Från noll igen
Posted 07 April 2004 - 09:42
Jag brukade ju mest hänga i Buffy-Angel-spoiler-forumet på den gamla siten, men vem vet jag kanske blir mer frekvent i andra forum här - det ser ju snyggt och kul ut!
I övrigt - 33 år, civilingenjör, projektledare, pokerspelare, rollspelare, krigsspelare, fågelskådare, serietidningsläsare, Buffyfan, Angelfan mm.
Mer specifikt så gillar jag att spela limit hold'em, Vampire, D&D, Call of Cthulhu, World in Flames, titta på kråkor och kärrhökar, läsa X-men o Hellblazer o Strangers in Paradise, se på Doppelgangland, New Moon Rising och Seeing Red.
Posted 07 April 2004 - 10:03
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 07 April 2004 - 10:04

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 07 April 2004 - 10:31
Posted 07 April 2004 - 11:13
Posted 07 April 2004 - 14:44
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 07 April 2004 - 15:08
Posted 07 April 2004 - 18:50
Rollspelare? Härligt - det finns för lite sådana här på forumetMer specifikt så gillar jag att spela limit hold'em, Vampire, D&D, Call of Cthulhu
Förresten, du har inte kollat in Buffy- och Angelrollspelet?
Välkommen skall jag kanske också säga
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 April 2004 - 07:59
Posted 16 April 2004 - 08:17
Har aldrig spelat rollspel, men har skådat fåglar! Och då menar jag inte bara den icke-flygande sorten.
Har dessutom spelat en hel del poker en gång i tiden, mest under min studietid i Lund. Det och bridge finansierade delar av mina studier. Eller snarare tvärtom! Det finansierade ölet jag drack, som gjorde att mina studier gick sämre.
Sen vill jag bara påpeka, 33 år utgör absolut ingen grund i ett medlemskap för den bästa klubben på nätet. Lite äldre måste man allt vara för att kvalificera sig!!!!
There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)
Posted 16 April 2004 - 17:39
Jo, Angel rollspelet måste man ha. Det har ju jag bidragit med material tillAngel-spelet kommer jag nog inte skaffa tror jag - jag har redan tillräckligt med rollspel som aldrig har spelat!
Men jag vwet vad du menar med spel som man inte använder. :/ Annars rekomenderar jag ju http://www.inthedark.nu - det rollspelet tar inte så stort utrymme i ens hem
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«