58

Bra inlägg :) .

Jag ser också fram emot filmen, och väntar med intresse vilka skådespelare Bryan Singer väljer att spela de andra rollerna.
Batman Begins

The Dark Knight

#4 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 05 December 2004 - 12:58

Skönt att Superman äntligen blir av den här gången, det har ju floretat en mängd rykten de senare åren om detta projekt. Det mest konstiga jag hörde var när Nicolas Cage hade skrivit på i rollen som Clark Kent/Superman, låg det någon sanning i det ryktet?

#5 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 05 December 2004 - 13:18

Det skulle kunnat bli en bra film...särskilt om cage såg ut ungefär som han gjorde i adaption...då hade det varit en riktig höjdare! Ärligt talat skulle det varit den sämsta castingen någonsin...

#6 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 05 December 2004 - 13:25

Det skulle kunnat bli en bra film...särskilt om cage såg ut ungefär som han gjorde i adaption...då hade det varit en riktig höjdare! Ärligt talat skulle det varit den sämsta castingen någonsin...

<{POST_SNAPBACK}>

Ryktet var som hetast runt millenieskiftet, då både seriösa kulturtidskrifter som Slitz och Aftonbladet skrev om det. Men hade Cage verkligen varit så dålig, han har ju gjort bra i från sig i både dramatiska roller och mer actionkrävande filmer såsom Face/off. Kanske var tanken att Cage skulle spelat en mer gråhårig medelålders stålman..vilket hade varit intressant att se men inte sålt så mycket leksaker...

#7 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 05 December 2004 - 13:34

Cage spelar oftast över i övrigt är han en bra skådespelare så visst hade han klarat av att spela en medelålders stålman. Men dethade nog fan änå varit tjänstefel...då hade jag hellre någon annan...george clooney? brad pitt? Johnny depp? balthazar getty? billy bob thornton? om man måste välja en etablerad skådis dvs. Det absolut bästa är att ta någon okänd!

#8 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 05 December 2004 - 13:47

Inget ont om vare sig Pitt eller Depp, båda har gjort framstående insatser i action och psykopatfacket ( Fightclub, Pirates of.. mfl) men jag tror inte riktigt att de hade passat som en medelålders stålman. Däremot hade Clooney fungerat alldeles utmärkt om man nu kan blunda för det faktum att han varit med i kalkonen Batman & Robin.

Men den här nya filmen verkar inte handla om en medelålders Stålman utan mer tillbaks till ursprunget med Stålmannen, Jor-El, Lex Luthor vem vet vilka gamla favoritkaraktärer som dyker upp...

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2004 - 14:34

Nicholas Cage (som utseendemässigat är ett hemskt val till Superman) skrev faktiskt på att spela Superman nån gång 1998, Tim Burton skulle då ha regisserat filmen och den var verkligen "udda" från det man hört, Burton hade då kastat bort Kevin Smiths manus (gillar Kevin men manuset, även om den var bättre än vad Burton hade planerat så var det ingen höjdare) och anlitad sina egna killar för att skriva någon sjuk Superman film.

Planerna för den filmen s*et sig dock,men Cage fick en schysst summa pengar från WB, även om han aldrig spelade rollen.

Och enligt Singer ska ju den här Superman filmen vara på något sätt ihoplänkad med Superman:The Movie och Superman II, ingen direkt uppföljare liksom, men på något sätt ska de vara ihoplänkade.
Batman Begins

The Dark Knight

#10 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 05 December 2004 - 18:46

Nicholas Cage (som utseendemässigat är ett hemskt val till Superman) skrev faktiskt på att spela Superman nån gång 1998, Tim Burton skulle då ha regisserat filmen och den var verkligen "udda" från det man hört, Burton hade då kastat bort Kevin Smiths manus (gillar Kevin men manuset, även om den var bättre än vad Burton hade planerat så var det ingen höjdare) och anlitad sina egna killar för att skriva någon sjuk Superman film.

Planerna för den filmen s*et sig dock,men Cage fick en schysst summa pengar från WB, även om han aldrig spelade rollen.

Och enligt Singer ska ju den här Superman filmen vara på något sätt ihoplänkad med Superman:The Movie och Superman II, ingen direkt uppföljare liksom, men på något sätt ska de vara ihoplänkade.

<{POST_SNAPBACK}>

Sammanlänkade med Superman I-II säger du...innebär det en comeback för General Zod?

#11 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2004 - 23:23

Det har ryktats att Zod skulle vara en skurk i filmen. Jag vet dock inte om det nu bara är rykten, men för någon månad sen så snackades det om att Jude Law skulle vara en skådespelare som Singer skulle vilja ha som Zod.
Batman Begins

The Dark Knight

#12 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 December 2004 - 14:21

Om man säger att denna är hoplänkad med Superman The Movie/II, kan man då dra en parallell med James Bond-filmerna där han ständigt ändrar utseende och ålder, fast kontinuiteten är densamma?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#13 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 December 2004 - 01:30

Supermans utseende ändras ju inte speciellt mycket, vi vet att alla ungefär hur Superman ska se ut, och för det mesta så ser de som spelar karaktären, ut som honom.

Men visst kan man dra den parallellen i det här fallet eftersom "Superman:Returns"(som filmen hittils heter, Batman Begins hette ju "Intimidation Game innan den hade något namn) kan ses som en form av uppföljare till de första två Superman filmerna, även om jag tvivlar starkt på att Singer kommer att använda karaktärer som Miss Teschmacher eller Otis, eller en Luthor med peruk och som hela tiden säger att han är "The greatest criminal mind of our time!".
Batman Begins

The Dark Knight

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 07 December 2004 - 14:42

Visst, det hålle rjag ju med om. En del saker från de filmerna var rätt okej då, men inget att ta upp igen i framtiden. Time to move on, liksom.

#15 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 January 2005 - 12:10

Kevin Spacey signad som Lex Luthor, Kate Bosworth som Lois Lane

http://www.superhero...ews.php?id=2420
Batman Begins

The Dark Knight

#16 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 March 2005 - 07:59

Posted Image

Alltså Brandon Routh som Superman och Kevin Spacey som Lex Luthor, filmen börjar spelas in den 11:e Mars. En av manusförfattarna Dan Harris snackar om projektet här

http://www.superhero...ews.php?id=2664

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#17 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 March 2005 - 16:22

Om man går in på www.bluetights.net så kan man kolla på videosnuttar från filminspelningarna i Australien med kommentarer från Bryan Singer.

Posted Image

Edited by super85, 26 March 2005 - 01:43.

Batman Begins

The Dark Knight

#18 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 April 2005 - 06:17

Superman loses cast member?
Posted on Tue, 5-Apr-2005

Wanted : Metropolis Newspaper Editor

According to both Bluetights.net and Superman Homepage, Hugh Laurie has given the birdie to the role of Perry White on "Superman Returns".

Obviously not expecting his - acclaimed - new series "House" to get another season, Laurie signed onto the blockbuster movie, thinking he'd have plenty of time to do it.

Now, the network has decided to renew the series, with filming due to begin again in August.

The sites - quoting Entertainment Weekly - say Laurie's got no choice but to nix the Daily Planet gig and return for the second season of the series.

If true, Director Bryan Singer now has to go out and chase a new Perry White. Shouldn't be too hard - you can only imagine the abundance of gents that tested for the role. It'll probably simply be a matter of going to Singer's second or third choice, and hoping they're still available.

Otherwise, Steve Martin still keen?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 05 April 2005 - 08:21

Synd att han inte kunde vara med, jag hade redan börjat vänja mig vid honom. Jag hoppas bara de inte väljer Steve Martin, tycker inte han känns rätt för rollen. Varför kan de inte ringa upp Bill Murray, jag tycker han skulle vara perfekt!

Edited by SwedishSuperhero, 05 April 2005 - 08:22.

#20 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 April 2005 - 08:27

Bryan Singer kan ju alltid fortsätta leta skådisar från X-Men 3, det har inte stoppat honom förut liksom... :P
*Hockey och superhjältar*

#21 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 05 April 2005 - 08:28

Verkar som det inte tog lång tid att hitta en ny Perry i alla fall. Tydligen ska Frank Langella, som bl.a. har spelat Dracula, axla rollen istället.

http://www.superhero...ews.php?id=2807

#22 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 16 April 2005 - 21:40

Brandon Routh har gjort en scen som Clark Kent, och dessa bilder det är inget annat än en fröjd för ögat! :thumbsup: Vissa tycker säkert att det är väldigt likt Christopher Reeve och det kan jag iofs hålla med om, men jag ser inget fel i det. Jag ser bara någon som lyckas med att gestalta en viss mild-mannered reporter for a metropolitan newspaper

http://editorial.get...man|-8193|0|0|0

P.S. Kan nån tala om hur man kan göra en länk där man inte visar hela adressen? Ser så fult ut, tycker jag.

#23 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 16 April 2005 - 22:08

OMFG!!!

Brandon Routh måste vara en klon eller nåt utav Reeve. Jag börjar sluta tvivla på Singer när det gäller denna filmen
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#24 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 April 2005 - 22:17

P.S. Kan nån tala om hur man kan göra en länk där man inte visar hela adressen? Ser så fult ut, tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Skriv [*url=h**p://länkenduvilllänkatill]Texten du vill skall synas istället[*/url] (fast utan stjärnorna som bara är där för att förhindra länk)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#25 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 April 2005 - 09:35

Ja det är lite kusligt hur lik Reeve Brandon Routh är. Tycker dock att Clark borde ha använt den vassa kanten av sitt rymdskepp och klippt sitt hår lite modernare.
Batman Begins

The Dark Knight